preluare produse si stocuri

Creat de moldovan.l, Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM

« precedentul - următorul »

moldovan.l

Buna ziua,
am instalat Webgest si am creat o societate noua.
Deocamdata doresc sa folosesc partea de gestiune si facturare catre clienti.
Cum pot prelua in Webgest articolele si stocurile (bucati si valoare) ? Vad tabu-rile Administrare, Furnizori, Clienti etc ... dar nu am gasit o sectiune in privinta unui eventual import dintr-un fisier excel.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Vali.
  •  

cios

Sunt implementate deocamdată câteva posibilități de import date parțiale, în formate csv sau xml, specifice Saga sau Webgest. Astfel de importuri se pot face din Administrare > Cataloage > Parteneri pentru furnizori și clienți și din Administrare > Cataloage > Cataloage produse > Listare pentru articole. Dar cataloagele de produse nu conțin și informații legate de stoc sau preț, ci doar definirea caracteristicilor și categorisirea lor (în sensul definiției definiției: genul proxim și nota specifică!).

O posibilitate de import mai complexă s-a realizat pentru o structură a unei baze de date specifice unei aplicații de gestiune folosită de un utilizator al Webgest. De atunci a trecut mult timp, și a fost dezactivat meniul, fiind șanse minime să mai fie folositor cuiva.

Ce structură au datele pe care le aveți la dispoziție acum? Sunt obținute dintr-o aplicație larg răspândită și pot fi exportate și în alt format decât excel? Probabil că nu sunt șanse să se potrivească pe structura variantelor de import deja implementate de noi, dar putem lua în considerare adăugarea acestei noi variante, dacă în rest vă mulțumește Webgest.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,
Deocamdata lucrez cu Ciel Gestiune V7 dar vreau sa fac trecerea catre Webgest. Doresc sa preiau din Ciel Gestiune produsele si stocurile astfel inca sa pot factura catre clienti urmand ca o perioada sa merg in paralele cu ambele programe pana ma familiarizez mai bine cu Webgest, urmand ca ulterior sa raman doar cu Webgest.
Apreciez programul dezvoltat de catre dvs. prin prisma faptului ca poate fi accesat indiferent de SO folosit si prin prisma modului in care il putem folosi in retele de tip WAN, ... lucruri la care programele construite sub Win sufera destul de mult.
Revenind la subiect, Ciel-ul exporta toate rapoartele doar in excel iar documentele ce necesita tiparire (facturi si etc) in foramt pdf.
Revin la dvs. cu o balanta din Ciel pentru a observa structura acesteia.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Toate cele bune.
Vali
  •  

cios

Mulțumim pentru aprecieri, încercăm să acoperim cât mai multe situații și cât mai bine.

Poate ar fi interesant de găsit o variantă de preluare a cât mai multor date posibile, pentru a putea urmări sincronizarea celor două aplicații în paralel. Ar fi de văzut și forma unui backup complet de date din Ciel, poate de acolo s-ar putea extrage mai multe date, și cu legături între ele.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

pot sa va trimit o arhiva la adresa office@webgest.ro ?

Multumesc.

Vali.
  •  

cios

Am primit cele două liste cu articole și balanța de stocuri. Am primit și un fișier cu backup-ul general din Ciel, cu extensia .bak, pe care n-am reușit să-l deschidem. Am încercat doar pe Linux. Știe cineva o soluție rapidă, chiar și pe Win? Și-apoi trebuie văzut cum s-ar putea interoga datele, în interior fiind probabil ceva structură rezultată din SqlServer sau dbf-uri.

Pe de altă parte am înțeles că activitatea firmei se desfășoară doar prin magazin online, pe Prestashop. Dacă se pune problema de preluare doar informații despre produse, poate ar fi mai bine preluarea lor direct de acolo, unde datele sunt mult mai ușor accesibile și mai bine organizate, fiind o bază de date MySQL. În acest fel se poate face un mic pas spre sincronizarea aplicației de gestiune-contabilitate cu magazinul.

Acum în Ciel țineți și contabilitatea? Și există vreo automatizare în comunicarea cu magazinul online?

Mai trebuie analizat în ce măsură ar fi nevoie de preluare ceva date din istoric. Apoi, foarte important, trebuie inițializate soldurile la furnizori și clienți, pe lângă cele de articole pe stoc.

În funcție de aceste lucruri trebuie să alegem, împreună, abordarea optimă.
  •  

vdam2019

multumesc, mi-a fost de ajutor acest articol
Anvelope vara promotii.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

va rog frumos sa-mi spuneti daca programul impreuna cu o casa de marcat Datecs DP 150 poate genera facturi simplificate.

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Vali.
  •  

cios

Da, cu noile case Datecs se pot emite bonuri fiscale cu rol de facturi simplificate direct din aplicație, în condițiile stabilite de lege. Trebuie doar achiziționată licența pentru driver - dxprint.
  •  

cios

Legat de preluare stocuri și inițializare aplicație, sunt 3 puncte importante de parcurs: încărcare stocuri, încărcare solduri (restanțe) parteneri și preluare balanță.


