WEBGEST - forum

General => Anunțuri => Subiect creat de: cios din Decembrie 16, 2020, 07:21:48 PM

Titlu: Versiunea 8.1.0
Scris de: cios din Decembrie 16, 2020, 07:21:48 PM
Noutatea importantă este un început de integrare cu magazine online, deocamdată pentru Prestashop și eMAG. În această versiune s-a implementat doar preluarea comenzilor, din fișiere sau direct prin conectare prin servicii web. Încă nu s-a făcut o sinronizare automată, datele se preiau doar la acțiunea utilizatorului. Dar urmează...

În modulul Administrare trebuie setate magazinele și conexiunile pentru webservices, inclusiv credențialele pentru autentificare. Restul în Clienți > Comenzi.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Decembrie 24, 2020, 12:06:13 PM
Buna ziua,

Am vazut ca ne-a adus mosul versiunea 8.1.0 ... i-am facut deja update cu toate ca nu am avut inca timp sa "ma joc" sa vad care-i treaba ... dar acum in vacanta de iarna fireste ma bag la butoane, si revin aici daca sunt intrebari.
Am si eu o veste buna  ;D in ceea ce ma priveste  ;D ... intr-o oarece masura este si "vina dumneavoastra"  ;D))) ... dupa 15 ani de vanzari m-am reintors la studiu  ;D urmati link-ul de mai jos si verificati la Mures – EC190 ... nu are cine sa ma laude acasa asa ca ma laud aici  ;D)))

https://ceccar.ro/ro/wp-content/uploads/2020/12/Rezultate-examen-acces-Experti-contabili.pdf (https://ceccar.ro/ro/wp-content/uploads/2020/12/Rezultate-examen-acces-Experti-contabili.pdf)

Va doresc Craciun Fericit si An Nou cu bucurii si sanatate ... sa ne "vedem" cu bine in 2021 si multumim pentru suportul acordat pe parcursul anului 2020 ... sper ca Webgest-ul sa ne fie alaturi si daca putem ajuta cu ceva, oricand cu placere.

Cu respect,

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: cios din Decembrie 31, 2020, 02:30:24 PM
Felicitări pentru rezultat și mai ales pentru hotărârea de a face și acest pas. Fie ca de acum acestă expertiză să fie valorificată din plin.

În Webgest au apărut mai puține noutăți în ultima perioadă, și ca efect direct al stuației ce a creat specificul acestui  an. A fost lansată, pe ultima sută, încă o versiune minoră (8.1.1), cu îmbunătățiri tot la partea de prelucrare a comenzilor. Așteptăm feedback, pentru... la anul.

Să fie pentru toți un an nou cu multe împliniri, sănătate și voie bună, și la sărbătorit, și la muncă!
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: vios din Decembrie 31, 2020, 06:31:16 PM
Gânduri bune pentru toti, sănătate şi noroc!
Sărbători fericite un An Nou plin de împliniri, bucurii şi mult spor în ceea ce faceți !
La mulţi ani !
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: dfreddie din Ianuarie 02, 2021, 08:17:54 PM
La multi ani!!!
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 26, 2021, 09:58:03 PM
Buna seara,

Pentru integrarea cu eMag-ul deci  :)

La nume gazda ... ce trect ? Adresa de e-mail cu care intru in contul eMag Marketplace ?

Campurilor Denumire si Persoana de contact banuiesc ca putem nota cum dorim, correct ?

Multumesc anticipat.

Cu respect,

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 26, 2021, 10:03:02 PM
A ... si la ce "credentialele" va referiti in mesajul postat initial cand ati anuntat versiunea Webgest 8.1.0 ?

Multumesc.

Cu respect,

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Ianuarie 27, 2021, 10:37:22 AM
În formul de magazine online, câmpurile de nume gazdă, persoană de contact sunt opționale. Nume gazdă se referă la serverul care găzduiește magazinul (eMag de ex.). Câmpul denumire este la alegerea  fiecăruia.

Credențialele trebuie completate în formul de conexiuni servicii web. Pentru fiecare magazin online la care vrem să ne conectăm trebuie să adăugăm și o conexiune  în care se definește modul de conectare. Aici importante sunt câmpurile de structură de date (EMAG în cazul de față), URL (adresa magazinului pentru servicii web,  în câmp apar câteva sugestii cu culoare deschisă), numele de utilizator și parola. Acestea din urmă sunt credențialele din postarea de versiune 8.1.0.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Ianuarie 30, 2021, 09:01:44 PM
Buna ziua,

In primul rand doresc sa va multumesc pentru suportul acordat in legatura cu integrarea magazinelor on-line ... un lucru extraordinar atat din punct de vedere software dar si pe partea economica / contabila ... multumesc foarte mult !

