WEBGEST - forum

General => Începători => Subiect creat de: moldovan.l din Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM

Titlu: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM
Buna ziua,
am instalat Webgest si am creat o societate noua.
Deocamdata doresc sa folosesc partea de gestiune si facturare catre clienti.
Cum pot prelua in Webgest articolele si stocurile (bucati si valoare) ? Vad tabu-rile Administrare, Furnizori, Clienti etc ... dar nu am gasit o sectiune in privinta unui eventual import dintr-un fisier excel.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Februarie 20, 2019, 12:31:25 PM
Sunt implementate deocamdată câteva posibilități de import date parțiale, în formate csv sau xml, specifice Saga sau Webgest. Astfel de importuri se pot face din Administrare > Cataloage > Parteneri pentru furnizori și clienți și din Administrare > Cataloage > Cataloage produse > Listare pentru articole. Dar cataloagele de produse nu conțin și informații legate de stoc sau preț, ci doar definirea caracteristicilor și categorisirea lor (în sensul definiției definiției: genul proxim și nota specifică!).

O posibilitate de import mai complexă s-a realizat pentru o structură a unei baze de date specifice unei aplicații de gestiune folosită de un utilizator al Webgest. De atunci a trecut mult timp, și a fost dezactivat meniul, fiind șanse minime să mai fie folositor cuiva.

Ce structură au datele pe care le aveți la dispoziție acum? Sunt obținute dintr-o aplicație larg răspândită și pot fi exportate și în alt format decât excel? Probabil că nu sunt șanse să se potrivească pe structura variantelor de import deja implementate de noi, dar putem lua în considerare adăugarea acestei noi variante, dacă în rest vă mulțumește Webgest.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Februarie 21, 2019, 12:54:35 AM
Buna ziua,
Deocamdata lucrez cu Ciel Gestiune V7 dar vreau sa fac trecerea catre Webgest. Doresc sa preiau din Ciel Gestiune produsele si stocurile astfel inca sa pot factura catre clienti urmand ca o perioada sa merg in paralele cu ambele programe pana ma familiarizez mai bine cu Webgest, urmand ca ulterior sa raman doar cu Webgest.
Apreciez programul dezvoltat de catre dvs. prin prisma faptului ca poate fi accesat indiferent de SO folosit si prin prisma modului in care il putem folosi in retele de tip WAN, ... lucruri la care programele construite sub Win sufera destul de mult.
Revenind la subiect, Ciel-ul exporta toate rapoartele doar in excel iar documentele ce necesita tiparire (facturi si etc) in foramt pdf.
Revin la dvs. cu o balanta din Ciel pentru a observa structura acesteia.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Toate cele bune.
Vali
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Februarie 21, 2019, 12:03:04 PM
Mulțumim pentru aprecieri, încercăm să acoperim cât mai multe situații și cât mai bine.

Poate ar fi interesant de găsit o variantă de preluare a cât mai multor date posibile, pentru a putea urmări sincronizarea celor două aplicații în paralel. Ar fi de văzut și forma unui backup complet de date din Ciel, poate de acolo s-ar putea extrage mai multe date, și cu legături între ele.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Februarie 21, 2019, 12:16:21 PM
Buna ziua,

pot sa va trimit o arhiva la adresa office@webgest.ro ?

Multumesc.

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Februarie 21, 2019, 02:38:03 PM
Am primit cele două liste cu articole și balanța de stocuri. Am primit și un fișier cu backup-ul general din Ciel, cu extensia .bak, pe care n-am reușit să-l deschidem. Am încercat doar pe Linux. Știe cineva o soluție rapidă, chiar și pe Win? Și-apoi trebuie văzut cum s-ar putea interoga datele, în interior fiind probabil ceva structură rezultată din SqlServer sau dbf-uri.

Pe de altă parte am înțeles că activitatea firmei se desfășoară doar prin magazin online, pe Prestashop. Dacă se pune problema de preluare doar informații despre produse, poate ar fi mai bine preluarea lor direct de acolo, unde datele sunt mult mai ușor accesibile și mai bine organizate, fiind o bază de date MySQL. În acest fel se poate face un mic pas spre sincronizarea aplicației de gestiune-contabilitate cu magazinul.

Acum în Ciel țineți și contabilitatea? Și există vreo automatizare în comunicarea cu magazinul online?

Mai trebuie analizat în ce măsură ar fi nevoie de preluare ceva date din istoric. Apoi, foarte important, trebuie inițializate soldurile la furnizori și clienți, pe lângă cele de articole pe stoc.

În funcție de aceste lucruri trebuie să alegem, împreună, abordarea optimă.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vdam2019 din Aprilie 11, 2019, 09:30:44 AM
multumesc, mi-a fost de ajutor acest articol
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Decembrie 16, 2019, 02:20:24 AM
Buna ziua,

va rog frumos sa-mi spuneti daca programul impreuna cu o casa de marcat Datecs DP 150 poate genera facturi simplificate.

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Decembrie 16, 2019, 04:44:38 PM
Da, cu noile case Datecs se pot emite bonuri fiscale cu rol de facturi simplificate direct din aplicație, în condițiile stabilite de lege. Trebuie doar achiziționată licența pentru driver - dxprint.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Decembrie 16, 2019, 08:18:36 PM
Legat de preluare stocuri și inițializare aplicație, sunt 3 puncte importante de parcurs: încărcare stocuri, încărcare solduri (restanțe) parteneri și preluare balanță.


1. Încărcarea stocurilor existente e cea mai laborioasă parte, dacă se vrea o evidență exactă la nivel de articol. Din cât am urmărit structura datelor, nu se pretează importul articolelor din acel format în primul rând fiindcă nu au nicio organizare pe categorii. Ideal ar fi să se poată folosi ceva asemănător cu magazinul online, dar măcar pe un nivel sau două tot ar trebui ierarhizate.

Deocamdată în Webgest sunt 2 nivele, grupe și subgrupe, dar se pot folosi sortări și după producător sau furnizor. Cu organizarea și introducerea acestora trebuie început în Administrare > Alte date > Grupe respectiv Subgrupe.

Introducerea articolelor aflate pe stoc se face în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale. Dacă se mai știe factura cu care a intrat fiecare articol se pot face aceste "recepții" separat pe fiecare factură, dar nu este obligatoriu. Se pot introduce toate articolele provenite de la același furnizor la un loc. În caz că nu se mai știe exact furnizorul poate fi folosit unul generic. Oricum aceste date nu vor fi prinse ca valori contabile.


2. Facturile restante, de plătit sau de încasat, se introduc din Administrare > Inițializare > Solduri parteneri > Furnizori sau Clienți. Este important ca acestea să fie introduse corect pentru a avea situația exactă a relațiilor financiare cu partenerii și pentru următoarele înregistrări de stingere a acestor sume.


3. Soldurile inițiale balanță se introduc din Administrare > Inițializare > Balanță.

Datorită faptului că se permite ca toate aceste înregistrări să fie făcute într-o perioadă de timp și nu neapărat într-o ordine cronologică, nu s-a implementat preluarea automată a soldurilor în balanță. Aici sumele se preiau exact cele din soldurile finale din balanța avută la dispoziție pe luna anterioară celei pe care se face inițializarea în Webgest. În cazul ideal, sumele ar trebui să se potrivească! Sunt importante mai ales conturile 401 și 411, care pot fi comparate cu cele din Rapoarte > Furnizori > Facturi neplătite respectiv Rapoarte > Clienți > Facturi neîncasate.

Spor la treabă.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Decembrie 18, 2019, 12:52:53 AM
Buna ziua,

va multumesc mult pentru raspuns. Am sa incep cu introducerea articolelor in functie de furnizor.

Revin aici cu feedback si intrebari pe masura cu adaug datele in program.

Toate cele bune !

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 03, 2020, 03:53:21 AM
Buna ziua,
si La Multi Ani pentru 2020.
Conform cu cele mentionate de dvs. anterior voi introduce stocurile plecand de la furnizorul de la care au fost achizitionate, deocamdata avem doar 2 furnizori.
Am cateva intrebari astfel:
1.   La rubrica Tip doc. ce optiune este recomandabil sa aleg? (FF, FS, CNTR, ... etc)
2.   La "Alege articole de tip" am observat optiunea "Import" si apoi "Formatul: Excel – Personalizat" si am descarcat un fisier excel ca si exemplu ce contine mai multe informatii.
a.   La "CodProdus" voi introduce codul unic/produs din Prestashop
b.   "Descriere" -> denumire produs
c.   "Barcode" -> cod bare 13 cifre -> este obligatoriu ?
d.   "Barcode2", "Barcode3" , "Barcode4" ... la ce se refera ? Sunt obligatorii ? As putea de exemplu sa introduc "Codul produsului intern" de la furnizor ? (cifre si litere de exemplu: TR56R4DEWW21UYTS). Sau as putea adauga numele producatorului ?
e.   UM – buc
f.   Cota – 19
g.   TVAPOS – A ... la ce se refera ?
h.   TipProdus – 0 ... la ce se refera ?
i.   Familie – xxxx ... Familii de produse ?
j.   Categorie – am generat o categorie conform Prestashop
k.   Subcategorie – am generat prima subcategorie conform Prestashop
l.   Cantitate – ok
m.   PretAchizitie – se refera la pretul de achizitie / bucata sau la TOTAL pret achizitie (cantitate * pret achizitie/bucata) ?
n.   PretVanzare ... ? este obligatoriu ?
Este ok aceasta abordare de import produse prin intermediul "Formatul: Excel – Personalizat" ?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi buna
Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 06, 2020, 04:05:55 PM
La Mulți Ani !