1. Încărcarea stocurilor existente e cea mai laborioasă parte, dacă se vrea o evidență exactă la nivel de articol. Din cât am urmărit structura datelor, nu se pretează importul articolelor din acel format în primul rând fiindcă nu au nicio organizare pe categorii. Ideal ar fi să se poată folosi ceva asemănător cu magazinul online, dar măcar pe un nivel sau două tot ar trebui ierarhizate.

Deocamdată în Webgest sunt 2 nivele, grupe și subgrupe, dar se pot folosi sortări și după producător sau furnizor. Cu organizarea și introducerea acestora trebuie început în Administrare > Alte date > Grupe respectiv Subgrupe.

Introducerea articolelor aflate pe stoc se face în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale. Dacă se mai știe factura cu care a intrat fiecare articol se pot face aceste "recepții" separat pe fiecare factură, dar nu este obligatoriu. Se pot introduce toate articolele provenite de la același furnizor la un loc. În caz că nu se mai știe exact furnizorul poate fi folosit unul generic. Oricum aceste date nu vor fi prinse ca valori contabile.


2. Facturile restante, de plătit sau de încasat, se introduc din Administrare > Inițializare > Solduri parteneri > Furnizori sau Clienți. Este important ca acestea să fie introduse corect pentru a avea situația exactă a relațiilor financiare cu partenerii și pentru următoarele înregistrări de stingere a acestor sume.


3. Soldurile inițiale balanță se introduc din Administrare > Inițializare > Balanță.

Datorită faptului că se permite ca toate aceste înregistrări să fie făcute într-o perioadă de timp și nu neapărat într-o ordine cronologică, nu s-a implementat preluarea automată a soldurilor în balanță. Aici sumele se preiau exact cele din soldurile finale din balanța avută la dispoziție pe luna anterioară celei pe care se face inițializarea în Webgest. În cazul ideal, sumele ar trebui să se potrivească! Sunt importante mai ales conturile 401 și 411, care pot fi comparate cu cele din Rapoarte > Furnizori > Facturi neplătite respectiv Rapoarte > Clienți > Facturi neîncasate.

Spor la treabă.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

va multumesc mult pentru raspuns. Am sa incep cu introducerea articolelor in functie de furnizor.

Revin aici cu feedback si intrebari pe masura cu adaug datele in program.

Toate cele bune !

Vali.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,
si La Multi Ani pentru 2020.
Conform cu cele mentionate de dvs. anterior voi introduce stocurile plecand de la furnizorul de la care au fost achizitionate, deocamdata avem doar 2 furnizori.
Am cateva intrebari astfel:
1.   La rubrica Tip doc. ce optiune este recomandabil sa aleg? (FF, FS, CNTR, ... etc)
2.   La "Alege articole de tip" am observat optiunea "Import" si apoi "Formatul: Excel – Personalizat" si am descarcat un fisier excel ca si exemplu ce contine mai multe informatii.
a.   La "CodProdus" voi introduce codul unic/produs din Prestashop
b.   "Descriere" -> denumire produs
c.   "Barcode" -> cod bare 13 cifre -> este obligatoriu ?
d.   "Barcode2", "Barcode3" , "Barcode4" ... la ce se refera ? Sunt obligatorii ? As putea de exemplu sa introduc "Codul produsului intern" de la furnizor ? (cifre si litere de exemplu: TR56R4DEWW21UYTS). Sau as putea adauga numele producatorului ?
e.   UM – buc
f.   Cota – 19
g.   TVAPOS – A ... la ce se refera ?
h.   TipProdus – 0 ... la ce se refera ?
i.   Familie – xxxx ... Familii de produse ?
j.   Categorie – am generat o categorie conform Prestashop
k.   Subcategorie – am generat prima subcategorie conform Prestashop
l.   Cantitate – ok
m.   PretAchizitie – se refera la pretul de achizitie / bucata sau la TOTAL pret achizitie (cantitate * pret achizitie/bucata) ?
n.   PretVanzare ... ? este obligatoriu ?
Este ok aceasta abordare de import produse prin intermediul "Formatul: Excel – Personalizat" ?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi buna
Vali.
  •  

cios

La Mulți Ani !

Tipul de document cel mai potrivit la acest import de inițializare stocuri ar fi Avizul simplu (AV).

Acel format de date personalizat (CSV sau Excel) a fost folosit doar pentru un caz particular, și acum s-a descoperit că mai are și ceva buguri. De acolo se preluau doar următoarele câmpuri:
   -CodProdus      -cod produs
   -Descriere         -denumire produs
   -UM            -uitate de măsură
   -Cota         -procent tva
   -Cantitate         -cantitate stoc
   -PretAchizitie      -preț achiziție

Acest import oricum nu este complet, mai are și alte limitări și necesită prelucrări ulterioare asupra articolelor/cataloagelor.
- Trebuie creat furnizorul, dacă nu există. (Probabil în PS nici nu este încărcat.)
- Produsele importate vor intra în grupa de diverse (DV), subgrupa diverse (DV).
- Prețul de vânzare pentru produse se va calcula în funcție de setarea din subgrupa DV (implicit cu procent adaos de 35%). Acest procent se poate schimba inainte de import. Prețul de vânzare este informativ pentru gestiuni tip depozit și la facturare va fi editabil.

