preluare produse si stocuri

Creat de moldovan.l, Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM

« precedentul - următorul »

moldovan.l

Buna ziua,

Revin cu 2 intrebari astfel:

1.   Care este procedura de adaugare a unui discount de tip valoric (spre exemplu 5.73 lei) pentru un produs cu stoc in factura client.
2.   Care este procedura de adaugare a unui serviciu de tip transport in valoare de 19 lei cu TVA tot in factura client.

Multumesc anticipat pentru raspuns.

O zi frumoasa.

Valentin. 
  •  

vios

Citat1. Care este procedura de adaugare a unui discount de tip valoric (spre exemplu 5.73 lei) pentru un produs cu stoc in factura client.
La receptia unui articol, de exemplu care are un pret de cumparare de 105.73 lei la care s-a primit un discount valoric de 5.73 se poate face
inregistra in 2 moduri:
1. Se inregistreaza articolul direct la pretul ajustat ( 105.73 - 5.73) de 100 lei sau
2. Se inregistreaza articolul la pretul de cumparare  105.73 lei dupa care se apasa butonul VALORIC si
complectati : Discount aferent articolelor din factură  - 5.73
(acest text va fi memorat, la receptiile viitoare nu va mai trebui scris )

Reducerile comerciale se înregistrează în contabilitate diferit în funcţie de următoarele
aspecte: ( va trimit un link )
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi5n7yfjrTqAhWSa8AKHQtEBhkQFjADegQIAxAB&url=http%3A%2F%2Fdiscutii.mfinante.ro%2Fstatic%2F10%2FMfp%2Fresurse%2Frevista%2Farticol_rfpc_05_2017.pdf&usg=AOvVaw04aivhA_DPOLMt4tRPFKZg
Citat2. Care este procedura de adaugare a unui serviciu de tip transport in valoare de 19 lei cu TVA tot in factura client.
Se apasa butonul VALORIC si complectati :
Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal  (cont 624 )
(acest text va fi memorat, la receptiile viitoare nu va mai trebui scris )

  •  

moldovan.l

Buna ziua,

va multumesc mult ... intr-adevar foarte usor si simplu generarea unei facturi client.

Mai am urmatoarea intrebare: dupa salvarea unei facturi de unde as putea descarca / genera nota contabila de descarcare de gestiune pt factura in cauza.

Apar sub template-ul facturii mai multe taburi printre care si Vizualizare -> Bon descarcare gestiune (poza mai jos) dar cand il apas apare o eroare generala ... trimit poza.

Multumesc foarte mult.

Cu respect,

Valentin.

  •  

moldovan.l

  •  

cios

Generarea și vizualizarea notelor contabile se face din Contabilitate > Situații finale > Registru jurnal > Generare automată NC. De acolo pot fi urmărite în cascadă până la nivel de document primar.

Legat de vizualizarea notelor contabile și imediat după salvarea documentului, avem notată în to do list și implementarea acestei posibilități. Dar asta ar fi doar o verificare a modului în care se vor repartiza sumele pe conturi și nu de generare/inserare în baza de date a respectivelor note. Această operație se reface oricum, de fiecare dată, pentru toate documentele, din modulul de contabilitate la acțiunea de Generare automată NC.

Eroarea la Bon descarcare gestiune n-am putut-o reproduce, nici pe datele primite. Dacă persistă, trimiteți-ne fișierul de log-uri (catalina.out). Oricum, acest document nu are legătură cu notele contabile, ci e util doar pentru magazioner.

O să ținem cont la următoarea versiune și de observațiile primite pe mail.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,
Multumesc pentru explicatii.
Doua intrebari astfel:
1.   "Generare automata NC" se face o sigura data / luna sau se poate face oricand este nevoie ?
2.   Am facut 2 facturi clienti dar apare o singura NC cu sumele cumulate (printscreen mai jos). Din raspunsul anterior nu inteleg pana la urma ... se poate genera o NC de descarcare de gestiune pt fiecare factura client sau nu ? Si daca da, cum se face ?
Multumesc anticipat.
O zi cu spor.
Valentin.
  •  

cios

Generarea automată a notelor contabile se poate face de oricâte ori, pe lunile care nu sunt închise. Procesul cotrobăie în toate documentele înregistrate pe acea lună și repartizează sumele după conturile stabilite la introducerea documentelor. De aceea nu este nevoie de nicio operație de validare sau generare note contabile la momentul salvării documentului.

Asta explicam și mai sus în paragraful:
Citat
Legat de vizualizarea notelor contabile și imediat după salvarea documentului, avem notată în to do list și implementarea acestei posibilități. Dar asta ar fi doar o verificare a modului în care se vor repartiza sumele pe conturi și nu de generare/inserare în baza de date a respectivelor note. Această operație se reface oricum, de fiecare dată, pentru toate documentele, din modulul de contabilitate la acțiunea de Generare automată NC.

Deci, se va putea implementa, într-o versiune viitoare, vizualizarea notelor contabile ce rezultă din acel document, la un buton din pagina de preview a lui, dar asta nu înseamnă și înregistrarea lor în baza de date în acel moment. Partea de generare a notelor - salvarea în baza de date - rămâne la butonul din registrul jurnal, tocmai pentru a nu fi necesară operația de fiecare dată la introducerea oricărui document - lucru pentru care am optat la alegerea acestei variante.