Tipul de document cel mai potrivit la acest import de inițializare stocuri ar fi Avizul simplu (AV).

Acel format de date personalizat (CSV sau Excel) a fost folosit doar pentru un caz particular, și acum s-a descoperit că mai are și ceva buguri. De acolo se preluau doar următoarele câmpuri:
   -CodProdus      -cod produs
   -Descriere         -denumire produs
   -UM            -uitate de măsură
   -Cota         -procent tva
   -Cantitate         -cantitate stoc
   -PretAchizitie      -preț achiziție

Acest import oricum nu este complet, mai are și alte limitări și necesită prelucrări ulterioare asupra articolelor/cataloagelor.
- Trebuie creat furnizorul, dacă nu există. (Probabil în PS nici nu este încărcat.)
- Produsele importate vor intra în grupa de diverse (DV), subgrupa diverse (DV).
- Prețul de vânzare pentru produse se va calcula în funcție de setarea din subgrupa DV (implicit cu procent adaos de 35%). Acest procent se poate schimba inainte de import. Prețul de vânzare este informativ pentru gestiuni tip depozit și la facturare va fi editabil.

Eventual am putea adăuga un nou format de import, tip Prestashop, ocazie cu care se poate extinde preluarea și a altor câmpuri. Am mai avut o tentativă de documentare în urmă cu multă vreme, dar n-a fost vorba de date foarte multe și s-a renunțat. Între timp poate s-a mai schimbat structura și la versiunile mai noi de PS. Încercăm să acordăm ceva timp pentru asta zilele următoare, dacă e cazul. Dacă nu e foarte important excel, ar trebui încercat csv sau xml, sau chiar json. Ne-ar ajuta niște date de probă.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 07, 2020, 02:47:00 AM
Buna ziua,

Apreciez foarte mult ajutorul dvs. si multumesc anticipat.

Intr-adevar pentru noi ar fi foarte util un fisier care sa aduca la nivel de articol gestiunea din Ciel in Webgest.
Ce as mai putea sa adaug cel putin in cazul nostru in privinta celor 2 baze de date, cea din Ciel si cea din PS (noi deocamdata folosim PS 1.6.1.24 ... probabil vom trece la PS 1.7 anul viitor) ar fi astfel:

1.   Ciel
a.   in Ciel am facut fireste toate receptiile iar gestiunea din Ciel reflecta in proportie de 100% stocul fizic din depozit.
b.   Singurele campuri comune cu PS sunt: Cod (ID in PS), Denumire, Cod bare, Cod extern (Referinta in PS) iar din ceea ce ar fi de ajutor / dragut as putea sa mentionez campuri la nivel de produs: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator.

2.   Prestashop
a.   Produsele din Ciel nu sunt toate introduse in PS ... anumite produse nu le-am listat in PS si deci produsele/cantitatile din PS nu reflecta stocul faptic in proportie de 100% ... deci tot din Ciel (balanta-excel) trebuie sa aducem datele.
b.   Din PS putem in schimb sa preluam informatiile mentionate mai sus: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator poate si alte informatii ... depine de magazin si nisa in care acesta isi desfasoara activitatea.
c.   Nu toate informatiile despre un produs sunt disponibile la un simplu export din PS.

In cazul nostru vrem sa facem trecerea cat mai curand posibil, si precizez ca avem in Ciel in jur de 500 de articole. Un format de fisier cred ca ne-ar ajuta foarte mult sa facem acest pas cat de repede posibil chiar daca anumite informatii din categoria celor "dragute" nu le vom putea prelua deocamdata. Mai departe probabil ar fi de mare ajutor dezvoltarea unui modul comun PS/Webgest care sa poate prelua din tabelele PS cat mai multe informatii iar aici putem sa oferim colaborarea noastra in proportie de 100% tot ce inseamna back-office, baze de date msql etc ... cred ca ar fi foarte util pentru magazinele on-line ce cauta o solutie ERP completa.
Va trimit un e-mail atat cu balanta din Ciel (format excel) cat si exportul produselor din PS (csv) pentru constructia unui format de tabel necesar importului.
Daca aveti nevoie si de alte informatii va rog nu ezitati fie pe forum fie pe e-mail in functie de confidentialitatea acestora.

Multumesc anticipat si astept feedback-ul dvs.

Cele bune !

Vali.
















Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 07, 2020, 07:48:45 PM
Concluzia noastră, după analiza fișierelor primite, este că cel cu produsele din PS nu e utilizabil la import. Așa că trebuie mers pe varianta Ciel.

Citat
b.   Din PS putem in schimb sa preluam informatiile mentionate mai sus: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator poate si alte informatii ... depine de magazin si nisa in care acesta isi desfasoara activitatea.
c.   Nu toate informatiile despre un produs sunt disponibile la un simplu export din PS.

Cum se pot obține aceste informații?

Câmpurile "Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator." există și în Ciel?

Citat
Mai departe probabil ar fi de mare ajutor dezvoltarea unui modul comun PS/Webgest care sa poate prelua din tabelele PS cat mai multe informatii iar aici putem sa oferim colaborarea noastra in proportie de 100% tot ce inseamna back-office, baze de date msql etc ... cred ca ar fi foarte util pentru magazinele on-line ce cauta o solutie ERP completa.

N-am studiat încă, dar comunicarea cu PS ar putea fi posibilă și prin ceva API. Rămâne pe mai încolo, după importul articolelor.

Deci, din datele ce le avem până acum, varianta mai bună de import ar fi din "Balanța stocuri" din Ciel, care, față de "Stoc articole", are și codurile de bare. Se poate scoate și direct csv, în loc de import? Fiindcă ar fi mai simplu mecanismul de preluare.
Sau există și vreun alt tip de export din Ciel, care să conțină la un loc mai multe informații despre articolele de stoc? De exemplu: producător, categorii...
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 08, 2020, 07:10:14 PM
S-a adăugat în noua versiune a aplicației (7.10), în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale, importul din formatul csv de Balanta stocuri din Ciel. Se preiau corect câmpurile disponibile, pomenite mai sus, dar nu se pot departaja produsele pe furnizori, se pun toate la același.

Nu ne-am ocupat de preluarea din excel. Dacă din Ciel chiar nu se poate face exportul direct în csv, va trebui făcută transformarea din Office.

Dar poate există posibilitatea de a obține date mai complete. Mecanismul de preluare implementat acum va putea fi ușor modificat pe altă structură.

Am răsfoit între timp documentația Prestashop legată de comunicarea prin servicii web. Vom încerca să facem teste, când prindem un pic de timp. Am download-at versiune 1.7, dar s-ar putea ca partea asta să se potrivească și la 1.6.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 09, 2020, 03:27:18 AM
Buna ziua,
Cand se introduce un articol in Ciel in plus fata de campurile din balanta trimisa mai sunt urmatoarele campuri pe care le-am completat fiind importante pentru afcerea in care ne desfasuram noi activitatea:
-   Cod extern – se refera la codul producatorului
-   Categorie – am adaugat categoria din PS din care face parte produsul
Din pacate nu am gasit un export sau un format de document care sa contina cele doua campuri mentionate mai sus.
In cazul in care Wengest-ul poate prelua in structura sa cele doua campuri mentionate mai sus plus:
"Producator" si "Familie produs" eu pot completa cele 4 campuri dintr-un fisier intern de raportare si urmarire.

Cele 4 campuri la nivel de articol ar fi utile mai ales la generarea diveselor situatii si rapoarte pe care fiecare firma le utilizeaza in activitatea curenta.
Deci ca si concluzie: plecand de la structura balantei Ciel si in cazul in care putem sa adaugam si cele 4 campuri mentionate mai sus pentru noi ar fi ok ca si start in preluarea gestiunii din Ciel in Webgest.
Multumesc anticipat si astept raspunsul dvs.
Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 09, 2020, 03:37:27 AM
Buna ziua,
Ok ... in sectiunea "Download" (https://webgest.intelx.ro:8443/wgsite/download.html) ultima versiune este WEBGEST 7.9.11 ... unde ar trebui sa gasesc versiunea 7.10 mentionata de dvs. in ultimul raspuns ?
Dupa ce fac up-date la Webgest incerc preluarea balantei Ciel si revin cu feedback.
Multumesc anticipat.
Vali. 
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 09, 2020, 10:47:57 AM
Citat
... in sectiunea "Download" (https://webgest.intelx.ro:8443/wgsite/download.html) ultima versiune este WEBGEST 7.9.11 ... unde ar trebui sa gasesc versiunea 7.10 mentionata de dvs. in ultimul raspuns ?

