Main Menu

Exercitiu

Creat de moldovan.l, Mai 31, 2021, 11:30:07 AM

« precedentul - următorul »

cios

Prin bon de consum. Contul se sugerează implicit, 603 sau analitice. Se poate proba imediat după înregistrare prin generare note contabile.
  •  

moldovan.l

Cum putem introduce in webgest o imobilizare de la un furnizor + ch de montaj de la alt furnizor care intre in valoarea imobilizarii si apoi se receptioneaza la tottal + se amortizeaza, inregistrarile fiind astfel :

Furnizor imobilizare
231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)    =   404.03 Furnizori de imobilizări (P)                  6,011

Furnizor montaj
231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)    =   404.04 Furnizori de imobilizări (P)                  500

Receptie imobilizare + montaj
214.01 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de ... corporale (A)    =   231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)                  6,511

Si apoi amortizare ... daca se poate prin tabul de imobiliare astfel incat sa apara in lista imobilizarilor si sa se faca amortizarea lunar automat.

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2814. Amortizarea altor imobilizări corporale (P)                  109

Se poate ?

Multumesc.

Valentin.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

intrebare ... avem posibilitatea din program sa generam Declaratia 301 "DECONT SPECIAL DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ"

Mai multe informatii aici :

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/declararea_obligatiilor_fiscale/toate_formularele/

si apoi se merge pe 301.

Multumesc.

Valentin.
  •  

moldovan.l

O alta speta ... destul de greu de pus in program daca se doreste evidentierea obiectelor de inventar in sectiunea IMOBILIZARI.

"În vederea amenajării sălilor de clasă se achiziționează de la un furnizor înregistrat în scop
de TVA catedre, bănci și scaune, bunurile fiind însoțite de un aviz de însoțire a mărfurilor.
Toate stocurile sunt date în folosință la data achiziției și sunt clasificate ca obiecte de
inventar. Factura finală este emisă peste o săptămână și are o valoare mai mică decât cea din
aviz. Peste 3 zile de la data primirii facturii se primește de la furnizorul obiectelor de inventar
o reducere comercială acordată printr-o factură ulterioară."
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

inca o speta ... cum s-ar putea opera in Webgest :

Se achiziționează de la o persoană juridică română înregistrată în scop de TVA mobilier de
bucătărie (aragaz, frigider, ladă frigorifică etc). Pentru hotă societatea primește din partea
furnizorului o reducere comercială de 100%. Mobilierul de bucătărie este pus în funcțiune la
data achiziției. Se amortizeaza in 5 ani"


Spre exemplu factura primita de la furnizor contine urmatoarele informatii               tva                                    
> aragaz                                             1,000   190   1,190
> frigider                                             1,100   209   1,309
> lada frigorifica                                             1,200   228   1,428
> hota                        Valoare justa =    500   95   595            0     0       0
                                                     3,300   627   3,927

> Inregistrarea facturii primite de la furnizor                                             
                                             
                        %                                                         =   404.09 Furnizori de imobilizări (P)               3,927
214.03 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,190
214.04 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,309
214.05 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,428
214.06 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     0


> Recunoasterea hotei la valoarea justa (500 lei fara TVA)                                             
                                             
214.06 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție ... (A)    =   4758. Alte sume primite cu caracter de subvenții pentru investiții (P)               595


> Amortizarea lunara in 5 ani (3927+595)/(5*12) = 4522/60=75

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2813. Amortizarea instalațiilor și mijloacelor de transport (P)               75


> Pentru hota transferul lunar al venitului in avans la venituri curente                                             
Valoare =      10                                       
                                             
4758. Alte sume primite cu caracter de subvenții pentru investiții (P)    =   7584. Venituri din subvenții pentru investiții               10
  •  

moldovan.l

La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:

Valentin
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

la Alte Intrari, de adaugat la o versiune viitoare un formular :
- Borderou de achiziŃie (de la producători | | 14-4-13/b |
| | individuali)* | | |

https://mfinante.gov.ro/documents/35673/115873/anexe2_3ordin2634_2015.pdf

Multumesc.