In privinta integrarii cu eMag-ul am ajuns pana la importul comenzilor si vin mai jos cu cateva observatii astfel (la nivel de comanda):
-   In primul rand observ faptul ca toate comenzile sunt importate fara taxa de transport sau cel putin nu vad eu unde este aceasta taxa ... va rog si dvs daca puteţi verifica.
-   Pentru comanda cu ID 186758434 care este pe PJ. Webgest-ul preia in campul "Denumire" campul din eMag "Nume" si returneaza persoana fizica detinatoare a contului care face comanda ... nu ar trebui sa preia numele PJ si sa puna numele PF in campul "Persoana contact" ?
Tot aici ... Webgestul nu a preluat campurile "Cont banca"; "Den. Banca"; "Județ"; "Nr.ord.reg.com."  ... daca mergeti in comanda aceste campuri sunt completate si ar fi nevoie de ele pt facturare.
-   Tot daca mergem in comanda la "Date expediție" vad campurile "Curier / AWB" nu este critic dar daca se pot prelua datele din eMag ar fi bine mai ales pentru raportari si etc cand ai sute de comenzi lunar ... nu avem deocamdata  ;D ... "spre norocul nostru" ... dar speram sa ajungem acolo ...  :)
-   Tot in comanda la "Articole document" pentru noi este foarte important sa apara pe langa denumirea produsului si ID-ul acestuia, care este comun Webgest – eMag – Prestashop.

Bun ... daca cele de mai sus sunt ok ... cum trecem comanda spre factura adica sa facem factura  :) ?

Cu respect,

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 01, 2021, 11:33:22 AM
Încep cu ultimul punct! Factura se poate emite din două locuri:
    1. din lista de comenzi, de la butonul aflat in coloana `Comandă facturată`. După completarea câmpurilor, la butonul `Generează factura` se preiau aricolele din comandă în factură, se salvează factura apoi se vizualizează existând posibilitatea intrării pe corecție (adăugare alte articole - transport, discount etc.).
    2. din formularul de factură stoc. După alegere client câmpul comandă se completează cu comanda/comenzile existente de la acel client. Alegând una (cea afișată de cele mai multe ori) se apasă butonul din dreapta câmpului care va prelua articolele din comandă. Se pot adăuga și alte articole, dacă e cazul, apoi se salvează factura.

În ceea ce privește preluarea de câmpuri suplimentare, se poate continua cu alte câmpuri de preluat dintre cele disponibile.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 06, 2021, 06:17:41 PM
Buna ziua,

Imi apare o eroare in momentul in care doresc sa generez : "Rapoarte -> Stocuri -> Stoc la o anumită data"

Va trimit pe google drive si un filmulet sa vedeti exact scenariul in care apare aceasta eroare.

Oare sa vina din anumite setari locale de la mine ?

Daca se poate va rog frumos putin ajutor si multumesc anticipat.

O zi buna.

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 08, 2021, 09:51:11 AM
Apare și cu ultima versiune de webgest (8.1.4)?
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 08, 2021, 05:31:27 PM
Buna ziua,

da ... v-am trimis un film pe google drive ... se vede la inceput ca este versiunea 8.1.4

Multumesc.

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 09, 2021, 12:25:36 PM
Nu am reușit să simulez eroarea. Pe datele noastre totul e OK. Poate a expirat sesiunea? Ați încercat după o relogare, sau chiar repornirea Tomcat-ului?
În rest totul funcționează bine din Webgest?
Nici înregistrarea de pe google drive nu am reușit să-o iau.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 09, 2021, 11:05:55 PM
Buna ziua,

Am incercat sa generez raportul respectiv de pe alt calculator cu windows ... dar rezultatul este asemanator si la generarea raportului Webgest-ul se blocheaza.
Daca inchid fereastra si revin in Webgest in meniul principal si dau refresh in Chrome imi spune ca sesiunea a expirat ... exact ca in filmul trimis pe google drive ...
Tomcatul ruleaza deoarece in cazul in care nu ar functiona nu mi-ar mai aprea fereastra de logare in Webgest ... deci nu are legatura cu Tomcat-ul ... parerea mea.

Doar la raportul respectiv "se agata" ... am introdus facturi clineti ... pare ok nu se blocheaza ...

Ce ar mai fi de facut ... ?  :'(

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 09, 2021, 11:19:57 PM
Am retrimis filmul prin WeTransfer ... link-ul si disponibilitatea fimului sunt valabile pana in data de 16 Feb 2021.

Astept feedback ... sper sa-i dam de capat ...  :'(

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 10, 2021, 12:38:41 PM
Am simulat local exact cu setările din filmuleț și la noi nu dă eroare! Se vede că apar linii în raport, sub eroare. Apare totul complet sau doar parțial?

Nu a reieșit dacă ați repornit Tomcat-ul sau chiar calculatorul pe care este serverul. Trebuie făcută și această încercare.