Noua versiune încă n-a fost pusă la download. Aceasta conține modificări mai ales la partea de Service, care au necesitat și update de baza de date. Au fost deja testate câteva versiuni beta (intermediare, nepublice) și e gata de finalizare. Încercăm să o lansăm astăzi, dar poate mai facem ceva ajustări la acest script de import în funcție și de feedback-ul așteptat și primit aici.

Din câte am înțeles acum, legat de cele 4 câmpuri de adăugat la import, ar fi necesar un nou update de structură a bazei de date pentru a acoperi necesarul. Dar asta va rămâne pentru o versiune viitoare, pe cea pregătită acum n-o mai atingem.

Dar încă am putea, înainte de lansarea versiunii noi, să pregătim terenul și pentru ce va urma. Câteva lucruri ar fi de lămurit:

- Cum se poate rezolva preluarea produselor separat pe furnizor? Puteți adăuga în csv un câmp cu numele sau un identificator al acestuia? Sau v-ați gândit la altă soluție?

- Noțiunea de Categorie, în Ciel nu există de loc? În Webgest sunt 2 nivele ierarhice: grupe și subgrupe de produse. În PS categoriile pot fi pe oricâte nivele. Cum vă gândiți să puneți în câmpul nou pentru preluare, ce nivel de categorie? Și unde să intre în WG, la grupe sau la subgrupe?

- "Familie produs" unde se regăsește, ierarhic, deasupra nivelelor de categorii sau sub?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 09, 2020, 05:41:43 PM
E disponibilă la download noua versiune. Se pot face teste cu importul, în structura inițială care este documentată în comentariul din fișierul de exemplu.

Odată ce pasul acesta este ok, trebuie evaluată modalitatea de continuare. Dacă cele 4 câmpuri necesare nu pot fi obținute automat, prin export, poate e mai bine să se facă completarea lor în Webgest decât în fișierul de import. Fiindcă ar putea fi nevoie de copletarea și a altor date.

Așteptăm feedback.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 27, 2020, 01:12:38 AM
Buna ziua,

va rog frumos daca ma puteti ajuta cu raspunsuri la urmatoarele intrebari astfel:

1. Administrare -> Initializare -> Date firma -> Status. Informatiile afisate sunt sincronizate de catre Webgest cu site-ul Ministerului de Finante ? Ma refere la informatiile Platitor de TVA, Procent TVA, TVA la incare, Impozit ... sau sunt valori implicite ?

2. Administrare -> Alte date -> Serii documente. Am adaugat pentru Facturi fiscale serii si numere. Spre exemplu Seria AA20 si plaja de numere 1 - 999999. Daca in luna Ianuarie am emis cateva facturi clienti sa spunem 10 facturi in Ciel iar din luna Februarie trec la Webgest, acesta ma va lasa sa facturez cu numarul de factura 11 ?

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Cele bune !

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Ianuarie 27, 2020, 11:12:13 AM
1. Informațiile despre statusul firmei sunt doar date implicite pe care trebuie să le modificați manual. S-ar putea prelua automat unele din aceste informații după completarea codului fiscal al firmei din `Date generale`, dar momentan nu este implementată o astfel de funcționalitate. Poate în viitor îi vine rândul.

2. Numărul de factură din formular este doar informativ, se poate edita fără probleme.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 29, 2020, 01:02:34 AM
Buna ziua,

de la Administrare aplicatie -> Firme -> Stergere baza de date. Ce efecte are ? Se sterg toate inregistrarile facute in firma respectiva sau se sterge firma cu totul ?

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Vali
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Ianuarie 29, 2020, 10:46:47 AM
Se șterge baza de date cu totul și din Administrare aplicație (Setup)  și din Administrare firme dintr-o anumită grupă (intrare în aplicație ca și superadmin, cu user/parola pentru un grup de firme).
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 29, 2020, 02:06:47 PM
Citat din: elis din Ianuarie 29, 2020, 10:46:47 AM
Se șterge baza de date cu totul și din Administrare aplicație (Setup)  și din Administrare firme dintr-o anumită grupă (intrare în aplicație ca și superadmin, cu user/parola pentru un grup de firme).

Daca am o firma de test si doresc stergerea doar a tuturor inregistrarilor, nu si a firmei se poate ? sau trebuie sa sterg firma si creez o firma nou de test ?

Multumesc anticipat.

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Ianuarie 29, 2020, 04:19:05 PM
Trebuie ștearsă firma și recreată.
Ar fi util să se șteargă doar înregistrările din tabele?  Poate vreți să păstrați unele din informații?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 29, 2020, 05:06:03 PM
Citat din: elis din Ianuarie 29, 2020, 04:19:05 PM
Trebuie ștearsă firma și recreată.
Ar fi util să se șteargă doar înregistrările din tabele?  Poate vreți să păstrați unele din informații?

Buna ziua,

in contextul in care se testeaza aplicatia ar fi utila o optiune pentru curatarea tabelelor dar pastrarea informatiilor societatii de la Administrare -> Initializare ->Date firma.

Eu atat cu PS dar probabil si cu Webgest-ul testez anumite scenarii. Pt unele nu incurca anumite date introduse, pentru altele as vrea ca totul sa fie curat sa pot observa exact comportamentul neinfluentat de alte informatii, din acest motiv ar fi utila o astfel de optiune.

Multumesc mult.

O zi frumoasa.

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 30, 2020, 07:13:38 PM
O soluție pentru astfel de situații ar fi un backup făcut imediat după introducerea datelor care se vor a fi păstrate și reluate în oricâte alte baze de date ca un șablon de pornire. N-ar fi imposibil de făcut nici curățarea de la o anumită acțiune, dar delimitarea între ce să rămână și ce să se șteargă este foarte neclară și subiectivă: pentru unii ar fi de reținut anumite date, pentru alții altele. Poate ar fi utilă o variantă de backup cu alegeri mai amănunțite față de ce există acum în Administrare > Diverse > Salvare date.

Acum este disponibilă la download versiunea 7.10.2 în care s-a modificat preluarea articolelor din Balanța stocuri Ciel, în sensul că se crează cataloage pentru toate produsele, nu doar pentru cele cu stoc. Preluarea și a mișcărilor anterioare (Intrări și Ieșiri) nu am apucat să o prindem în această versiune.

Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 30, 2020, 08:17:30 PM
Citat din: cios din Ianuarie 30, 2020, 07:13:38 PM
O soluție pentru astfel de situații ar fi un backup făcut imediat după introducerea datelor care se vor a fi păstrate și reluate în oricâte alte baze de date ca un șablon de pornire. N-ar fi imposibil de făcut nici curățarea de la o anumită acțiune, dar delimitarea între ce să rămână și ce să se șteargă este foarte neclară și subiectivă: pentru unii ar fi de reținut anumite date, pentru alții altele. Poate ar fi utilă o variantă de backup cu alegeri mai amănunțite față de ce există acum în Administrare > Diverse > Salvare date.

Acum este disponibilă la download versiunea 7.10.2 în care s-a modificat preluarea articolelor din Balanța stocuri Ciel, în sensul că se crează cataloage pentru toate produsele, nu doar pentru cele cu stoc. Preluarea și a mișcărilor anterioare (Intrări și Ieșiri) nu am apucat să o prindem în această versiune.

Buna ziua,

1. Da intr-adevar back-up si restore este ok.

2. Voi testa v 7.10.2 pt preluarea articolelor inclusiv cele cu stoc 0 si revin cu feedback. Putem spera in Februarie la un up-date prin care sa preluam din balanta stocuri Ciel si "Total intrari" & "Total iseiri" ?

Multumesc anticipat.

O seara frumoasa.

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 31, 2020, 12:44:46 PM
Încercăm să prindem și Intrări-Ieșiri, ca variantă, cu proxima ocazie. Până atunci încercați ultima versiune și vedeți ce-ar mai fi de adaptat.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Februarie 16, 2020, 06:06:22 PM
Buna ziua,

intre timp nu mai am VPS-ul pe care rula Webgest-ul deci trebuie sa o iau mai de jos de la sistemul de operare 
Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu o recomandare in privinta alegerii unui SO Linux. Nu am mai lucrat cu Linux pana in prezent nu stiu cam ce sa aleg pentru stadiul meu de incepator. 
Multumesc mult pentru ajutor.
Cele bune !

