WEBGEST - forum

General => Începători => Subiect creat de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 11:30:07 AM

Titlu: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 11:30:07 AM
Buna ziua,

am un exercitiu de facut pentru o societate de test, vin aici cu mai multe intrebari si multumesc anticipat pt ajutor.

Societatea isi incepe activitatea in 1 Ian 2021 si in lunile Ianuarie si Februarie este NEPLATITOARE de TVA ... devine platitoare de TVA incepand cu data de 1 Martie 2021.

La initializare cum procedam la "Platitor de TVA" ... Da sau Nu ... printsceen atasat.

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 11:52:29 AM
La inițializare se pune NU la plătitor de TVA.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 12:58:16 PM
ok, multumesc.

Si acum ceva asa pentru incepatori : cum operam inregistrarea de mai jos ?
Analiticele le-am facut si apar deja in planul contabil.

                                                              %                          =                         %                                          40,000
456.01 Decontări cu acționarii/asociații privind capitalul (A/P)      1011.01 Capital subscris nevărsat (P)                  12,000
456.02 Decontări cu acționarii/asociații privind capitalul (A/P)      1011.02 Capital subscris nevărsat (P)                  28,000

Multumesc
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 01:13:11 PM
Din Contabilitate/Situații finale/Registru jurnal se alege luna de operat și se merge pe `Adăugare manuală NC` (fiecare notă separat).
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 03:06:25 PM
OK, ... multumesc.

Va rog frumos puteti sa-ti explicati pe scurt "Tip NC" ... NCMAN, NCSALBASS etc de unde vin prescurtarile ? ... print screen mai jos.

Multumesc anticipat.

Vali
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 03:39:19 PM
La banca am adaugat 2 conturi analitice :

5121.01 Conturi la bănci în lei (A)   Cont capital
5121.02 Conturi la bănci în lei (A)   Cont curent

se vad in planul contabil, print sceen mai jos
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 03:41:58 PM
... dar la acte banca la Cont pot selecta doar 5121- ... nu ar trebui sa apara cele doua analitice, si sa pot selecta unul dintre cele 2 analitice ?

Print-sceen mai jos.

Multumesc anticipat pt raspuns.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 03:58:18 PM
Intrebare in legatura cu partea de Imobilizari din Webgest:

la aportul la capital sub forma unei constructii :

212.01 Construcții (A)    =   456.02 Decontări cu acționarii/asociații privind capitalul (A/P)                  28,000

cum introducem ?
- > facem o nota contabila ... din Contabilitate -> Situatii finale -> Regsitru jurnal -> Adaugare manuala NC
                       SAU
- > introducem din tab-ul Imobilizari

... astfel incat mai departe sa putem face amortizarea, evidenta imobilizarilor etc ...

Multumesc anticipat.

Vali
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 04:42:07 PM
CitatVa rog frumos puteti sa-ti explicati pe scurt "Tip NC" ... NCMAN, NCSALBASS etc de unde vin prescurtarile ? ... print screen mai jos.

Explicațiile apar la mouseover pe fiecare opțiune din lista de tipuri note contabile. Cele care încep cu NCSAL se referă la salarii (unele nu se mai folosesc, dar apar pentru compatibilitate cu înregistrări mai vechi).

Legat de conturile noi de bancă, trebuie intrat la Administrare Date firmă/ Conturi bancă și adăugate conturile respective și aici cu detaliile aferente (IBAN, poziția de afișat pe factură).
Logat ca și admin, trebuie făcute apoi setările de permisiuni pentru operatorii aplicației din Administrare Operatori ( administratorul general de aplicație are implicit permisiuni).
După asta trebuie o relogare (chiar și pentru admin).
Acum ar trebui să se vadă noile conturi de bancă în modulul Casă-Bancă (idem și pentru conturile noi de casă, dacă e cazul).
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: vios din Mai 31, 2021, 04:53:47 PM
CitatVa rog frumos puteti sa-ti explicati pe scurt "Tip NC" ... NCMAN, NCSALBASS etc
NCMAN = Nota contabila adaugata manual
NCSALBASS etc = Nota contabila ce se refera la salarii
( daca veti adauga Note contabile generate din Websal veti observa ca sunt de tip NCSAL..... specific fiecarei inregistrare )
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 05:00:05 PM
Aportul de capital se înregistrează ca o notă contabilă manuală. Pentru amortizare va trebui adăugat și în modulul imobilizări, cu detaliile aferente.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 05:34:49 PM
Citat din: elis din Mai 31, 2021, 05:00:05 PM
Aportul de capital se înregistrează ca o notă contabilă manuală. Pentru amortizare va trebui adăugat și în modulul imobilizări, cu detaliile aferente.

Buna ziua,
- am rezolvat cu conturile la banca ... este ok
- bun acum legat de imobilizarea adusa ca aport la capitalul social, am facut nota contabila manual. Acum din tabul Imobilizari ... adaug de la "Preluare initiala" ? Cand ma duc la "Preluare initiala" imi apare un mesaj de avetizare ca inregistrarea nu se va face si in contabilitate. Dau ok, dar apoi ma arunca inapoi in meniul de Imobilizari. Print screen atasat.

Trebuie procedat altcumva ?

