Main Menu

Exercitiu

Creat de moldovan.l, Mai 31, 2021, 11:30:07 AM

« precedentul - următorul »

elis

Nu cred că este necesar să se definească două conturi de bancă (de capital și curent).

La gestionar nu se poate alege administratorul general aplicație. Trebuie din administrare personal adăugată o înregistrare nouă (deocamdată nu se pot importa din modulul salarii).
  •  

moldovan.l

Bun, este ok acum am facut Gestiunea Imobilizari - G2

In contextul in care deja am inregistrat imobilizarea (cladirea adusa ca aport) printr-o nota contabila, pentru inregistrarea acesteia la IMOBILIZARI, o adaug la ?

Receptie imobilizari
sau
Preluare initiala ... parca aici avand in vedere ca nu se mai genereza inca o inregistrare contabila ... corect ?

Multumesc.

Valentin
  •  

moldovan.l

Pentru furnizori, alti decat marfa, spre exemplu :

622. Cheltuieli privind comisioanele și onorariile   =   404.02 Furnizori de imobilizări (P)                  800

201. Cheltuieli de constituire (A)   =   404.01 Furnizori de imobilizări (P)                  480

etc ... cum operam ?

Facem cu nota contabila din Contabilitate -> Situatii finale -> Registru Jurnal -> Adaugare manuala NC ?

Din tab-ul FURNIZORI din meniul principal discutam doar de FURNIZORI DE MARFURI, este adevarat ?

Multumesc.

Valentin

  •  

elis

CitatPreluare initiala ... parca aici avand in vedere ca nu se mai genereza inca o inregistrare contabila ... corect ?
Da

La recepția/preluarea inițială de imobilizări există posibilitatea introducerii de articole valorice pentru cheltuieli diverse (conturi din clasa 6).

Pentru cheltuieli de constituire cred că e mai bine folosirea de  note manuale.
  •  

moldovan.l

OK, si in cadrul receptiei pentru a adauga Cladirea adusa ca aport la "Adauga articol de tip" aleg Imobilizari sau Valoric ? Print-screen mai jos.

Multumesc
  •  

moldovan.l

In tab-ul Articole document apare estombat in casuta "Alege articol" ... practic de unde trebuie ales ? Print screen mai jos.

Multumesc.

Vali
  •  

moldovan.l

Si in privinta cont-urilor apar doua rubrici in formularul de receptie :

1. Sus apare "Cont continut"
2. Jos apare "Cont"

ce trebuie selectat astfel incat probabil in urma receptiei amortizarea sa se faca in mod corect,

Deocamdata eu am operat ca si nota contabila:

212.01 Construcții (A)    =   456.02 Decontări cu acționarii/asociații privind capitalul (A/P)                  28,000

Dar fireste deocamdata cladirea nu apare in sectiune Imobilizari, nefiind receptionata acolo.

Iar ca si amortizare ar trebui sa facem lunar :

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2812.01 Amortizarea construcțiilor (P)               233

Ce cont din cele 4 vom introduce in cele 2 rubrici din receptie ?

Print screen mai jos.

Multumesc.

Valentin.
  •  

elis

Pentru acest exercitiu poate că ar fi mai simplu ca înregistrarea clădirii ca aport în natură să se facă manual (ceea ce s-a și făcut) iar pentru amortizarea lunară să se opteze tot pentru înregistrare manuală ( o notă manuală pe lună).
Cealaltă variantă ar fi preluarea inițială din Imobilizări (articol tip imobilizari, la denumire articol trebuie introdus numele si adăugat ca și catalog nou, cont conținut se preia ca și cont la nivel articol, deci trebuie să fie 212.01). După preluare se completează datele suplimentare din Imobilizari/Rapoarte/Lista mijloacelor fixe butonul de Editare. Apoi de la Operații diverse se generează un PV de punere în funcțiune. Abia după asta se poate genera automat amortizarea lunară.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

conform cu exercitiul firma este in Ianuarie si Feb NEPLATITOARE DE TVA.

Daca introduc o factura de Furnizor servicii si pun la TVA document 0% este ok ? ma refer ca si procedura in program ... asa se face pt o soc. neplatitoare de TVA. Print screen mai jos.

Multumesc

Valentin.
  •  

elis

Da, de fapt așa se precompletează formularul dacă in datefirmă s-a completat corect statusul firmei.
  •  

moldovan.l

Citat din: elis din Iunie 01, 2021, 01:19:30 PM
Da, de fapt așa se precompletează formularul dacă in datefirmă s-a completat corect statusul firmei.

OK, multumesc si din Martie cand firma devine platitoare de TVA ma duc inapoi in Date firma -> Status si apoi Platitor de TVA -> Da ?

Multumesc.
  •  

elis

Se adaugă un nou status de Platitor TVA , cu data de inceput 01.03.2021. Nu se face modificare la statusul existent din 01.01.2021!
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

in privinta obiectelor de inventar le adaugam tot de la Imobilizari - > Receptie Imobilizari ?
Si punem cont de obiect de inventar ?

Multumesc.

Valentin.
  •  

elis

  •  

moldovan.l

ok, si pentru trecerea pe cheltuieli cum se procedeaza ?

603. Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar   =   303.06 Materiale de natura obiectelor de inventar (A)

Multumesc

Valentin
  •