Valentin

  •  

cios

Citat din: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:07:11 PM
Buna ziua,

intrebare ... avem posibilitatea din program sa generam Declaratia 301 "DECONT SPECIAL DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ"


Fiind vorba de situații speciale și cazuri rare, nu s-a implementat în aplicație. Este simplu de completat de mână.
  •  

cios

Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 10:57:02 AM

inca o speta ... cum s-ar putea opera in Webgest :

Se achiziționează de la o persoană juridică română înregistrată în scop de TVA mobilier de
bucătărie (aragaz, frigider, ladă frigorifică etc). Pentru hotă societatea primește din partea
furnizorului o reducere comercială de 100%. Mobilierul de bucătărie este pus în funcțiune la
data achiziției. Se amortizeaza in 5 ani"


Ciudate astfel de situații din exercițiu ! Trebuie găsite soluții mixte - note contabile manuale pe lângă înregistrări de documente primare, prn care la o adică să se facă artificii de creștere a valorii cu partea de discount, iar acesta să se marcheze separat prin alt document. Asemănător cu situația de la adăugarea prețului montajului la valoarea imobilizării. 
  •  

cios

Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 11:38:31 AM
La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:


N-am putut simula eroarea, la noi funcționează corect respectivul formular. Ai încercat și cu alte produse și se întâmplă la fel? Dacă da, ar ajuta la rezolvare un backup al bazei de date.
  •  

moldovan.l

Intrebare ... am introdus in casa, banca, imobilizari, clienti etc mai multe inregistrari cu date calendaristice diferite ale lunii Februarie 1,4, 8, 10 Februarie etc

Cand aceste inregistrari sunt preluate ca si note contabile in Registru jurnal al lunii Februarie toae sunt puse cu data de 28/02/2021

Oare nu ar fi mai ok sa apara cu data lor originala ?

Print-screen mai jos.

Multumesc.

Valentin.
  •  

cios

Ar fi ok un astfel de comportament dacă la fiecare document de intrare ar fi dublată înregistrarea în baza de date cu câte o notă contabilă, cum probabil fac alte programe și cum s-o fi făcut pe vremuri pe hârtie.

Dar dacă ai mii de facturi, cu același tip de înregistrări: conturi, categorii produse, gestiuni ... !!!

La ce-ar mai fi nevoie de așa ceva, odată ce poți merge în cascadă să vezi detalii până la nivel de document sau articol, inclusiv data, cu ordonare cronologică?
  •  

cios

Citat din: cios din Iunie 02, 2021, 02:40:58 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 11:38:31 AM
La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:


N-am putut simula eroarea, la noi funcționează corect respectivul formular. Ai încercat și cu alte produse și se întâmplă la fel? Dacă da, ar ajuta la rezolvare un backup al bazei de date.

Am încercat backup-ul primit și nu dă nicio eroare.
  •  

moldovan.l

Citat din: cios din Iunie 02, 2021, 04:35:25 PM
Ar fi ok un astfel de comportament dacă la fiecare document de intrare ar fi dublată înregistrarea în baza de date cu câte o notă contabilă, cum probabil fac alte programe și cum s-o fi făcut pe vremuri pe hârtie.

Dar dacă ai mii de facturi, cu același tip de înregistrări: conturi, categorii produse, gestiuni ... !!!

La ce-ar mai fi nevoie de așa ceva, odată ce poți merge în cascadă să vezi detalii până la nivel de document sau articol, inclusiv data, cu ordonare cronologică?

Parerea mea este ca informatia introdusa undeva conform justificativelor - in aces caz data calendaristica - trebuie sa se regaseasca peste tot in forma ei initiala.
Daca cineva consulta notele contabile si vede 1000 de inregistrari cu data de final de luna ideea de a merge pana la justificativ sa se vada data reala nu este ceva tocmai comod :-)

Parerea mea : nu prea este ok asa ... ar fi aici de cerut un feedback din mai multe parti ... chiar si din MF vazut intr-un caz de control sa nu avem probleme in acest sens ... sincer trebuie intrebat in mai multe parti avand in vedere ca aceste jurnale se listeaza si raman ca situatii supuse controlului 10 sau 15 ani cred.

Stiu ca exista deschidere in comunicare cu contribuabilii :-) ... o intrebare merita pusa si clarificat acest aspect ( https://mfinante.gov.ro/ro/web/site ) :-)

Multumesc.

Valentin.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

am ajuns si la partea de salarizare.

WebSal-ul se poate lega de Webgest la nivel de societate astfel incat sa trimita notele contabile la nivel de luna ?
Daca da, tehnic ce setari trebuie sa facem si unde ?

Multumesc pentru ajutor.

Valentin.
  •