Multumesc pentru sprijin.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 06:01:50 PM
Probabil nu există  definită gestiune de tip Imobilizări, care se foloseste la recepție/preluare inițială. În modulul de Imobilizări, în dreapta sus, există un buton de ajutor cu indicații detaliate.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 06:04:50 PM
Buna ziua,

scuze pentru valul de intrebari ...  ;D

La constituire societatii din ceea ce imi aduc aminte banii depusi la banca sunt transferati intr-un cont provizoriu urmand ca apoi banca sa aloce firmei un cont curent.
Am inregistrat acest lucru conform extraselor bancare prin intermediul "581. Viramente interne (A/P)"

581. Viramente interne (A/P)    =   5121.01 Conturi la bănci în lei (A)                  12,000
                        
5121.02 Conturi la bănci în lei (A)    =   581. Viramente interne (A/P)                  12,000

Acum in Webgest ar fi ok sa evidentiez acest lucru la "Extras de cont bancar" prin intermediul a doua operatiuni:

1. Prima de plata din contul temporar (Alte plati) ... print screen ma jos.
2. A doua de incasare ... si astfel banii sa ajunga in 5121.02 Conturi la bănci în lei (A) ... contul curent de la banca.

Multumesc pentru feedback.

Valemtin.

Analiticile le-am definit astfel :

5121.01 Conturi la bănci în lei (A)   Cont capital
5121.02 Conturi la bănci în lei (A)   Cont curent
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 06:38:43 PM
Sunt logat in societate cu Admin.

M-am dus la ADMINISTRARE -> Alte date -> Gestiuni -> Adauga gestiune

Nu pot selecta Admin-ul ca si gestionar asemanator cu Gestiune 1 Marfa si Gestiune servicii ? ... nu pot trece daca este null ... print sceen mai jos.

Putin ajutor  ;D

Multumesc.

Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Mai 31, 2021, 06:49:31 PM
Nu cred că este necesar să se definească două conturi de bancă (de capital și curent).

La gestionar nu se poate alege administratorul general aplicație. Trebuie din administrare personal adăugată o înregistrare nouă (deocamdată nu se pot importa din modulul salarii).
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 08:43:51 PM
Bun, este ok acum am facut Gestiunea Imobilizari - G2

In contextul in care deja am inregistrat imobilizarea (cladirea adusa ca aport) printr-o nota contabila, pentru inregistrarea acesteia la IMOBILIZARI, o adaug la ?

Receptie imobilizari
sau
Preluare initiala ... parca aici avand in vedere ca nu se mai genereza inca o inregistrare contabila ... corect ?

Multumesc.

Valentin
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Mai 31, 2021, 09:55:40 PM
Pentru furnizori, alti decat marfa, spre exemplu :

622. Cheltuieli privind comisioanele și onorariile   =   404.02 Furnizori de imobilizări (P)                  800

201. Cheltuieli de constituire (A)   =   404.01 Furnizori de imobilizări (P)                  480

etc ... cum operam ?

Facem cu nota contabila din Contabilitate -> Situatii finale -> Registru Jurnal -> Adaugare manuala NC ?

Din tab-ul FURNIZORI din meniul principal discutam doar de FURNIZORI DE MARFURI, este adevarat ?

Multumesc.

Valentin

Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 01, 2021, 09:38:23 AM
CitatPreluare initiala ... parca aici avand in vedere ca nu se mai genereza inca o inregistrare contabila ... corect ?
Da

La recepția/preluarea inițială de imobilizări există posibilitatea introducerii de articole valorice pentru cheltuieli diverse (conturi din clasa 6).

Pentru cheltuieli de constituire cred că e mai bine folosirea de  note manuale.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:07:08 AM
OK, si in cadrul receptiei pentru a adauga Cladirea adusa ca aport la "Adauga articol de tip" aleg Imobilizari sau Valoric ? Print-screen mai jos.

Multumesc
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:18:06 AM
In tab-ul Articole document apare estombat in casuta "Alege articol" ... practic de unde trebuie ales ? Print screen mai jos.

Multumesc.

Vali
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:26:02 AM
Si in privinta cont-urilor apar doua rubrici in formularul de receptie :

1. Sus apare "Cont continut"
2. Jos apare "Cont"

ce trebuie selectat astfel incat probabil in urma receptiei amortizarea sa se faca in mod corect,

Deocamdata eu am operat ca si nota contabila:

212.01 Construcții (A)    =   456.02 Decontări cu acționarii/asociații privind capitalul (A/P)                  28,000

Dar fireste deocamdata cladirea nu apare in sectiune Imobilizari, nefiind receptionata acolo.

Iar ca si amortizare ar trebui sa facem lunar :

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2812.01 Amortizarea construcțiilor (P)               233

Ce cont din cele 4 vom introduce in cele 2 rubrici din receptie ?

Print screen mai jos.

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 01, 2021, 10:58:19 AM
Pentru acest exercitiu poate că ar fi mai simplu ca înregistrarea clădirii ca aport în natură să se facă manual (ceea ce s-a și făcut) iar pentru amortizarea lunară să se opteze tot pentru înregistrare manuală ( o notă manuală pe lună).
Cealaltă variantă ar fi preluarea inițială din Imobilizări (articol tip imobilizari, la denumire articol trebuie introdus numele si adăugat ca și catalog nou, cont conținut se preia ca și cont la nivel articol, deci trebuie să fie 212.01). După preluare se completează datele suplimentare din Imobilizari/Rapoarte/Lista mijloacelor fixe butonul de Editare. Apoi de la Operații diverse se generează un PV de punere în funcțiune. Abia după asta se poate genera automat amortizarea lunară.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 12:55:51 PM
Buna ziua,

conform cu exercitiul firma este in Ianuarie si Feb NEPLATITOARE DE TVA.

Daca introduc o factura de Furnizor servicii si pun la TVA document 0% este ok ? ma refer ca si procedura in program ... asa se face pt o soc. neplatitoare de TVA. Print screen mai jos.