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: dfreddie din Februarie 20, 2020, 10:36:37 PM
Eu as recomanda Ubuntu 18.04 server sau CentOS 8!
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Februarie 21, 2020, 11:06:54 AM
Eu as recomanda Fedora, ajuns acum la versiunea Fedora Core 31 .
https://getfedora.org/
Folosesc Fedora inca de la versiunea, Fedora Core 1 ( 2003-2004 )
Sunt multumit si e destul de satbil .
Folosesc si semnatura electronica pentru declaratii .
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 01, 2020, 04:49:27 PM
Buna ziua,

multumesc pt ajutor, am reusit sa instalez astfel:
Fedora 32 (up-grade azi de la Fedora 31)
MariaDB 10.4
openjdk version 14

Am dezarhivat webgest.zip. (varianta all-inclusive :-)

Intrebare 1: Directorul "webgest_inst" unde trebuie copiat pe masina linux ? (eu accesez masina linux prin sftp sau acces root de la un laptop win10, print-screen atasat)
Intrebare 2: Am observat in directorul "webgest_inst" fisierul "instalare.html" ... este nevoie pe masina linux si de Apache ?

Multumesc anticipat pentru ajutor.

O zi frumoasa.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 01, 2020, 05:46:05 PM
... si apoi continui instalarea din masina win10 ? prin browser ?
cum trebuie sa arate calea ?
https://localhost/ ... /instalare.html ?

Multumesc anticipat.

Liviu
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 01, 2020, 06:52:36 PM
Fișierul "instalare.html" conține doar informații despre instalare. Trebuie deschis numai pentru a fi citit, cu orice browser. Nu-i nevoie de Apache...

Folderul "webgest_inst" se poate pune oriunde pe sistem. După pornirea install.sh (pe Linux), procesul de instalare oferă posibilitatea de alegere a locației de instalare a aplicației. Recomandat /home/user sau /opt (cu drepturi corespunzătoare).

Accesul la aplicație din browser se face la "IP:8080/webgest".

Revenind mai la început: de ce-i musai de lucrat prin ftp? Acel Fedora nu are și interfațâ grafică?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Mai 01, 2020, 07:37:01 PM
Ați instalar versiunea Fedora 32 Server ?
Pentru a lucra mai usor si a beneficia de toate functiile unui Desktop, as sugera sa instalati o versiune grafica :
https://spins.fedoraproject.org/
Am folosit multa vreme KDE, iar de ceva timp am trecut pe MATE :
https://spins.fedoraproject.org/en/mate-compiz/
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 02:15:39 AM
Buna ziua,

multumesc pentru raspuns.

Cand am inceput instalarea Fedora server 31 (ieri am facut si up-grade la 32) cum spun in https://getfedora.org/ sunt 2 optiuni: workstation si server.
Am optat pt varianta server deoarece am instalat pe un calculator dedicat ... acolo nu mai este alt SO. Practic este un sitem de tip desktop, un Athlon II cred ca are cam 10 ani, un dual-core cu 2 GB RAM ... care acum l-am scos de la naftalina :-) ... dar cred ca este numai bun pentru un server linux azi :-)
Asa ca am formatat hdd-ul iar Fedora server este pe curat.

Ce cred este faptul ca Fedora Server nu a venit cu GUI ... pe parcursul instalarii nu m-a intrebat sau nu am vazut ceva in acest sens. Oricum nu m-a deranjat deoarece acum am gasit https://cockpit-project.org/ care asta a venit la pachet pe parcursul instalarii ... doar a trebuit accesat la "https://192.168.2.45:9090/system"

Acum sa mai pun GUI pe Fedora server in contextul in care ramane sa-l folosesc ca si server (nu ca si desktop) nu stiu la ce m-ar mai ajuta ... sincer nici nu vreau sa le incurc.

Vreau sa accesez Webgest-ul de la laptop-ul personal prin LAN.

Acum
- partea buna este ca din consola instalarea s-a terminat cu mesajul de succes
- partea mai putin buna este ca din browser de pe laptop prin LAN nu ajung la aplicatie conform cu adresa specificata de dvs mai jos.

Va trimit un fisier *.pptx cu cateva printscreen-uri facute pe parcursul instalarii ... poate reusiti sa intelegeti ceea ce se intampla si de ce nu reusesc sa ajung prin LAN pe server la Webgesrt cu toate ca serverul este vizibil prn Cockpit cum am spus la adresa "https://192.168.2.45:9090/system"

Multumesc si astept feedback-ul dvs.

O seara placuta.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 02, 2020, 11:58:50 AM
Am înțeles acum situația. E o cale mai grea asta, cu multe comenzi din terminal, dar poate fi și un bun exercițiu lucrul fără interfață grafică. Cândva, la o adică, se poate adăuga și un desktop environment pe acel sistem. Și eu recomand mate, care are o interfață simplă și care se mișcă foarte bine. Cu puțină obișnuință, o să rezulte o experiență plăcută pentru lucrul de zi cu zi, o interacțiune mai clară și mai eficientă decât în Win.

Problema la care ai ajuns acum e cauzată (cel mai probabil) de faptul că nu e deschis portul 8080 pe acel sistem. Poți verific asta cu comanda:

sudo firewall-cmd --list-ports

Iar pentru a-l deschide:

sudo firewall-cmd --add-port=8080/tcp --permanent
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 04:01:43 PM
Buna ziua,

[root@localhost ~]# sudo firewall-cmd --list-ports
8080/tcp

[root@localhost ~]# sudo firewall-cmd --list-all
FedoraServer (active)
  target: default
  icmp-block-inversion: no
  interfaces: enp2s0
  sources:
  services: cockpit dhcpv6-client ssh
  ports: 8080/tcp
  protocols:
  masquerade: no
  forward-ports:
  source-ports:
  icmp-blocks:
  rich rules:

pare a fi ok ... totusi nu merge inca ...

Putin ajutor.

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Valentin.





Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 04:03:34 PM
[root@localhost ~]# sudo firewall-cmd --add-port=8080/tcp --permanent
Warning: ALREADY_ENABLED: 8080:tcp
success
[root@localhost ~]#
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 02, 2020, 04:38:07 PM
Interesant cum de nu apare în listă și portul 9090 folosit de cockpit, odată ce acesta merge! La ping pe 192.168.2.45 răspunde?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 02, 2020, 04:44:00 PM
Dar Tomcat a fost pornit ( /bin/startup.sh) ?!
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 05:04:04 PM
Da .... Nu, nu era pornit ... :-)

[root@localhost bin]# pwd
/home/xxxxx/Webgest/tomcat/bin
[root@localhost bin]# ls
bootstrap.jar  catalina-tasks.xml  commons-daemon.jar            configtest.sh  digest.sh     setclasspath.bat  shutdown.sh  tomcat-juli.jar       tool-wrapper.sh
catalina.bat   ciphers.bat         commons-daemon-native.tar.gz  daemon.sh      makebase.bat  setclasspath.sh   startup.bat  tomcat-native.tar.gz  version.bat
catalina.sh    ciphers.sh          configtest.bat                digest.bat     makebase.sh   shutdown.bat      startup.sh   tool-wrapper.bat      version.sh
[root@localhost bin]# ./startup.sh
Using CATALINA_BASE:   /home/xxxx/Webgest/tomcat
Using CATALINA_HOME:   /home/xxxxx/Webgest/tomcat
Using CATALINA_TMPDIR: /home/xxxx/Webgest/tomcat/temp
Using JRE_HOME:        /usr
Using CLASSPATH:       /home/xxxxx/Webgest/tomcat/bin/bootstrap.jar:/home/xxxxx/Webgest/tomcat/bin/tomcat-juli.jar
Tomcat started.
[root@localhost bin]#

uf ... no fost usor :-))) ...
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 05:07:59 PM
mergem mai deparce acum ... :-)
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 02, 2020, 05:14:15 PM
Citatuf ... no fost usor :-))) ...

Oho, de-acuma-ncepe greul !

Prima condiție pentru setup este să fie setată parola de root la mysql/maria. Implicit vine goală.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 05:24:33 PM
cand am instalat mysql /maria eram logat ca si root cu parola aferenta ... spunea ca fiind root pot sa pastrez parona de root ... am trecut mai departe acolo fara sa setez parola ... sa fi preluat parola de root ???
Acum imi arata asa: (printscreen atasat)

Host MySQL:localhost
Port MySQL:   3306

nume:
parola:

la nume introduc root
parola introduc parola de root

... nu ma lasa sa trec la departe :-)))
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 02, 2020, 05:29:36 PM
Dacă n-a fost setată parola pentru root trebuie procedat de felul:

https://www.tecmint.com/change-mysql-mariadb-root-password/
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 06:40:07 PM
Buna ziua,

sunt ok ... :-) ... am cam stat la adaugarea de grup de firme si etc ... parola numar limitata de caractere etc ... dar am trecut

Acum sunt la versiunea 7.9.0 ... cum fac up-date la 7.10.5 ? este help pe site ? Am observat ca se descarca arhiva zip ... dar mai departe pe masina linux ce trebuie facut ?

