generare note contabile si inchidere luna

Creat de if, Octombrie 22, 2008, 01:25:02 PM

« precedentul - următorul »

if

 
  Cum generez notele contabile?
  Ce inseamna operatiunea de "inchidere luna"?
  •  

cios

CitatCum generez notele contabile?

  Din Contabilitate/Situatii finale/Registru jurnal - Generare automata NC .
Cele manuale ... se introduc !

CitatCe inseamna operatiunea de "inchidere luna"?

  In mare, o golire a tabelelor cu inregistrarile corespunzatoare acelei luni
si trecerea datelor in tabelele respective de istoric .
  Contabil, in momentul inchiderii lunii trebuie sa se fi facut generare-
introducere NC, inchidere venituri/cheltuieli si generare balanta . Dupa
inchidere nu se mai poate reveni la a face noi inregistrari sau modificari
pe luna respectiva decat prin refacere de date dintrun backup ! Foarte
important de pastrat backup-ul din momentul inchiderii !
  Pentru vizualizare, datele raman disponibile oricand .

  Apropo de sistemul de introducere a datelor adoptat in Webgest, cu posibilitatea de operare simultana (la o intrare in aplicatie) pe mai multe luni contabile, va rog sa va spuneti parerea daca ar fi necesar sa implementam si urmatorul lucru .
  La logare sa se ceara si modul de operare: pe  toate lunile neinchise (ca si acuma)
sau pe o singura luna (aleasa dupa ce criterii ?) !
  Unii utilizatori sunt obisnuiti cu acest mod de alegere a lunii de lucru, folosit in majoritatea programelor de  contabilitate, si sustin ca asa nu pot sa incurce (prea usor) inregistrari de documente de la o luna la alta !
  Ce ziceti ?
  •  

dragos

CitatCe inseamna operatiunea de "inchidere luna"?

  In mare, o golire a tabelelor cu inregistrarile corespunzatoare acelei luni
si trecerea datelor in tabelele respective de istoric .
  Contabil, in momentul inchiderii lunii trebuie sa se fi facut generare-
introducere NC, inchidere venituri/cheltuieli si generare balanta . Dupa
inchidere nu se mai poate reveni la a face noi inregistrari sau modificari
pe luna respectiva decat prin refacere de date dintrun backup ! Foarte
important de pastrat backup-ul din momentul inchiderii !
  Pentru vizualizare, datele raman disponibile oricand .

  Apropo de sistemul de introducere a datelor adoptat in Webgest, cu posibilitatea de operare simultana (la o intrare in aplicatie) pe mai multe luni contabile, va rog sa va spuneti parerea daca ar fi necesar sa implementam si urmatorul lucru .
  La logare sa se ceara si modul de operare: pe  toate lunile neinchise (ca si acuma)
sau pe o singura luna (aleasa dupa ce criterii ?) !
  Unii utilizatori sunt obisnuiti cu acest mod de alegere a lunii de lucru, folosit in majoritatea programelor de  contabilitate, si sustin ca asa nu pot sa incurce (prea usor) inregistrari de documente de la o luna la alta !
  Ce ziceti ?
[/quote]

Parerea mea este ca nu ar trebui sa existe ideea de "inchidere luna". Trebuie sa existe o posibilitate de a lucra pe datele dintr-o luna anterioara in cazul descoperirii unor greseli.
  •  

cios

CitatParerea mea este ca nu ar trebui sa existe ideea de "inchidere luna". Trebuie sa existe o posibilitate de a lucra pe datele dintr-o luna anterioara in cazul descoperirii unor greseli.

  Sa luam un exemplu ! Suntem in octombrie 2008 si gasesc ca n-am introdus plata facturii de telefon din august 2007 . Pur si simplu sa pot intra pe registrul de casa din data respectivei chitante si sa o adaug ? Sa retiparesc registrul de casa din acea zi, ba si toate care urmeaza pana astazi, ca soldul s-a modificat !

  Pana unde sa se permita modificari ?

  Revenind la ideea de inchidere de luna, ea este impusa si de regulile fiscului, luna fiind o diviziune a perioadei fiscale, cu tot felul de raportari . Scaparile descoperite cu intarziere, stiu eu, se inregistreaza pe luna in curs, prin note contabile si declaratii rectificative !
  •  

dragos

Citat din: cios din Octombrie 23, 2008, 12:38:40 PM
CitatParerea mea este ca nu ar trebui sa existe ideea de "inchidere luna". Trebuie sa existe o posibilitate de a lucra pe datele dintr-o luna anterioara in cazul descoperirii unor greseli.