Multumesc

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 01, 2021, 01:19:30 PM
Da, de fapt așa se precompletează formularul dacă in datefirmă s-a completat corect statusul firmei.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 01:22:24 PM
Citat din: elis din Iunie 01, 2021, 01:19:30 PM
Da, de fapt așa se precompletează formularul dacă in datefirmă s-a completat corect statusul firmei.

OK, multumesc si din Martie cand firma devine platitoare de TVA ma duc inapoi in Date firma -> Status si apoi Platitor de TVA -> Da ?

Multumesc.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 01, 2021, 01:28:10 PM
Se adaugă un nou status de Platitor TVA , cu data de inceput 01.03.2021. Nu se face modificare la statusul existent din 01.01.2021!
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 02:55:40 PM
Buna ziua,

in privinta obiectelor de inventar le adaugam tot de la Imobilizari - > Receptie Imobilizari ?
Si punem cont de obiect de inventar ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 01, 2021, 03:02:06 PM
Da
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 03:18:26 PM
ok, si pentru trecerea pe cheltuieli cum se procedeaza ?

603. Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar   =   303.06 Materiale de natura obiectelor de inventar (A)

Multumesc

Valentin
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 01, 2021, 03:50:21 PM
Prin bon de consum. Contul se sugerează implicit, 603 sau analitice. Se poate proba imediat după înregistrare prin generare note contabile.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 03:53:46 PM
Cum putem introduce in webgest o imobilizare de la un furnizor + ch de montaj de la alt furnizor care intre in valoarea imobilizarii si apoi se receptioneaza la tottal + se amortizeaza, inregistrarile fiind astfel :

Furnizor imobilizare
231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)    =   404.03 Furnizori de imobilizări (P)                  6,011

Furnizor montaj
231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)    =   404.04 Furnizori de imobilizări (P)                  500

Receptie imobilizare + montaj
214.01 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de ... corporale (A)    =   231. Imobilizări corporale în curs de execuție (A)                  6,511

Si apoi amortizare ... daca se poate prin tabul de imobiliare astfel incat sa apara in lista imobilizarilor si sa se faca amortizarea lunar automat.

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2814. Amortizarea altor imobilizări corporale (P)                  109

Se poate ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:07:11 PM
Buna ziua,

intrebare ... avem posibilitatea din program sa generam Declaratia 301 "DECONT SPECIAL DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ"

Mai multe informatii aici :

https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/asistenta_contribuabili/declararea_obligatiilor_fiscale/toate_formularele/

si apoi se merge pe 301.

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 12:07:15 AM
O alta speta ... destul de greu de pus in program daca se doreste evidentierea obiectelor de inventar in sectiunea IMOBILIZARI.

"În vederea amenajării sălilor de clasă se achiziționează de la un furnizor înregistrat în scop
de TVA catedre, bănci și scaune, bunurile fiind însoțite de un aviz de însoțire a mărfurilor.
Toate stocurile sunt date în folosință la data achiziției și sunt clasificate ca obiecte de
inventar. Factura finală este emisă peste o săptămână și are o valoare mai mică decât cea din
aviz. Peste 3 zile de la data primirii facturii se primește de la furnizorul obiectelor de inventar
o reducere comercială acordată printr-o factură ulterioară."
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 10:57:02 AM
Buna ziua,

inca o speta ... cum s-ar putea opera in Webgest :

Se achiziționează de la o persoană juridică română înregistrată în scop de TVA mobilier de
bucătărie (aragaz, frigider, ladă frigorifică etc). Pentru hotă societatea primește din partea
furnizorului o reducere comercială de 100%. Mobilierul de bucătărie este pus în funcțiune la
data achiziției. Se amortizeaza in 5 ani"


Spre exemplu factura primita de la furnizor contine urmatoarele informatii               tva                                    
> aragaz                                             1,000   190   1,190
> frigider                                             1,100   209   1,309
> lada frigorifica                                             1,200   228   1,428
> hota                        Valoare justa =    500   95   595            0     0       0
                                                     3,300   627   3,927

> Inregistrarea facturii primite de la furnizor                                             
                                             
                        %                                                         =   404.09 Furnizori de imobilizări (P)               3,927
214.03 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,190
214.04 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,309
214.05 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     1,428
214.06 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale și alte active corporale (A)                     0


> Recunoasterea hotei la valoarea justa (500 lei fara TVA)                                             
                                             
214.06 Mobilier, aparatură birotică, echipamente de protecție ... (A)    =   4758. Alte sume primite cu caracter de subvenții pentru investiții (P)               595


> Amortizarea lunara in 5 ani (3927+595)/(5*12) = 4522/60=75

6811. Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor    =   2813. Amortizarea instalațiilor și mijloacelor de transport (P)               75


> Pentru hota transferul lunar al venitului in avans la venituri curente                                             
Valoare =      10                                       
                                             
4758. Alte sume primite cu caracter de subvenții pentru investiții (P)    =   7584. Venituri din subvenții pentru investiții               10
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 11:38:31 AM
La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:

Valentin
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 01:40:27 PM
Buna ziua,

la Alte Intrari, de adaugat la o versiune viitoare un formular :
- Borderou de achiziŃie (de la producători | | 14-4-13/b |
| | individuali)* | | |

https://mfinante.gov.ro/documents/35673/115873/anexe2_3ordin2634_2015.pdf

Multumesc.