Eventual am putea adăuga un nou format de import, tip Prestashop, ocazie cu care se poate extinde preluarea și a altor câmpuri. Am mai avut o tentativă de documentare în urmă cu multă vreme, dar n-a fost vorba de date foarte multe și s-a renunțat. Între timp poate s-a mai schimbat structura și la versiunile mai noi de PS. Încercăm să acordăm ceva timp pentru asta zilele următoare, dacă e cazul. Dacă nu e foarte important excel, ar trebui încercat csv sau xml, sau chiar json. Ne-ar ajuta niște date de probă.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

Apreciez foarte mult ajutorul dvs. si multumesc anticipat.

Intr-adevar pentru noi ar fi foarte util un fisier care sa aduca la nivel de articol gestiunea din Ciel in Webgest.
Ce as mai putea sa adaug cel putin in cazul nostru in privinta celor 2 baze de date, cea din Ciel si cea din PS (noi deocamdata folosim PS 1.6.1.24 ... probabil vom trece la PS 1.7 anul viitor) ar fi astfel:

1.   Ciel
a.   in Ciel am facut fireste toate receptiile iar gestiunea din Ciel reflecta in proportie de 100% stocul fizic din depozit.
b.   Singurele campuri comune cu PS sunt: Cod (ID in PS), Denumire, Cod bare, Cod extern (Referinta in PS) iar din ceea ce ar fi de ajutor / dragut as putea sa mentionez campuri la nivel de produs: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator.

2.   Prestashop
a.   Produsele din Ciel nu sunt toate introduse in PS ... anumite produse nu le-am listat in PS si deci produsele/cantitatile din PS nu reflecta stocul faptic in proportie de 100% ... deci tot din Ciel (balanta-excel) trebuie sa aducem datele.
b.   Din PS putem in schimb sa preluam informatiile mentionate mai sus: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator poate si alte informatii ... depine de magazin si nisa in care acesta isi desfasoara activitatea.
c.   Nu toate informatiile despre un produs sunt disponibile la un simplu export din PS.

In cazul nostru vrem sa facem trecerea cat mai curand posibil, si precizez ca avem in Ciel in jur de 500 de articole. Un format de fisier cred ca ne-ar ajuta foarte mult sa facem acest pas cat de repede posibil chiar daca anumite informatii din categoria celor "dragute" nu le vom putea prelua deocamdata. Mai departe probabil ar fi de mare ajutor dezvoltarea unui modul comun PS/Webgest care sa poate prelua din tabelele PS cat mai multe informatii iar aici putem sa oferim colaborarea noastra in proportie de 100% tot ce inseamna back-office, baze de date msql etc ... cred ca ar fi foarte util pentru magazinele on-line ce cauta o solutie ERP completa.
Va trimit un e-mail atat cu balanta din Ciel (format excel) cat si exportul produselor din PS (csv) pentru constructia unui format de tabel necesar importului.
Daca aveti nevoie si de alte informatii va rog nu ezitati fie pe forum fie pe e-mail in functie de confidentialitatea acestora.

Multumesc anticipat si astept feedback-ul dvs.

Cele bune !

Vali.
















  •  

cios

#14
Concluzia noastră, după analiza fișierelor primite, este că cel cu produsele din PS nu e utilizabil la import. Așa că trebuie mers pe varianta Ciel.

Citat
b.   Din PS putem in schimb sa preluam informatiile mentionate mai sus: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator poate si alte informatii ... depine de magazin si nisa in care acesta isi desfasoara activitatea.
c.   Nu toate informatiile despre un produs sunt disponibile la un simplu export din PS.

Cum se pot obține aceste informații?

Câmpurile "Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator." există și în Ciel?

Citat
Mai departe probabil ar fi de mare ajutor dezvoltarea unui modul comun PS/Webgest care sa poate prelua din tabelele PS cat mai multe informatii iar aici putem sa oferim colaborarea noastra in proportie de 100% tot ce inseamna back-office, baze de date msql etc ... cred ca ar fi foarte util pentru magazinele on-line ce cauta o solutie ERP completa.

N-am studiat încă, dar comunicarea cu PS ar putea fi posibilă și prin ceva API. Rămâne pe mai încolo, după importul articolelor.

Deci, din datele ce le avem până acum, varianta mai bună de import ar fi din "Balanța stocuri" din Ciel, care, față de "Stoc articole", are și codurile de bare. Se poate scoate și direct csv, în loc de import? Fiindcă ar fi mai simplu mecanismul de preluare.
Sau există și vreun alt tip de export din Ciel, care să conțină la un loc mai multe informații despre articolele de stoc? De exemplu: producător, categorii...
  •