Grupe si Subgrupe produse

Creat de dfreddie, Iunie 29, 2009, 12:42:24 PM

« precedentul - următorul »

dfreddie

In cazul in care la receptie Furnizori apare situatia in care vreau sa adaug o grupa sau subgrupa ... trebuie sa ma deloghez si apoi sa ma loghez ca admin? Eu n-am reusit altfel.

Si .... la adaugare produse ... se poate face in vreun fel sa pot sa-mi aleg un cont deja alocat?

Multumesc.
Not too bad for a blind man ...
  •  

cios

CitatIn cazul in care la receptie Furnizori apare situatia in care vreau sa adaug o grupa sau subgrupa ... trebuie sa ma deloghez si apoi sa ma loghez ca admin?

Da.
Am lasat posibilitatea de creere grupe/subgrupe doar din Administrare pentru a diminua riscul unei prea mari dezordini ! Aceasta structura ar trebui croita dinainte, in functie de profil, iar pentru cazurile izolate cand s-a uitat ceva ... se merge la admin.

CitatSi .... la adaugare produse ... se poate face in vreun fel sa pot sa-mi aleg un cont deja alocat?

Daca te referi la Administrare/Catalog, acolo n-ai treaba cu conturile ! Acelasi produs (catalog) poate sa primeasca diverse conturi cand devine articol !
Alocarea contului la receptie se poate predefini in variabile globale - furcontrec = 371 de ex. pentru marfa, dar este modificabil la nivel de linie articol in receptie, daca se debifeaza "Cont continut" de sus.

Sau, poate n-am inteles eu ce trebuia !
  •  

dfreddie

Ok ... chestia cu Grupele numai la Administrare am priceput-o.

Cealalta ... (scuze pentru greseala "cont") este vorba de codurile de produs. De exemplu: la o receptie adaug un produs cu si i-am alocat codul 5670. Dupa un timp voi avea alta receptie cu acelasi produs ... si in mod normal i-ar trebui alocat acelasi cod. Avand in vedere ca sunt multe produse n-o sa pot invata codurile pe de rost ...
Not too bad for a blind man ...
  •  

cios

#3
E intradevar alta poveste, si poate un pic mai lunga !

Obisnuitele coduri la produse, mostenite la majoritatea programelor de gestiune dela primele "evidente" sub forma de fisiere, unde codul era principalul criteriu de ordonare (si chiar de identificare), noi le-am trecut pe un plan secundar. In baza de date produsele (cataloagele) primesc automat un ID manageriat de SGBD, care este folosit "in spate" de toate formularele si rapoartele din aplicatie.

Noi, la propria gestiune, am renuntat din start la utilizarea acelor coduri si nici cei care mai folosec aplicatia pana acum nu le simt lipsa ! Campul exista acolo, daca-ti sunt importante codurile cu care te-ai obisnuit, poti sa-l folosesti. Doar ca el nu a fost pus pana acum prin rapoarte, sau chiar in formularul de introducere ca si criteriu de cautare, alternativ la denumire sau cod de bare. E gandit si pregatit in spate, se poate face si in interfata, dar pana acum nu a fost nevoie !

Obisnuiti-va si cu acele detalii ce apar intr-o fereastra alaturata cand stai cu mouse-ul (sau e selectat) in lista derulanta pe un catalog deja introdus. Este acolo si codul, pe langa alte informatii folositoare in acel moment.

O alta problema ce o sesizez, daca am inteles bine ! Ai cazuri, sau esti obisnuit din alt program, sa aloci acelasi cod mai multor produse, care au denumiri sau caracteristici diferite ? Asta nu prea mi se pare "coser" ! Doar daca erai obisnuit ca produsul (catalogul, numit de noi in webgest) si articolul sa fie unul si acelasi lucru. Aici sunt diferite, fiecare avand rolul sau. Bineinteles ca intre ele sunt clar legate, tocmai prin acele ID-uri, dar sunt si separate, pentru avantajele ce le ofera o baza de date relationala !

Un catalog = produs este introdus o singura data in DB, sa zicem la prima receptie  cand apare. Aici sunt inregistrate toate caracteristicile lui. El poate fi receptionat de mii de ori dupa aceea, in cantitati sau preturi diferite, dar datele de "catalog" nu se repeta .

Deocamdata opresc povestea, dar daca-i nevoie, continuam !

Spor la treaba !
  •