Valentin

Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 02, 2021, 02:12:41 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 01, 2021, 10:07:11 PM
Buna ziua,

intrebare ... avem posibilitatea din program sa generam Declaratia 301 "DECONT SPECIAL DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ"


Fiind vorba de situații speciale și cazuri rare, nu s-a implementat în aplicație. Este simplu de completat de mână.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 02, 2021, 02:33:39 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 10:57:02 AM

inca o speta ... cum s-ar putea opera in Webgest :

Se achiziționează de la o persoană juridică română înregistrată în scop de TVA mobilier de
bucătărie (aragaz, frigider, ladă frigorifică etc). Pentru hotă societatea primește din partea
furnizorului o reducere comercială de 100%. Mobilierul de bucătărie este pus în funcțiune la
data achiziției. Se amortizeaza in 5 ani"


Ciudate astfel de situații din exercițiu ! Trebuie găsite soluții mixte - note contabile manuale pe lângă înregistrări de documente primare, prn care la o adică să se facă artificii de creștere a valorii cu partea de discount, iar acesta să se marcheze separat prin alt document. Asemănător cu situația de la adăugarea prețului montajului la valoarea imobilizării. 
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 02, 2021, 02:40:58 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 11:38:31 AM
La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:


N-am putut simula eroarea, la noi funcționează corect respectivul formular. Ai încercat și cu alte produse și se întâmplă la fel? Dacă da, ar ajuta la rezolvare un backup al bazei de date.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 03:26:53 PM
Intrebare ... am introdus in casa, banca, imobilizari, clienti etc mai multe inregistrari cu date calendaristice diferite ale lunii Februarie 1,4, 8, 10 Februarie etc

Cand aceste inregistrari sunt preluate ca si note contabile in Registru jurnal al lunii Februarie toae sunt puse cu data de 28/02/2021

Oare nu ar fi mai ok sa apara cu data lor originala ?

Print-screen mai jos.

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 02, 2021, 04:35:25 PM
Ar fi ok un astfel de comportament dacă la fiecare document de intrare ar fi dublată înregistrarea în baza de date cu câte o notă contabilă, cum probabil fac alte programe și cum s-o fi făcut pe vremuri pe hârtie.

Dar dacă ai mii de facturi, cu același tip de înregistrări: conturi, categorii produse, gestiuni ... !!!

La ce-ar mai fi nevoie de așa ceva, odată ce poți merge în cascadă să vezi detalii până la nivel de document sau articol, inclusiv data, cu ordonare cronologică?
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 02, 2021, 04:40:47 PM
Citat din: cios din Iunie 02, 2021, 02:40:58 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 11:38:31 AM
La Productie -> ... -> Adăugare componentă rețetă ... apare eroarea de mai jos:


N-am putut simula eroarea, la noi funcționează corect respectivul formular. Ai încercat și cu alte produse și se întâmplă la fel? Dacă da, ar ajuta la rezolvare un backup al bazei de date.

Am încercat backup-ul primit și nu dă nicio eroare.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 02, 2021, 07:58:20 PM
Citat din: cios din Iunie 02, 2021, 04:35:25 PM
Ar fi ok un astfel de comportament dacă la fiecare document de intrare ar fi dublată înregistrarea în baza de date cu câte o notă contabilă, cum probabil fac alte programe și cum s-o fi făcut pe vremuri pe hârtie.

Dar dacă ai mii de facturi, cu același tip de înregistrări: conturi, categorii produse, gestiuni ... !!!

La ce-ar mai fi nevoie de așa ceva, odată ce poți merge în cascadă să vezi detalii până la nivel de document sau articol, inclusiv data, cu ordonare cronologică?

Parerea mea este ca informatia introdusa undeva conform justificativelor - in aces caz data calendaristica - trebuie sa se regaseasca peste tot in forma ei initiala.
Daca cineva consulta notele contabile si vede 1000 de inregistrari cu data de final de luna ideea de a merge pana la justificativ sa se vada data reala nu este ceva tocmai comod :-)

Parerea mea : nu prea este ok asa ... ar fi aici de cerut un feedback din mai multe parti ... chiar si din MF vazut intr-un caz de control sa nu avem probleme in acest sens ... sincer trebuie intrebat in mai multe parti avand in vedere ca aceste jurnale se listeaza si raman ca situatii supuse controlului 10 sau 15 ani cred.

Stiu ca exista deschidere in comunicare cu contribuabilii :-) ... o intrebare merita pusa si clarificat acest aspect ( https://mfinante.gov.ro/ro/web/site ) :-)

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 12:06:46 PM
Buna ziua,

am ajuns si la partea de salarizare.

WebSal-ul se poate lega de Webgest la nivel de societate astfel incat sa trimita notele contabile la nivel de luna ?
Daca da, tehnic ce setari trebuie sa facem si unde ?

Multumesc pentru ajutor.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 04, 2021, 12:43:28 PM
O variantă ar fi folosirea Websal din Webgest (modulul Websal). Pentru asta trebuie activat din variabile globale (salarii=Y). La prima accesare se acceptă crearea bazei de date cu numele celei din Webgest la care s-a făcut logarea. Notele contabile se preiau la generare automată note contabile (registru jurnal) dacă se bifeaza căsuța corespunzătoare. Trebuie sa fie generat pontajul pe luna respectivă.

Cealaltă variantă este cu Websal folosit independent, export note contabile din websal (xml) si import in Webgest (Registru jurnal --> Import NC).

Dacă s-a inceput lucrul cu Websal independent si se vrea trecerea la varianta inclusa, după primii pași (crearea bazei de date corespunzătoare) se pot importa datele exportate din varianta cu websal independent.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 01:28:41 PM
Buna ziua,

multumesc pt raspuns, am reusit sa fac legatura intre Webgest si Websal.