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Mai 02, 2020, 08:00:09 PM
CitatAcum sunt la versiunea 7.9.0 ... cum fac up-date la 7.10.5 ?
Download webgest 7.10.5 zip, dupa dezarhivare rezulta "webgest.war".
Vezi la : http://www.webgest.ro/instalare.html
Deployment-are webgest - instalarea propriuzisă a aplicației

        Din pagina de administrare a Tomcat, disponibilă după startarea serverului la adresa localhost:8080, sau ( IP:8080 )
din "Manager app" se intră cu user și parola setate în tomcat-users.xml (cu rol de manager-gui).
Din pagina cu lista aplicațiilor deja deployment-ate se pot adăuga noile war-uri, la paragraful "WAR file to deploy".
E important să se păstreze numele mbx.war respectiv webgest.war.
Oricând se trece la o nouă versiune a aplicației se dă undeploy pe webgest și se reia Deploy-ul cu noul war.
Pachetul mbx se instalează doar la început, nu la fiecare versiune nouă a aplicației.

In cazul tau avand deja instalat webgest faci undeploy pe webgest si apoi Deploy-ul cu noul war.  ("webgest.war".)
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Mai 02, 2020, 08:34:48 PM
Revin cu o precizare:
Cred ca ar trebui sa descarci ultima versiune de mbx.zip Versiune: 2.7 Data lansării: 2019-08-02,
cea inclusa in Varianta "all inclusive" - Data lansării: 2019-05-02 are un mbx mai vechi si ar putea sa apara ceva probleme.

Deci faci undeploy pe webgest și pe mbx, apoi faci primadata Deploy la mbx.war si apoi la webgest.war
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 10:31:53 PM
Bun,

am reusit si partea de up-date.

Acum alceva ... :-) ... mai mai pot sa ajung in pagina de administrare generala ... doar la administrare grup de firme si la administrare firma specifica.

Era o pagina de configurare cu:
Superadmin
Admin
Operator

Nu stiu din ce motiv nu mai pot sa ajung acolo ... am incercat cu nume utilizator de root si nu ma lasa ...

Mai pot relua initializarea de la capat ?

Multumesc anticipat.

Vali
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 02, 2020, 10:47:38 PM
printscreen mai jos cu ceea ce am setat in momentul configurarii aplicatie.
Acum sa ajung in pagina cu

Superadmin
Admin
Operator
etc

... nu prea inteleg cu ce combinatie de username si pass se ajunge acolo.

Am incercat cu root asa cum a aparut la initializare dar nu ma lasa ...

Multumesc pentru ajutor.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Mai 03, 2020, 09:34:08 AM
După logare cu root (din Setup) se ajunge într-o pagină cu o listă de link-uri în partea stângă. Primul (Inițializare baza de date Webgest) este cel care duce la revenirea în faza de inițializare.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Mai 03, 2020, 12:15:04 PM
CitatAcum sa ajung in pagina cu
Pentru a intelege mai bine partea asta cu initlilizarea am pus 2 printscreen
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Mai 03, 2020, 12:18:21 PM
Si urmatorul :
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 03, 2020, 03:10:56 PM
Buna ziua,

deci pentru Administrarea aplicatiei accesez link-ul "http://192.168.2.45:8080/webgest/SetupAdm.jsp"

iar pentru acces la Grup Firme si Firma accesez link-ul "http://192.168.2.45:8080/webgest/index.jsp"

Eu pe primul il pierdusem :-)

Pai acum sunt la zi cam cu totul, ma refer la partea de instalare.

Va multumesc mult pentru ajutorul acordat pe parcursul acestor zile.

Voi continua cu preluarea stocurilor din Ciel acolo am ramas cu ceva luni in urma cand aplicatia era instalata pe un VPS.

O zi buna si multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Mai 03, 2020, 04:56:11 PM
Noa, că n-o fost ușor, da' până la urmă nici tare tare greu!

Succes pe mai departe!
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Mai 03, 2020, 09:31:06 PM
Da, a fost ok :-)

m-ati cam plimbat prin toate tehnologiile web zilele astea dar nimic nu se compara cu sentimentul de a invata ceva nou, mai ales daca iti este si util.

Felicitari pentru softul creat daca totul este ok si suntem sanatosi :-) il voi muta pe un VPS (acum ca incep sa ma pricep :-))) ... cred ca tocmai asta este punctul forte (unul dintre ele) disponibilitatea de oriunde si de pe orice masina ...

Tinem legatura atat pe partea contabila dar si pe partea de magazin on-line ... poate vom incerca in timp sa automatizam anumite procese ... doar sa ma mai obisnuiesc putin cu el si sa vad unde ar fi nevoie de ajutor in acest sens.

Sa avem succes asemenea !

Cu respect,

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 14, 2020, 04:39:06 PM
Buna ziua,

am fost extrem de ocupat pe parcursul lunii Mai dar revin acum cu urmatoarea intrebare:

Incerc la Furnizori -> Alte intrari -> Initializare stoc materiale sa generez un "AV" prin importarea unui fisier csv generat din Ciel, dar cand incerc "Salveaza receptia" imi returneaza mesajul de eroare "Eroare! Lipsa articole receptie!"

Am crezut ca articolele cu stoc 0 ar putea sa fie cauza si am incercat prin importului unui fisier care contine un singur articol cu stoc > 0 dar eroare a aparut din nou.

Oare care ar putea sa fie cauza ?

Multumesc anticipat pentru raspuns.

O zi frumoasa.

Valentin. 
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 15, 2020, 10:31:56 AM
După importarea datelor din fișierul ales (înainte de salvarea recepției) se văd în interfață articolele de importat ?

Am reîncercat importul dintr-un fișier de probă ( cu numele `(01) 6 Ian 2020 Balanta stocuri.csv`) și totul a funcționat corect. După import am văzut articolele în corpul recepției și salvarea s-a făcut fără eroare.

S-a schimbat ceva în structura datelor din fișierul exportat de Ciel?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 15, 2020, 11:47:37 PM
Buna ziua,

mai jos print-sceen ... este tot ce se vede dupa apasarea butonului "Salveaza receptia"

Mai departe nu pot trece.

In privinta CIEL nu s-a schimbat nimic.

Multumesc anticipat.

Valentin






Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 16, 2020, 11:45:37 AM
Problema este generată de câmpurile numerice peste 1000, unde apare delimitatorul de mii ( virgula).
Dacă se poate exporta csv-ul fără acest delimitator se poate trece mai departe, fără versiune nouă de Webgest.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 24, 2020, 12:10:51 PM
Am încercat și cu ultimul fișier de test (cu doar două articole) și totul e OK.

Din printscreen se observă că la salvarea recepției nu există articole importate. Când se apasă pe butonul `Salvează recepția` trebuie să se vadă articolele recepției (adăugate manual sau importate din fișier în cazul de față).

După alegerea fișierului de import și al formatului există butonul `OK` de activare a preluarii datelor din fișier în recepție (ca și butonul `Adaugă` la articolele de tip stoc sau valoric ). Poate se sare peste apăsarea acestui buton?

Problema cu delimitatorul de mii rămâne valabilă până la următoarea versiune.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 24, 2020, 03:43:57 PM
Buna ziua,

multumesc pt explicatii. Am reluat tot procesul de la capat inclusiv salvare din LibreOffice conform cu explicatiile primite in privinta articolului cu virgula ca si despartilor in privinta miilor.
Totusi ... :-) asa cum ati mentionat inainte de apasarea butonului "Salveaza receptie" daca apas butonul "ok" dupa alegerea fisierului csv de importat apare eroarea de mai jos ... nu pot sa pun o poza mai mare deoarece este o limitarea aici in privinta kb ... sper sa fie de ajutor chiar si asa.

Oare ce ar putea fi ?

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 24, 2020, 04:03:11 PM
Asta ar înseamna că în fișier apar valori numerice care conțin virgulă (mai mari de 999 cu virgulă ca și delimitator de mii).
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 24, 2020, 11:53:58 PM
Buna ziua,
Am reusit  ;D ... era o chestiune tehnica minora in sensul in care inainte de a salva fisierul csv cu LibreOffice, am dat format la celula in cauza si am debifat optiunea de a delimita miile prin virgula ... chestiune pe care initial am crezut ca LibreOffice face acest lucru implicit la salvarea fisierului.
Acum un alt hop ... cand incer "Salveaza receptia" apare eroarea de mai jos ... eventual mai trimit printsceen-uri cu inceputul si finalul receptiei in cazul in care va sunt de folos pt identificarea problemei.

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 24, 2020, 11:57:30 PM
inceput receptie
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 24, 2020, 11:58:35 PM
partea de jos a receptiei
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 25, 2020, 11:08:31 AM
Loguri mai detaliate se găsesc în folderul logs de sub tomcat (dacă s-a instalat Webgest prin installer atunci tomcat este sub folderul Webgest, implicit in user  home).

Trimiteți toate fisierele cu data de ieri, arhivate (de preferat prin mail, aceeași adresă ca și fișierele de import).
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iunie 25, 2020, 02:34:13 PM
Eroarea este  legată tot de delimitatorul de mii la valori numerice. Puteți trimite (prin mail) exact fișierul încercat (sau unul simplificat cu care obțineți aceeași eroare)?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iunie 26, 2020, 12:22:38 PM
La noi, datele primite se încarcă și se salvează corect. Acum se pare că e o problemă de setare în sistemul de operare. Nu cumva a fost instalat sistemul în limba română, cu configurările de formatare a numerelor cu virgulă la zecimale? De încercat, dacă este așa, schimbarea pe punct (.).