  Sa luam un exemplu ! Suntem in octombrie 2008 si gasesc ca n-am introdus plata facturii de telefon din august 2007 . Pur si simplu sa pot intra pe registrul de casa din data respectivei chitante si sa o adaug ? Sa retiparesc registrul de casa din acea zi, ba si toate care urmeaza pana astazi, ca soldul s-a modificat !

  Pana unde sa se permita modificari ?

  Revenind la ideea de inchidere de luna, ea este impusa si de regulile fiscului, luna fiind o diviziune a perioadei fiscale, cu tot felul de raportari . Scaparile descoperite cu intarziere, stiu eu, se inregistreaza pe luna in curs, prin note contabile si declaratii rectificative !

Sunt perfect de acord. Dar dau un contra-exemplu (inspirat din realitate  ;)): am introdus in luna august 2007 o factura de la furnizorul X srl. In luna octombrie 2008, in urma unui punctaj cu furnizorul respectiv, descopar ca de fapt factura provine de la furnizorul Y srl. O situatie de asemenea intalnita in practica este introducerea unei chitante de incasare de la un client cu o denumire similara celui corect. Exemplele pot continua. La astfel de modificari ma refer, care nu afecteaza situatia lunii din punct de vedere contabil.
  •  

cios


  Da, atunci putem discuta astfel de cazuri punctual, care e solutia optima !
  Pana la urma ajungem la aceeasi lege a compromisurilor, intre restrictii si dezlegare totala la inregistrari . Ne lovim mereu de situatii in care o anume restrictie la vreun formular este vazuta ca un mare avantaj de un utilizator si ca o piedica de altul !

  Pentru exemplele amintite, oare merita riscul sa lasi liber la astfel de operatii ? Cum poti sa controlezi situatia, unde se mai poate verifica daca intradevar nu este afectata contabilitatea ?

  Principiul pe care am mers este ca pentru astfel de cazuri izolate, care au o probabilitate de unu la o mie, mai bine sa se gaseasca rezolvari particulare, chiar mai putin confortabile, decat sa se renunte la o buna organizare si siguranta a grosului datelor .

  In momentul cand s-a descoperit incurcatura, sa zicem pe baza acelui punctaj, se opereaza corectiile, specificand chiar documentul respectiv . Altfel ce-ar insemna, corectezi in august 2007 pe baza fisei furnizorului din octombrie 2008 ?

  •  

xcux

Buna tuturor, as dori sa-mi dau si eu cu parerea despre functionalitatea inchiderii de luna..Din punctul meu de vedere e ok inchiderea actuala de luna chiar daca acest lucru uneori incurca atunci cand apar erori de introducere (eu personal pastrez un backup de dinaintea inchiderii si, daca am gasit problema imediat dupa inchidere, fac reload la backup, daca nu... asta e :) ). Ce insa mi se pare putin mai neplacut in varianta de fata este faptul ca dupa inchiderea unei luni nu mai ai acces la multe informatii din acea luna.

Eu as prefera ca inchiderea unei luni doar sa transforme datele inchise in format "read only", adica sa fie accesibile toate facturile, receptiile, reg casa, etc.. doar sa nu se poata face modificari asupra lor. Mi se intampla relativ des sa trebuiasca sa fac referinte la facturi din luni inchise si ajung mai greu la ele.   
  •  

cios


 
CitatEu as prefera ca inchiderea unei luni doar sa transforme datele inchise in format "read only"

  Exact asta am gandit si asa se si face ! Datele sunt pastrate, doar ca inca nu sunt facute rapoartele cele mai potrivite pentru vizualizarea lor . Suntem acum la acest punct, de a alege forma cea mai buna  !

  Pana acum am implementat acea "Listare/Editare" pentru documentele din lunile neinchise in modulul corespunzator fiecaruia, adica acolo unde a fost si introdus, pentru posibilitatea de corectie .
  Tocmai ne puneam problema in ultimul timp unde ar fi locul mai bun pentru cele "read only" , tot aici sau in modulul Rapoarte !
  Care loc vi se pare mai bun ? Puteti veni si cu idei de forma si structura a modului de alegere si afisare .
  In acest sens am acordat o atentie (si un timp) mare acelui raport complex la care tot lucram de ceva vreme . Sa fie asemanator cu acesta ?

  Asteptam pareri !
  •