La un angajat in : Corectare CONTRACT -> pentru salariatul -> Salariat Unu, am adaugat Tichete de masa (print screen mai jos) dar acestea nu apar si in fluturasul de salariu.

Mai trebuie configurat undeva ceva ?

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 03:21:04 PM
Si as mai avea o intrebare ca pentru final de exercitiu / saptamana : odata introduse toate documentele justificative si operate notele contabile + generate notele contabile va rog frumos puteti sa descrieti dpdv tehnic Webgest ordinea pasilor pentru inchiderile lunare ?

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 04, 2021, 03:51:07 PM
Probabil vă referiți la obtinerea situatiilor de final luna!
Pe această linie, după terminarea registrului jurnal (generare  automata nc, adaugare nc manuale, creare nc impozit și inchiderea de venituri/cheltuieli) se poate trece la vizualizarea/tiparirea celorlalte rapoarte necesare:
      - balanta de la buton direct din registru jurnal sau din meniu de lângă registru jurnal; jurnalele de vanzari/cumparari; centralizatoare diverse; ( modulul Contabilitate)
      - lista de stocuri; lista facturilor restante clienti/furnizori ( modulul Rapoarte)
      - lista mijloacelor fixe/obiectelor de inventar (modul Imobilizari)
Inchiderea de luna este o operatie care se face ulterior (oricând) din modulul Administrare si după asta lunile închise nu se mai pot modifica.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 06:17:41 PM
Buna ziua,

incer ca stornez o factura furnizor si apare eroarea de mai jos.

Care ar putea fi cauza ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 04, 2021, 07:05:16 PM
Încearcă o relogare în aplicație.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 04, 2021, 07:12:28 PM
Citat din: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 01:28:41 PM

La un angajat in : Corectare CONTRACT -> pentru salariatul -> Salariat Unu, am adaugat Tichete de masa (print screen mai jos) dar acestea nu apar si in fluturasul de salariu.

Mai trebuie configurat undeva ceva ?


Era un bug apărut în urma unor modificări recente. S-a rezolvat și s-a pus la download o nouă versiune de Websal, 4.1.7 .

Este disponibilă și o nouă versiune de Webgest, 8.1.13 .
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 04, 2021, 10:15:39 PM
Buna seara,

multumim pt up-date, le-am descarcat pe ambele si este ok.

Totusi in Websal in fluturasi inca nu apar tichetele de masa.

I-am dat refresh in Chrome, am intrat si cu MS Edge ... :-) ... tot nu apar tichetele de masa in fluturasi. Versiunea se vede la logare ca este cea noua 4.1.7 ... totusi nu apar.

Oare ce sa fie ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 05, 2021, 11:03:17 AM
În cazul ăsta probabil că tichetele nu apar nici la calcul pontaj și nici în statul de plată. Dacă vei genera următoarea lună de pontaj, acolo or să apară.

Se întâmplă așa deoarece datele de pontaj pe luna respectivă au fost generate deja cu vechea situație. Pentru actualizare trebuie dat "Recalcul pontaj" la acel salariat.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 05, 2021, 11:25:49 AM
Buna ziua da intra-devar apar acum, dar se ridica o alta problema ... de fapt 2 astfel: din ceea ce stiu tichetele de masa se acorda pentru fiecare zi de lucratoare.

1. in acest context in daca un angajat are setat 21 de tichete / luna (media zilelor lucratoare din 2021) programul acorda si in Feb 2021 tot 21 de tichete in contextul in care Feb 2021 are doar 20 de zile lucratoare si are dreptul sa primeasca doar 20 de tichete de masa
2. daca un angajat are sa spunem are 10 zile de CO / CM etc ... asemanator pt aceste zile nu trebuie sa primeasca tichete de masa ... totusi din ceea ce observ programul acorda 21 de tichete si nu tine seama de zilelde CM / CO ... etc

Cum se pot rectifica aceste aspecte ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 10, 2021, 02:31:33 PM
Citat din: elis din Iunie 04, 2021, 03:51:07 PM
Probabil vă referiți la obtinerea situatiilor de final luna!
Pe această linie, după terminarea registrului jurnal (generare  automata nc, adaugare nc manuale, creare nc impozit și inchiderea de venituri/cheltuieli) se poate trece la vizualizarea/tiparirea celorlalte rapoarte necesare:
      - balanta de la buton direct din registru jurnal sau din meniu de lângă registru jurnal; jurnalele de vanzari/cumparari; centralizatoare diverse; ( modulul Contabilitate)
      - lista de stocuri; lista facturilor restante clienti/furnizori ( modulul Rapoarte)
      - lista mijloacelor fixe/obiectelor de inventar (modul Imobilizari)
Inchiderea de luna este o operatie care se face ulterior (oricând) din modulul Administrare si după asta lunile închise nu se mai pot modifica.

Buna ziua,

sa presupunem scenariul ca sunt in luna Ianuarie am bagat taote justificativele, si am generat notele contabile automate, am facut Inchidere venituri/cheltuieli si am generat balanta dar nu am inchis luna.
In contextul descris mai sus pot sa mai adaug operatiuni si apoi reiau Inchidere venituri/cheltuieli si regenerez balanta ?
Va fi luata in considerare si operatiunea adaugata dupa prima generare de Inchidere venituri / cheltuieli si balanta ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 10, 2021, 03:03:36 PM
Intrebare,

avand in vedere faptul ca si impozitul reprezinta o cheltuiala, ca si procedura si mod de construnstructie a progamului intai facem / apasam "Calcul impozit" si apoi "Inchidere venituri / cheltuieli" si NU invers, corect ?