Un indiciu că ar putea să fie asta cauza este printscreen-ul în care apare virgula în formul de adăugare articol ca despărțitor de zecimale la toate câmpurile numerice.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iunie 26, 2020, 02:36:27 PM
Între timp s-au făcut modificări în cod pentru a trata astfel de situații cu formate numerice nonstandard, atât la partea de import din fișier cât și la salvare document.

Este disponibilă la download o nouă versiune (7.10.7) care cuprinde și aceste modificări. Acum ar trebui să se facă ok preluarea și din formatul csv inițial.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iunie 28, 2020, 04:21:25 PM
Buna ziua,

Merge super dupa up-date la 7.10.7 am salvat receptia cu success, asta inseamna ca avand stocul transferat din ciel voi putea trece la Webgest incepand cu 1 Iulie.
Acum as avea doua intrebari astfel:

1.   In legatura cu evaluarea produselor / stocurilor: in privinta Administrare -> Alte date -> Gestiuni la Tip gestiune am lasat ceea ce este implicit si anume DP (Depozit en gros) ... asa am si in Ciel (gestiunea de tip en-gros de la inceput am mers pe aceasta varianta). Conform cu receptia salvata (si descarcata in format pdf) stocul preluat este in valoare de 56.140,99 lei la pret de livrare fara TVA, valoare corecta avad in veder stocul din ciel de 56.140,57 (probabil diferenta vine din rotunjiri).
Dar daca ma duc la Rapoarte -> Stocuri -> Stoc momentan imi afiseaza evaluarea stocului la pret cu amanuntul si valoarea cu tva este de 90,190.71 ceea ce inseamna stocul importat din ciel in valoare de 56,140,57 plus adaosul de 35% in valoare de 19,649.52 * TVA (19%) = 90,190.71 lei.
Daca in setarea initiala a gestiunii am ales de tip DP, nu ar trebui ca toate rapoartele sa tina cont de pretul de achizitie ? Eu doresc o gestiune de tip DP si evaluarea produselor, stocurilor etc la pretul de achizitie. Cum se poate face acest lucru?

2.   Avand in vedere faptul ca fisierul impotat din ciel contine articole in care intrarea = iesirea (atat cantitativ cat si valoric fireste) iar articolul respectiv are acum stocul = 0 miscarile respective se mai regasesc undeva intr-un raport ? M-ar interesa daca pot genera un document / raport apropiat ca cel din ciel care sa contina informatii legate de (vedeti fisierele excel trimise prin e-mail):
-   Stoc initia cantitate si valoare la pret de achizitie
-   Total intrari cantitate si valoare la pret de achizitie
-   Total iesiri cantitate si valoare la pret de achizitie
-   Stoc final cantitate si valoare la pret de achizitie
Intr-adevar la Rapoarte -> Stocuri -> Stoc momentan este utila dar listeaza doar articolele cu stoc, nu afiseaza miscarile, nu afiseaza articolele cu stoc=0. In plus ar fi dragut sa afiseze codul de bare daca acesta este intodus si codul avand in vedere ca acest cod preluat ok in "Lista articole catalog" reprezinta in Prestashop ID-ul articolului din PS si folosesc in excel vlookup pentru comparatia intre PrestaShop si Gestiune in privinta stocurilor.
Gruparea intr-un fel a acestor informatii (tip balanta / gestiune ciel) ne-ar fi utila in analizele de vanzari, previziuni etc cum spun inclusiv pt articolele aflate in prezent cu stoc=0.

In rest abia astept sa lucrez in mod current cu Webgest si probabil in continuare voi veni cu intrebari mai mult cu aspect contabil / gestiune avand in vedere ca partea tehnica functioneaza acum foarte bine :-)

Multumesc mult pt ajutorul acordat pe parcursul acestei tranzitii.

Cu respect,

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iunie 29, 2020, 04:10:41 PM
1. La raportul respectiv se pot seta o grămadă de parametri, inclusiv pentru  Informații afișate. Bifând Preț furnizor, o să apară și coloanele cu preț și valoare de intrare. La o adică s-ar putea adăuga în acea listă lungă de bife și una pentru preț vânzare/amănunt (nu trebuie înțeles neapărat ca fiind pentru gestiune amănunt, ci doar ca preț de vânzare stabilit în momentul recepției), dacă nu se vrea să fie afișat.


2. Despre importul mișcărilor anterioare parcă s-a mai vorbit. E o treabă laborioasă și ar trebui pornit din altă parte, nu de la recepție. Trebuie cântărit în ce măsură se justifică efortul, comparat cu avantajele obținute.

Un raport stil balanță se poate obține din celălalt meniu - "Stoc și rulaje pe perioadă". Aici se afișează și codul, iar pentru versiunea următoare s-a introdus și Cod de bare.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 04, 2020, 07:04:28 PM
Buna ziua,

Revin cu 2 intrebari astfel:

1.   Care este procedura de adaugare a unui discount de tip valoric (spre exemplu 5.73 lei) pentru un produs cu stoc in factura client.
2.   Care este procedura de adaugare a unui serviciu de tip transport in valoare de 19 lei cu TVA tot in factura client.

Multumesc anticipat pentru raspuns.

O zi frumoasa.

Valentin. 
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: vios din Iulie 04, 2020, 09:14:13 PM
Citat1. Care este procedura de adaugare a unui discount de tip valoric (spre exemplu 5.73 lei) pentru un produs cu stoc in factura client.
La receptia unui articol, de exemplu care are un pret de cumparare de 105.73 lei la care s-a primit un discount valoric de 5.73 se poate face
inregistra in 2 moduri:
1. Se inregistreaza articolul direct la pretul ajustat ( 105.73 - 5.73) de 100 lei sau
2. Se inregistreaza articolul la pretul de cumparare  105.73 lei dupa care se apasa butonul VALORIC si
complectati : Discount aferent articolelor din factură  - 5.73
(acest text va fi memorat, la receptiile viitoare nu va mai trebui scris )

Reducerile comerciale se înregistrează în contabilitate diferit în funcţie de următoarele
aspecte: ( va trimit un link )
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi5n7yfjrTqAhWSa8AKHQtEBhkQFjADegQIAxAB&url=http%3A%2F%2Fdiscutii.mfinante.ro%2Fstatic%2F10%2FMfp%2Fresurse%2Frevista%2Farticol_rfpc_05_2017.pdf&usg=AOvVaw04aivhA_DPOLMt4tRPFKZg
Citat2. Care este procedura de adaugare a unui serviciu de tip transport in valoare de 19 lei cu TVA tot in factura client.
Se apasa butonul VALORIC si complectati :
Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal  (cont 624 )
(acest text va fi memorat, la receptiile viitoare nu va mai trebui scris )

Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 05, 2020, 12:52:32 AM
Buna ziua,

va multumesc mult ... intr-adevar foarte usor si simplu generarea unei facturi client.

Mai am urmatoarea intrebare: dupa salvarea unei facturi de unde as putea descarca / genera nota contabila de descarcare de gestiune pt factura in cauza.

Apar sub template-ul facturii mai multe taburi printre care si Vizualizare -> Bon descarcare gestiune (poza mai jos) dar cand il apas apare o eroare generala ... trimit poza.

Multumesc foarte mult.

Cu respect,

Valentin.

Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 05, 2020, 12:53:18 AM
si poza cu eroarea
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iulie 06, 2020, 02:46:58 PM
Generarea și vizualizarea notelor contabile se face din Contabilitate > Situații finale > Registru jurnal > Generare automată NC. De acolo pot fi urmărite în cascadă până la nivel de document primar.

Legat de vizualizarea notelor contabile și imediat după salvarea documentului, avem notată în to do list și implementarea acestei posibilități. Dar asta ar fi doar o verificare a modului în care se vor repartiza sumele pe conturi și nu de generare/inserare în baza de date a respectivelor note. Această operație se reface oricum, de fiecare dată, pentru toate documentele, din modulul de contabilitate la acțiunea de Generare automată NC.

Eroarea la Bon descarcare gestiune n-am putut-o reproduce, nici pe datele primite. Dacă persistă, trimiteți-ne fișierul de log-uri (catalina.out). Oricum, acest document nu are legătură cu notele contabile, ci e util doar pentru magazioner.

O să ținem cont la următoarea versiune și de observațiile primite pe mail.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 08, 2020, 12:53:03 AM
Buna ziua,
Multumesc pentru explicatii.
Doua intrebari astfel:
1.   "Generare automata NC" se face o sigura data / luna sau se poate face oricand este nevoie ?
2.   Am facut 2 facturi clienti dar apare o singura NC cu sumele cumulate (printscreen mai jos). Din raspunsul anterior nu inteleg pana la urma ... se poate genera o NC de descarcare de gestiune pt fiecare factura client sau nu ? Si daca da, cum se face ?
Multumesc anticipat.
O zi cu spor.
Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iulie 08, 2020, 01:09:47 PM
Generarea automată a notelor contabile se poate face de oricâte ori, pe lunile care nu sunt închise. Procesul cotrobăie în toate documentele înregistrate pe acea lună și repartizează sumele după conturile stabilite la introducerea documentelor. De aceea nu este nevoie de nicio operație de validare sau generare note contabile la momentul salvării documentului.