În modul în care lucrați acum, la ce este necesară această generare/vizualizare?
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

Anterior prin Ciel la fiecare factura client se genera nota contabila de descarcare de gestiune pt fiecare factura si o atasam la factura client. Deci 100 de facturi client + 100 note contabile de descare de gestiune   ;D / luna spre exemplu ... pare o nebunie intr-adevar si aveam in fiecare luna un mic dosar de justificative ... dar asa cere firma de contabilitate ... nu ma intrebati de ce deoarce este un subiect sensibil pt mine  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Plus listam din Ciel Gestiune si Jurnalul OD ... acolo apareau cumulat sumele din NC-uri ... dar in fine cum spun Jurnalul OD se pare ca nu era sufficient. Sincer nu stiu daca asa cere legislatia dar "am cedat" presiunilor  ;D ;D ;D si totul a fost bine ... pana acum  ;D

Intrebarea mea este : ce document din Webgest pot genera astfel incat sa tina loc de justificativ pentru inregistrarea in contabilitate a descarcarii de gestiune in privinta marfurilor vandute.

In contextul in care cum am spus partea de contabilitate este externalizata eu trebuie sa generez un document contabil din Webgest care sa pota tine loc de document justificativ pt inregistrarea descarcarii de gestiune pt marfuri.

Ce-mi recomandati ?

Multumesc anticipat.

O zi frumoasa.

Valentin.
  •  

moldovan.l

A ... va rog sa nu-mi recomandati sa schimb firma de contabilitate  ;D ;D ;D ;D ... deocamdata  ;D ;D ;D ;D

Multumesc.

Valentin.
  •  

elis

Din Contabilitate/Centralizatoare/Vânzări se poate obține un raport cu articolele vândute/lună (detaliat pe documente sau cumulat pe articole).
Aici apare coloana de  Val. intrare (care corespunde valorii de descărcare gestiune) pe toată lună, pe lângă alte valori (valoare adaos, valoare vânzare cu și fără tva ).
Această valoare de descărcare de gestiune cumulată pe lună ar trebui să fie suficientă pentru înregistrarea în contabilitate.

La nivel de document de vânzare nu există posibilitatea momentan de a obține nota de descărcare de gestiune. Acel bon de descărcare gestiune (de la butonul Vizualizare) conține valoarea din nota de descărcare dar nu sub formă de notă contabilă ci detaliat pe articolele din  factură. Poate ar accepta firma de contabilitate și această formă.
  •  

cios

Citat

Eroarea la Bon descarcare gestiune n-am putut-o reproduce, nici pe datele primite. Dacă persistă, trimiteți-ne fișierul de log-uri (catalina.out). Oricum, acest document nu are legătură cu notele contabile, ci e util doar pentru magazioner.


Am primit logurile și s-a identificat problema, cauzată de situația cu mai multe tipuri de conturi pe aceeași factură, linie pe care nu s-a mai testat după unele modificări în cod. S-a rezolvat pentru următoarea versiune.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

Cand am importat lista de produse din Ciel abia acum am observat faptul ca 2 produse au denumirea asemanatoare astfel incat in Webgest la Clienti -> Facturi -> Stoc in momentul in care adaug o factura client si introduc denumirea produsului Webgest returneaza 2 articole asemanatoare ca si denumire dar diferite in privinta codului.

M-am dus la Administrare -> Cataloage / Parteneri -> Cataloage Produse -> Listare -> Afiseaza (toate) am identificat Codul care trebuia schimbat ca si denumire, apoi m-am dus pe produs -> Editeaza si am schimbat denumirea produsului.

Am exportat catalogul in csv/xlsx si am observat ca dumirea produsului a fost schimbata correct.

Totusi cand reiau procesul de adaugare factura client, si la Denumire produs si introc noua denumire a produsului (correct modificata in catalog) produsul nu este gasit.

Care ar fi cauza ?

Multumesc anticipat.

Valentin
  •  

elis

Problema se va remedia pentru versiunea următoare!
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

Detinem o casa de marcat Datecs DP-150 cumparata in data de 12 Noiembrie 2018.

Am avut o discutie mai veche dar nu mai tin exact minte ... va rog frumos sa-mi spuneti ce soft mai este nevoie sa cumpar pentru a folosi aceasta casa de marcat pe post de imprimanta fiscala sa pot printa bonuri fisacale, facturi simplificate din Webgest (eventual link catre softul respectiv).

Bonurile fiscale din Webgest si facturile simplificate pot fi descarcate si in format pdf astel incat sa le putem trimite si in format electronic ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
  •  

cios

Citat
Detinem o casa de marcat Datecs DP-150 cumparata in data de 12 Noiembrie 2018.

Am avut o discutie mai veche dar nu mai tin exact minte ... va rog frumos sa-mi spuneti ce soft mai este nevoie sa cumpar pentru a folosi aceasta casa de marcat pe post de imprimanta fiscala sa pot printa bonuri fisacale, facturi simplificate din Webgest (eventual link catre softul respectiv).

Pentru modelele de Datecs cu jurnal electronic, inclusiv DP150, driverul de comunicare este inclus în webgest_local. Trebuie doar achiziționată licența de la https://www.dxprint.ro/ . Licența se poate încărca direct din interfața de administrare AMEF din modulul ECR-POS.

Citat
Bonurile fiscale din Webgest si facturile simplificate pot fi descarcate si in format pdf astel incat sa le putem trimite si in format electronic ?

Format de factură simplificată nu există, deocamdată, implementat. Este chiar necesar în activitatea respectivă?
Bonul fiscal cu rol de factură simplificată (conținând și codul fiscal al cumpărătorului) se poate emite ușor și se înregistrează ca atare în D394. Iar acesta se transmite în original cumpărătorului, nu-i cazul de pdf.

Bonul fiscal poate juca un rol dublu, și de factură și de chitanță. În cazul când este emis pentru încasare facturi, el este înregistrat doar cu acest rol. Când bonul este emis direct pentru vânzare produse sau servicii, el ține și loc de factură.
  •