Intreb acest lucru sa inteleg cum a fost cosntruit programul din acest puncte de vedere.

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 10, 2021, 04:19:33 PM
Buna ziua,

Am observat urmatorul comportament :
1.   Apas "Calcul impozit" si se genereaza nota contabila 698=4418
2.   Apoi trec la "Inchidere venituri/cheltuieli" si se inchid conturile de venituri si cheltuieli 121=clasa 6  si clasa7=121
3.   Daca apas "Generare automata NC" dispar notele mentionate mai sus la punctul 1 si 2

Ce operatie din program trebuie efectuata astfel incat notele de impozit si inchiderea de venituri si cheltuieli sa nu mai dispara ?

Multumesc.

O zi buna.
Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 10, 2021, 05:35:27 PM
Dacă se mai adaugă documente (receptii, consum, facturi emise etc.), după ce s-a generat o dată balanța, în registrul jurnal se reiau operatiile în următoarea ordine (cum sunt așezate butoanele):
- generare automată note contabile (se sterg notele de impozit si de inchidere venituri si cheltuieli pentru că pot fi influentate de noile documente introduse)
- adăugare note contabile manuale sau importate  noi dacă e cazul (notele manuale nu se șterg la generare automată note contabile)
- generare nota de impozit
- inchidere venituri si cheltuieli
După asta se poate vedea noua balanță  generată.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 10, 2021, 06:13:36 PM
O eroare destul de ciudata :

Am inregistrat in mod asemantor (vedeti monografia contabila dinlink-ul de mai jos).
https://www.avocatnet.ro/forum/discutie_237869/contabilizare-masa-servita-intr-o-gradinita.html

Problema apare la contul de venit 711.02

In contextul in care:
345 "Produse finite" = 711 "Cheltuieli aferente costului productiei realizate" cu suma de 3057 lei.
Scaderea din gestiune se inregistrea prin articolul contabil:
711 "Cheltuieli aferente costului productiei realizate"= 345 "Produse finite" cu suma de 3057 lei.

Spldul contului 711 = 0

Totusi programul afiseaza un SFD = 3057 lei ceea ce nu este correct ... vedeti atasat.

Oare care ar putea sa fie problema ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 10, 2021, 06:29:52 PM
Pe debitul lui 711.02 apare 3057 dublat. Trebuie văzut ce se înregisrează aici .
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 10, 2021, 10:48:41 PM
Citat din: elis din Iunie 10, 2021, 06:29:52 PM
Pe debitul lui 711.02 apare 3057 dublat. Trebuie văzut ce se înregisrează aici .

Inregistrarile lui 711.02 apar astfel in Registru jurnal :

NCMAN 345.02=711.02 cu suma de: 3,057.00
NCMAN 711.02=345.02 cu suma de: 3,057.00

Si inchiderea automata Venituri si Cheltuieli facuta astfel :
INC7 711.02 = 121 cu suma de : 3,057.00

Practic dupa cum observati de la inchidere se dubleaza suma.

Acum din ce motiv sistemul inchide contul 711.02 in contextul in care el are sold zero ... aici este intrebarea si trebuie verificat ... deoarece in mod normal in contextul in care am vandute toata productia soldul contului 711.02 = 0 deci nu are ce sa se mai inchida iar 711.02=121 nu mai trebuie sa apara.

Nu stiu la partea de programare daca la inchiderea pe 121 s-a avut in vedere acest aspect ... dar de aici vine problema si trebuie investigat cum se face inchiderea "in spate prin cod"

Astept feedback-ul dumneavoastra.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 11, 2021, 11:14:21 AM
In balantă, la linkul din stanga pe contul 711.02 apare detalierea notelor pe acel cont, pe luna aleasă. Ce apare acolo? Dacă nu se deduce de aici care e problema eventual ne trimiti ( pe mail) un backup.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 11, 2021, 12:07:48 PM
Buna ziua,

Am urmatoarea intrebare :

Cand programul inchide luna face 121=Clasa 6 si Clasa 7=121

Exista posibilitaea sa adaug un analitic 121.01 si sa inchid cu acest cont (nu direct cu 121) ?

Cum se poate face acest lucru ?

Multumesc anticipat.
Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 11, 2021, 12:57:15 PM
Doar dacă se storneaza nota (notele) generată automat cu 121 si se reface cu 121.01.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 11, 2021, 02:15:28 PM
Cu situația de la contul 711 s-a lămurit? Chiar este folosit acolo și 711.01 pe lângă 711.02, cum apare în printscreen?
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 11, 2021, 02:26:40 PM
Citat din: cios din Iunie 11, 2021, 02:15:28 PM
Cu situația de la contul 711 s-a lămurit? Chiar este folosit acolo și 711.01 pe lângă 711.02, cum apare în printscreen?

S-a lamurit oarecum ...

https://conferinteindirect.wordpress.com/2020/06/27/inchiderea-contului-711/

Totusi ... in cazul nostru unde suma este asemanatoare Debit = Credit (adica S-au vandut in proprtie de 100% produsele), parerea mea este ca trebuie sa se vada sold = 0 si 711 sa nu se mai inchida prin 121 ... cum spun avand sold=0.

Ramane in atentia dvs. pe viitor, mai departe decideti dvs cum procedati pa partea de programare ... dar e ca si avertizare ca mereau va apare hiba asta pe 711 cand soldul este zero ... si mai apoi rezulta intr-o balanta dezechilibrata.