Asta explicam și mai sus în paragraful:
Citat
Legat de vizualizarea notelor contabile și imediat după salvarea documentului, avem notată în to do list și implementarea acestei posibilități. Dar asta ar fi doar o verificare a modului în care se vor repartiza sumele pe conturi și nu de generare/inserare în baza de date a respectivelor note. Această operație se reface oricum, de fiecare dată, pentru toate documentele, din modulul de contabilitate la acțiunea de Generare automată NC.

Deci, se va putea implementa, într-o versiune viitoare, vizualizarea notelor contabile ce rezultă din acel document, la un buton din pagina de preview a lui, dar asta nu înseamnă și înregistrarea lor în baza de date în acel moment. Partea de generare a notelor - salvarea în baza de date - rămâne la butonul din registrul jurnal, tocmai pentru a nu fi necesară operația de fiecare dată la introducerea oricărui document - lucru pentru care am optat la alegerea acestei variante.

În modul în care lucrați acum, la ce este necesară această generare/vizualizare?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 08, 2020, 05:10:23 PM
Buna ziua,

Anterior prin Ciel la fiecare factura client se genera nota contabila de descarcare de gestiune pt fiecare factura si o atasam la factura client. Deci 100 de facturi client + 100 note contabile de descare de gestiune   ;D / luna spre exemplu ... pare o nebunie intr-adevar si aveam in fiecare luna un mic dosar de justificative ... dar asa cere firma de contabilitate ... nu ma intrebati de ce deoarce este un subiect sensibil pt mine  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Plus listam din Ciel Gestiune si Jurnalul OD ... acolo apareau cumulat sumele din NC-uri ... dar in fine cum spun Jurnalul OD se pare ca nu era sufficient. Sincer nu stiu daca asa cere legislatia dar "am cedat" presiunilor  ;D ;D ;D si totul a fost bine ... pana acum  ;D

Intrebarea mea este : ce document din Webgest pot genera astfel incat sa tina loc de justificativ pentru inregistrarea in contabilitate a descarcarii de gestiune in privinta marfurilor vandute.

In contextul in care cum am spus partea de contabilitate este externalizata eu trebuie sa generez un document contabil din Webgest care sa pota tine loc de document justificativ pt inregistrarea descarcarii de gestiune pt marfuri.

Ce-mi recomandati ?

Multumesc anticipat.

O zi frumoasa.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 08, 2020, 05:12:32 PM
A ... va rog sa nu-mi recomandati sa schimb firma de contabilitate  ;D ;D ;D ;D ... deocamdata  ;D ;D ;D ;D

Multumesc.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iulie 08, 2020, 07:24:53 PM
Din Contabilitate/Centralizatoare/Vânzări se poate obține un raport cu articolele vândute/lună (detaliat pe documente sau cumulat pe articole).
Aici apare coloana de  Val. intrare (care corespunde valorii de descărcare gestiune) pe toată lună, pe lângă alte valori (valoare adaos, valoare vânzare cu și fără tva ).
Această valoare de descărcare de gestiune cumulată pe lună ar trebui să fie suficientă pentru înregistrarea în contabilitate.

La nivel de document de vânzare nu există posibilitatea momentan de a obține nota de descărcare de gestiune. Acel bon de descărcare gestiune (de la butonul Vizualizare) conține valoarea din nota de descărcare dar nu sub formă de notă contabilă ci detaliat pe articolele din  factură. Poate ar accepta firma de contabilitate și această formă.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iulie 09, 2020, 03:35:00 PM
Citat

Eroarea la Bon descarcare gestiune n-am putut-o reproduce, nici pe datele primite. Dacă persistă, trimiteți-ne fișierul de log-uri (catalina.out). Oricum, acest document nu are legătură cu notele contabile, ci e util doar pentru magazioner.


Am primit logurile și s-a identificat problema, cauzată de situația cu mai multe tipuri de conturi pe aceeași factură, linie pe care nu s-a mai testat după unele modificări în cod. S-a rezolvat pentru următoarea versiune.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 12, 2020, 02:18:48 AM
Buna ziua,

Cand am importat lista de produse din Ciel abia acum am observat faptul ca 2 produse au denumirea asemanatoare astfel incat in Webgest la Clienti -> Facturi -> Stoc in momentul in care adaug o factura client si introduc denumirea produsului Webgest returneaza 2 articole asemanatoare ca si denumire dar diferite in privinta codului.

M-am dus la Administrare -> Cataloage / Parteneri -> Cataloage Produse -> Listare -> Afiseaza (toate) am identificat Codul care trebuia schimbat ca si denumire, apoi m-am dus pe produs -> Editeaza si am schimbat denumirea produsului.

Am exportat catalogul in csv/xlsx si am observat ca dumirea produsului a fost schimbata correct.

Totusi cand reiau procesul de adaugare factura client, si la Denumire produs si introc noua denumire a produsului (correct modificata in catalog) produsul nu este gasit.

Care ar fi cauza ?

Multumesc anticipat.

Valentin
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: elis din Iulie 13, 2020, 02:47:14 PM
Problema se va remedia pentru versiunea următoare!
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 21, 2020, 01:33:07 AM
Buna ziua,

Detinem o casa de marcat Datecs DP-150 cumparata in data de 12 Noiembrie 2018.

Am avut o discutie mai veche dar nu mai tin exact minte ... va rog frumos sa-mi spuneti ce soft mai este nevoie sa cumpar pentru a folosi aceasta casa de marcat pe post de imprimanta fiscala sa pot printa bonuri fisacale, facturi simplificate din Webgest (eventual link catre softul respectiv).

Bonurile fiscale din Webgest si facturile simplificate pot fi descarcate si in format pdf astel incat sa le putem trimite si in format electronic ?

Multumesc anticipat.

Valentin.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iulie 21, 2020, 12:19:50 PM
Citat
Detinem o casa de marcat Datecs DP-150 cumparata in data de 12 Noiembrie 2018.

Am avut o discutie mai veche dar nu mai tin exact minte ... va rog frumos sa-mi spuneti ce soft mai este nevoie sa cumpar pentru a folosi aceasta casa de marcat pe post de imprimanta fiscala sa pot printa bonuri fisacale, facturi simplificate din Webgest (eventual link catre softul respectiv).

Pentru modelele de Datecs cu jurnal electronic, inclusiv DP150, driverul de comunicare este inclus în webgest_local. Trebuie doar achiziționată licența de la https://www.dxprint.ro/ . Licența se poate încărca direct din interfața de administrare AMEF din modulul ECR-POS.

Citat
Bonurile fiscale din Webgest si facturile simplificate pot fi descarcate si in format pdf astel incat sa le putem trimite si in format electronic ?

Format de factură simplificată nu există, deocamdată, implementat. Este chiar necesar în activitatea respectivă?
Bonul fiscal cu rol de factură simplificată (conținând și codul fiscal al cumpărătorului) se poate emite ușor și se înregistrează ca atare în D394. Iar acesta se transmite în original cumpărătorului, nu-i cazul de pdf.

Bonul fiscal poate juca un rol dublu, și de factură și de chitanță. În cazul când este emis pentru încasare facturi, el este înregistrat doar cu acest rol. Când bonul este emis direct pentru vânzare produse sau servicii, el ține și loc de factură.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Iulie 22, 2020, 01:55:14 AM
Buna ziua,

Din discutiile cu firma de contabilitate factura simplificata pt persoane fizice listate prin casa de marcat ne ajuta in urmatorul context: noi vindem on-line 100% iar decontarea cu clientii se face prin intermediul partenerilor marketplace (eMag, CEL.ro) sau prin intermediul firmelor de curierat (Fan Couier, Cargus, etc) cu totii avem contractual spitulat faptul ca pot incasa banii ramburs in numele nostru si apoi sa-i transfere prin OP catre noi.

Din ceea ce stiu un bon fiscal nu contine informatii la nivel de clinet (Nume firma & CUI / Nume persoana fizica) vs. factura simplificata.
Lunand ca exemplu situatia actuala daca avem intr-o zi 100 de comenzi listam 100 de facturi fiscale in Webgest. Avand in vedere faptul ca partea de contabilitate este externalizata, firma de contabilitate la randul ei opereaza in alt program de contabilitate cele 100 de facturi clienti rezultand 100 de conturi clienti analitice. Decontarea cu clientii se face prin intermediul situatiilor transmise de catre marketplace-uri (eMag, CEL.ro) si curieri situatii ce contin desfasuratoare in care apar nominal firmele sau persoanele fizice de la care s-au incasat banii in numele nostru, si transferate catre noi cumulat lunar sau bilunar prin OP.