Cu respect,

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 11, 2021, 02:54:25 PM
Ar fi de ajutor să detaliezi soluția pentru o eventuală corecție. Și cum a rămas cu suma dublată. Ș-apoi, de ce acele analitice la 711? În link-ul dat e vorba doar de 711.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 11, 2021, 03:14:50 PM
Legat de tichetele de masă, s-au făcut modificări pentru următoarea versiune de Websal. Preluarea din contract a unui număr mediu de tichete pe lună e necesară pentru acel calcul estimativ, cum este descris la mouse over pe câmpul respectiv. La generarea datelor de pontaj pe lună se vor lua doar zilele efectiv lucrate pentru acel număr.

Regulile însă nu sunt prea clare. De exemplu, efectul valorii tichetelor asupra deducerii personale este ambiguu tratat, ba că afectează deducerile, ba că nu! Acum a rămas implementată varianta că valoarea tichetelor va crește baza de calcul a deducerii, adică suma dedusă va fi mai mică, deci impozitul mai mare.
De asemenea, numărul de tichete pe lună nu trebuie să fie mai mare decât numărul zilelor lucrate, dar mai mic poate fi, pe diverse motive. Pentru a acoperi orice situație, probabil ar trebui să fie editabilă valoarea în Pontaj.
Sunt binevenite și alte opinii.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 11, 2021, 05:33:38 PM
Buna ziua, sar de la una la alta dupa cum ma lovesc de ele ... :-) revin acolo unde s-a solicitat feedback.

Incerc ca generez D300 ... nu ma lasa, cu toate ca am verificat in Administrare -> Initializare -> Date firma si am completat la fiecare cont bancar datele necesare: denumirea banca, numar cont etc .... oare ce ar mai trebui completat sa trec mai departe ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 11, 2021, 05:37:08 PM
asa am completat la fiecare din cele 3 conturi bancare :
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Iunie 11, 2021, 06:32:38 PM
Probabil că eroarea vine de la faptul că nu este setată poziția de afișare pe factură a băncii - ultima linie din formular. Se preia în declarație banca cu poziția 1.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 11, 2021, 06:59:21 PM
NU ... din pacate nici asa nu merge inca ... e alceva ...  :-[
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Iunie 14, 2021, 10:32:52 AM
Eroarea e aceeași?
În backup-ul trimis anterior am setat datele corespunzătoare in Datefirma/Conturi bancare (denumire bancă, iban, poz. pe factură) și D300 se generează fără probleme.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Iunie 16, 2021, 11:58:11 AM
Buna ziua,

am reusit si eu sa generez D300 pana la urma.

Multumesc pt feedback.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din August 30, 2021, 12:55:43 PM
Buna ziua,

In cazul in care Webgest-ul ruleaza local intr-un lan cu ip : 192.168.2.45 si doresc configurarea unui back-ul manual pe un sistem din lan cu ip : 192.168.2.21   cum trebuie aratatea calea in configurari generale ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Septembrie 03, 2021, 01:21:09 PM
Buna ziua,
Vin cu urmatoarea rugaminte : daca este posibil sa se adauge in pdf-ul "Bon descărcare gestiune" inca doua coloane pt o mai buna identificare a produsului astfel :
1.   Codul EAN (barcode)
2.   Cod produs (cod)
Multumesc anticipat.
Valentin
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Septembrie 03, 2021, 06:24:15 PM
Citat din: moldovan.l din August 30, 2021, 12:55:43 PM

In cazul in care Webgest-ul ruleaza local intr-un lan cu ip : 192.168.2.45 si doresc configurarea unui back-ul manual pe un sistem din lan cu ip : 192.168.2.21   cum trebuie aratatea calea in configurari generale ?



Calculatorul cu IP 21 trebuie să fie montat pe server, cu un folder pe care sunt drepturi de scriere. Bineînțeles, calculatorul respectiv trebuie să fie pornit la ora fixată. Felul în care se face montarea depinde de sistemele de operare.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Septembrie 03, 2021, 06:29:17 PM
Citat din: moldovan.l din Septembrie 03, 2021, 01:21:09 PM
Buna ziua,
Vin cu urmatoarea rugaminte : daca este posibil sa se adauge in pdf-ul "Bon descărcare gestiune" inca doua coloane pt o mai buna identificare a produsului astfel :
1.   Codul EAN (barcode)
2.   Cod produs (cod)
Multumesc anticipat.
Valentin

În următoarea versiune vor apare și câmpurile respective.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Septembrie 04, 2021, 01:06:30 PM
Citat din: cios din Septembrie 03, 2021, 06:24:15 PM
Citat din: moldovan.l din August 30, 2021, 12:55:43 PM

In cazul in care Webgest-ul ruleaza local intr-un lan cu ip : 192.168.2.45 si doresc configurarea unui back-ul manual pe un sistem din lan cu ip : 192.168.2.21   cum trebuie aratatea calea in configurari generale ?



Calculatorul cu IP 21 trebuie să fie montat pe server, cu un folder pe care sunt drepturi de scriere. Bineînțeles, calculatorul respectiv trebuie să fie pornit la ora fixată. Felul în care se face montarea depinde de sistemele de operare.

Gasesc undeva un best practice pentru Fedora 32 Server edition ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Noiembrie 07, 2021, 05:06:18 PM
Buna ziua,

Pentru o firma noua cum se introduc Soldurile Initiale ?
Spre exemplu deschid o firma noua la 01.01.2021 si doresc sa preiau un Sold Initial (SI) in contul 301. Materii prime (cont de Activ) valoarea de 1000 lei.

Am crezut ca se face de la Administrare -> Initializare -> Balanta ... dar apare acolo specificatia " ... Pentru firma noua nu se foloseste acest formar" ... eventual in completare ar fi bine sa se specifice ce se foloseste.

Multumesc si astept feedback.

Cele bune.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Noiembrie 07, 2021, 05:59:05 PM
Intrebare in legatura cu formularul de Bilant 2020 / S1003

Pe baza selectiei de mai jos (print-sceen) care ar trebui sa aduca formularul de Bilant 2020 ... din pacate se pare ca nu functioneaza.
Daca va rog sa reveniti cu feedback, sau care ar fi selectia corecta ?

Ar fi bine sa fie ceva informatii minime cum se face selectia deoarece nu se poate intuit care combinatie X cele 5 optini returneaza XML-ul dorit astfel incat sa se genereze raportul.

Sau se poate face o selectie pornind de la Tip Declaratie si continuand cu celelalte dar macar sa existe un feedbac pe masura ce se fac selectiile ... altfel practic bifezi 5 minute pana intervine plictiseala ... cum spun daca nu este un feedback minim.

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Noiembrie 08, 2021, 02:04:48 PM
Pentru preluarea soldurilor inițiale de balanță se pornește de la `Administrare -> Initializare -> Balanta`. 
Informația `Pentru firma noua nu se foloseste acest formar`, se referă la o firmă nou înființată, care pornește  cu solduri 0 (fără activitate anterioară), deci nu are nevoie de inițializare balanță.
Atenție! Acele materii prime, în valoare de 1000 lei, trebuie introduse și pe stoc (Furnizori -> Alte intrări -> Inițializare stoc materiale), astfel ele vor apare în lista de stocuri, si se for putea descărca (vanzare,consum etc.). Bineînțeles că se procedează la fel si cu alte materiale stocabile.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Noiembrie 08, 2021, 02:16:33 PM
Bilanțul (și orice declarație) trebuie întâi generat din datele înregistrate în aplicație (de la butonul `Adaugă declarație`) pentru a apare în listă. Acest buton este activ doar dacă s-a ales o anumită declarație și luna pe care se dorește crearea ei (an/lună). Vezi tooltip pe butonul activ/inactiv.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Noiembrie 08, 2021, 02:26:20 PM
Buna ziua,

butomul mentionat de dvs : "Adaugă declarație" nu este activ ... nu se poate apasa pe el ...

Multumesc.

Valentin
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Noiembrie 08, 2021, 02:44:48 PM
Citat din: elis din Noiembrie 08, 2021, 02:04:48 PM
Pentru preluarea soldurilor inițiale de balanță se pornește de la `Administrare -> Initializare -> Balanta`. 
Informația `Pentru firma noua nu se foloseste acest formar`, se referă la o firmă nou înființată, care pornește  cu solduri 0 (fără activitate anterioară), deci nu are nevoie de inițializare balanță.
Atenție! Acele materii prime, în valoare de 1000 lei, trebuie introduse și pe stoc (Furnizori -> Alte intrări -> Inițializare stoc materiale), astfel ele vor apare în lista de stocuri, si se for putea descărca (vanzare,consum etc.). Bineînțeles că se procedează la fel si cu alte materiale stocabile.

Am adaugat in balanta din calea mentionata de dvs ... dar apare eroare : "Balanta schioapa".

Deci contextul discutat este un sold initial Debitor pe 301 Materii prime.

Cum se rezolva ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: cios din Noiembrie 08, 2021, 03:04:53 PM
Citat din: moldovan.l din Noiembrie 08, 2021, 02:26:20 PM
Buna ziua,

butomul mentionat de dvs : "Adaugă declarație" nu este activ ... nu se poate apasa pe el ...

Multumesc.

Valentin

Citat
Bilanțul (și orice declarație) trebuie întâi generat din datele înregistrate în aplicație (de la butonul `Adaugă declarație`) pentru a apare în listă. Acest buton este activ doar dacă s-a ales o anumită declarație și luna pe care se dorește crearea ei (an/lună). Vezi tooltip pe butonul activ/inactiv.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Noiembrie 08, 2021, 03:16:43 PM
În mod normal, la inițializare solduri balanță, se ia balanța lunii anterioare, rezultată dintr-o altă aplicație în care s-a lucrat până la trecerea pe Webgest, și se introduc toate  conturile din ea. Astfel balanța inițială nu va fi schioapă. Pentru un exercițiu doar, trebuie introduse doua conturi cel putin, astfel încât debit si credit sa fie egale. De exemplu se pune aceeasi sumă si pe creditul contului de casă sau bancă (plata pentru materiile prime).
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: moldovan.l din Noiembrie 08, 2021, 04:01:43 PM
Oare eroarea de mai jos ... la ce se refera ?

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: elis din Noiembrie 08, 2021, 05:15:44 PM
Sunt introduse toate înregistrările? În bilanț se verifică tot felul de corelații, care dacă nu sunt OK apar erori.
Titlu: Re: Exercitiu
Scris de: vios din Noiembrie 10, 2021, 09:15:59 PM
CitatOare eroarea de mai jos ... la ce se refera ?
Pentru bilant din webgest se genereaza doar sectiunea F10 si F20 , incarcati xml generat din webgest in formularul de bilant,
adaugati datele necesare pentru F30 si validati, din cauza unor rotunjiri e posibil sa mai dea erooare, fiind necesara o reverificare
si de facut corectiile necesare !