In cazul in care am putea lista & descarca pdf prin casa de marcat factura simplificata firma de contabilitate nu ar mai fi nevoita sa opereze 100 de facturi clienti ci o singura operatie pe baza Z-ului de la final de zi rezultand astfel o reducere enorma de timp de munca in privinta operarii contabile.

Factura simplificata este nevoie si in format electronic deaoerece trebuie transmisa catre client prin e-mail sau incarcata in contul acestuia de utilizator in diferitele platforme on-line (eMag, CEL.RO site propriu etc ...)
Nu stiu daca am descris explicit situatia deoarece eu nu sunt contabil si cum am spus vad mai mult partea de gestiune, dar speta poate fi aprofundata cu un specialist contabil.

Va trimit si un exemplu de factura simplificata Dedeman, clientul persoana juridica este identificat cu nume si CIF, probabil este un soft dedicat si specific activitatii Dedeman avand in vedere ca apare in partea de jos si bonul fiscal, banii incasandu-se la casa.

Noi am avem nevoie doar de factura simplificata.
Va rog frumos daca puteti sa aveti in vedere subiectul ... stiu ca dezvoltarea si intretinerea unui soft este un lucru ce necesita cunostinte, effort, timp etc dar poate in viitor va ajuta si pe altii.

Multumesc anticipat.

Valentin
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Iulie 22, 2020, 02:58:49 PM
Documentul atașat ca exemplu de factură simplificată este de fapt un bon fiscal obișnuit, personalizat de emițător prin adăugarea în antet a titlului de "FACTURA SIMPLIFICATA" și numelui clientului.

Citat
Din ceea ce stiu un bon fiscal nu contine informatii la nivel de clinet (Nume firma & CUI / Nume persoana fizica) vs. factura simplificata.

Ba poate să conțină. Acel bon intră automat în categoria de factură simplificată prin faptul că are înregistrat codul fiscal al clientului, informație ce va ajunge și în rapoartele pentru ANAF.

Citat
In cazul in care am putea lista & descarca pdf prin casa de marcat factura simplificata firma de contabilitate nu ar mai fi nevoita sa opereze 100 de facturi clienti ci o singura operatie pe baza Z-ului de la final de zi rezultand astfel o reducere enorma de timp de munca in privinta operarii contabile.

Văzută din avion pare o soluție simplă, dar nu prea are acoperire, nici logică. Nu se poate genera pdf din casa de marcat (modelele noi printează doar pe hârtia destinată clientului și păstrează în memoria fiscală o copie a bonului) și nici nu se justifică încărcarea raportului Z cu sume care de fapt nu sunt încasate cash.

Citat
Factura simplificata este nevoie si in format electronic deaoerece trebuie transmisa catre client prin e-mail sau incarcata in contul acestuia de utilizator in diferitele platforme on-line (eMag, CEL.RO site propriu etc ...)

Factura în general este un document care generează o obligație de plată pentru cel care achiziționează bunuri sau servicii. În acest sens nu există diferență între factura normală și cea simplificată, generează aceeași obligație de plată, care va fi stinsă cu alt document (de încasare a sumei de către furnizor).

Odată ce firma emite în mod curent facturi normale, nu prea există motive să emită și simplificate. Oricum, nu este obligatoriu.

Simplificarea vine doar atunci când s-ar folosi alte dispozitive hard pentru generarea unui format mai simplu de factură sau când se pot cumula cele două componente: obligația de plată și încasarea - cum este cazul bonului fiscal.

După părerea mea, factura simplificată nu rezolvă problema, iar soluții de optimizare trebuie găsite în altă parte. Primul punct ar fi fluxul documentelor în interacțiunea cu firmele de curierat, cu magazinele partenere și cu banca/băncile. Dacă de la aceștia vin informații bine structurate, cu legături clar identificate între comenzi, facturi și încasări, sunt șanse să se creeze un mecanism de automatizare a preluării și repartizării sumelor pe clienți și facturi.
Al doilea punct ar fi legat de firma de contablitate. Chiar dacă e pentru o perioadă de tranziție, ce formate de date ar fi utile petru ei pentru preluare în locul introducerii manuale de la zero pe baza documentelor pe hârtie? Ce program folosesc?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 03, 2021, 11:05:08 PM
Buna ziua si La Multi Ani !!!

Am urmatoarea intrebare in legatura cu urmatorul scenariu - am facut intr-o  societate de test dar tot ceea ce am folosit ca punct de plecare este baza de date de la societatea reala.
Pana in prezent nu am facut intrari de cand am inceput sa lucrez cu Webgest-ul iar stocul l-am importat in Iulie 2020 prin fisierul de import de tip excel.

Scenariul pleaca de la un articol la care inca mai avem in stoc 2 bucati inainte de receptie (valfin=58.94 lei). Am primit de la furnizor inca 5 bucati, fireste acelasi articol (nume, cod de bare etc) dar la un pret de achizitie / bucata mai mic (valoarea de intrare toatala a celor 5 bucati = 114.95)
Am facut receptia si m-am uitat sa vad care este impactul in gestiune atat din
-   Rapoarte -> Stocuri -> Stoc la o anumita data
-   Rapoarte -> Stocuri -> Stoc momentan
In rapoartele generate practic acelasi articol apare de doua ori - pe linie apare importul/stocul initial & vanzare & stocul final (adica 8-6=2 la valoarea totala de 58.94 lei) iar pe o linie suplimentara acelasi articol (cod, nume, cod de bare etc) apare si receptia curenta / respectiv aprovizionarea cu cele 5 bucati (la valorea totala de 114.95 lei)

Intrebare: Avand in vedere ca este vorba despre acelasi articol nu ar trebui sa se vada in gestiune doar o singura pozitie a articolului iar mai departe stocul sa fie de 7 bucati la valoarea de aprovizionare de 114.95+58.94=173.89 lei ?

Multumesc anticipat.

Vali

nrc   cod   barcode                   denumire           um   pret         cantini    valini           cantintr   valintr   canties   valies   cantfin   valfin
176   546   1234567890123   Nume articol   BUC   22.99   0          0           5           114.95   0           0           5           114.95
177   546   1234567890123   Nume articol   BUC   29.47   8          235.76   0           0           6           176.82   2           58.94
                                       173.89
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 04, 2021, 11:59:26 AM
La Mulți Ani !

Citat
Avand in vedere ca este vorba despre acelasi articol nu ar trebui sa se vada in gestiune doar o singura pozitie a articolului iar mai departe stocul sa fie de 7 bucati la valoarea de aprovizionare de 114.95+58.94=173.89 lei ?

Dacă prețul de vânzare/ieșire s-a fixat același, cantitatea aflată în stoc va fi afișată cumulat în pagina de căutare rapidă din Rapoarte / Stocuri / Căutare. Acesta e locul cel mai bun de urmărire a stocului momentan și a mișcărilor unui produs.

Dacă ar fi utilă la ceva și forma de balanță stocuri, de care s-a mai vorbit, se poate adăuga și acolo o opțiune de afișare și cumulat. Astfel s-ar putea vedea valoare întreagă a tuturor intrărilor, dar ce să se afișeze în coloana de preț unitar de intrare? Eventual un X, un semn că sunt mai multe prețuri?
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 26, 2021, 09:38:14 PM
Buna seara,

Imi cer scuze pentru marea intarziere in legatura cu un raspuns ... m-am tot gandit pe aceasta tematica si mai departe in privinta descarcarilor de gestiune in contextul in care preturile de achizitie sunt diferite ...

In privinta sugestiei dvs de a adauga in balanta la "Rapoarte -> Stocuri -> Stoc la o anumită data" o extraoptiune de tip bifa sau de genul Da/Nu pentru afisarea articolelor cumulat eu consider ca ar fi de ajutor nu stiu cati utilizatori fac achizitii multiple pentru anumite articole dar ar fi util sa avem si o balanta cumulata / articol, iar la pretul de achizitie daca este diferit, da ar fi suficient un X acolo.

Si oarecum legat de acest subiect din ceea ce am observat descarcarea de gestiune se face prin metoda FIFO.

Intrebare : putem sa alegem in Webgest si alta metoda de descarcare de gestiune ? adica LIFO, sau metoda Costului mediu ponderat (CMP) ?

Cu respect,

Vali.
Titlu: Re: preluare produse si stocuri
Scris de: cios din Ianuarie 27, 2021, 11:50:47 AM
Adăugarea acelei opțiuni în raportul "Stoc la o anumită data" va apare în următoarea versiune.

Descărcarea de gestiune în Webgest se face în general la nivel de lot de intrare (nrbi), identificând exact articolul intrat pe stoc. Sunt câteva situații unde s-a implementat metoda FIFO - la vânzări rapide cu ECR sau la preluarea comenzilor din magazine online - pentru cazurile când se vând cantități mai mari decât stocul dintr-un lot.

Pentru alte locuri sau alte tipuri de descărcări trebuie văzut unde e cazul - până acum n-a fost.