Alt pas ar fi să ne trimiteți (pe mail) logurile din Tomcat pe data în care apare eroarea și poate un backup de date.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 10, 2021, 01:37:21 PM
Buna ziua,

Dupa cum ati observat la finalul filmului ... ecranul ingheata pur si simplu pe fundalul acela fumuriu ... chiar daca se vad cateva articole in partea de jos, nu se poate face scroll. Pur si simplu trebuie sa inchid fereastra.

In legatura cu Tomcat-ul ... nu vine de la el, deoarece daca Tomcat-ul s-ar opri inseamna ca Webgestul nu ar mai porni in browser ... ceea ce nu se intampla.

Dupa eroare dau refresh la Webgest si acesta functioneaza ceea ce insemna ca Tomcat-ul functioneaza, doar ca sunt aruncat in sesiunea de login spunandu-mi ca sesiunea a expirat.

Va trimit in 30 de minute arhiva societatii si fireste va astept cu feedback.

Multumesc anticipat.

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 10, 2021, 03:03:26 PM
I-am dat de capăt! Se întâmpla într-o situație pe care n-o aveam în datele locale. Rezolvarea va apare în versiunea următoare.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 10, 2021, 03:19:54 PM
Super ... o veste foarte buna.

Multumim si asteptam.

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 11, 2021, 07:02:08 PM
S-au  rezolvat problemele în versiunea 8.1.5, care este disponibilă pentru descărcare!
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 11, 2021, 11:53:40 PM
Buna ziua,

da am descarcat 8.1.5 ... totul este ok ... merge perfect  ;D
Am observat ca s-a rezolvat si la JV ... super.

Continuam cu integrarea eMag / Prestashop ... acolo am ramas.

Multumim pentru suportul rapid.

Cele bune !

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 14, 2021, 11:48:50 AM
Buna ziua,

Va rog frumos daca este posibil pt 8.1.6 sau pe viitor ...

In privinta template-ului de raport pt "Contabilitate -> Centralizatoare -> Vânzări" deocamdata se poate alege pe perioada de an si luna calendaristica strict, ca si perioada.

Este posibil in privinta perioadei sa se selecteze perioade de ani sau luni personalizate ... ceva de genul template-ului JV ... print screen mai jos.

Ne ajuta la anumite urmariri de descarcari de gestiune pe perioade mai lungi de 1 luna ... sa nu tot descarcam cate 1 luna pe rand in csv.

Multumim foarte mult.

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 14, 2021, 11:50:21 AM
... deci la "Contabilitate -> Centralizatoare -> Vânzări"  ... ma refer  :)

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 14, 2021, 12:12:17 PM
... scuze ... am uitat ... si tot aici la ""Contabilitate -> Centralizatoare -> Vânzări" atat la modul de raportare "Detaliat pe document" sau "Cumulat pe articol" daca se poate pune in tamplate pdf si csv codul EAN al produsului.

Multumim foarte mult.

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 15, 2021, 02:37:47 PM
Rămâne pe următoarea versiune!
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 19, 2021, 10:45:56 PM
Buna ziua,

Scuze pentru raspunsul intarziat ... am facut up-date la 8.1.6 ... totul este ok acum ... conexiunea cu eMag-ul functioneaza.

Acum 2 lucruri de discutat:

1.   Asa cum am mentionat si inainte comenzile sunt preluate in mod corect dar fara Taxa de livrare. Fireste aceasta taxa de livrare trebuie sa apara pe factura. Daca merg la comanda la butonul "Editeaza comanda" apare butonul pentru "Adauga articol" ... nu ar trebui sa apara si optinuea "Adauga articol de tip: Valoric" ... asa cum apare in cazul generarii unei facturi prin metoda clasica. Sau si mai usor ... nu se poate prelua aceasta taxa de livrare direct prin import de la eMag in mod asemanator cu produsele fara sa mai fie nevoie sa o adaugam noi manual la fiecare facturare ?

2.   Trecand la pasul "Comanda factura" am observat astfel: noi avem pt anul 2021 trei (3) serii de facturi. Implicit apare o serie din cele trei si fireste un numar. La "Seria facturii" se vad optiunile celor 3 serii disponibile dar nu se poate selecta o alta serie ... ramane tot cea implicita ... se poate testa pe baza noastra de date trimisa catre dvs saptamana trecuta.

3.   Pe masura ce vin comenzi vor aparea tot felul de reduceri din partea eMag-ului catre clienti: vouchere etc ... cand va fi cazul revin punctual ... probabil asa cum ati mentionat intr-un mesaj anterior sunt alte campuri de preluat prin API-uri de la eMag.

Am lucrat in magazinul de test ... am generat factura este ok, se salveaza in format pdf correct inclusiv bonul de descarcare de gestiune.

Rezolvand primele doua mentiuni de mai sus cred ca putem trece si pe firma reala in modul de productie si de acum inainte sa facturam direct asa, fara sa facem copy/paste cum am lucrat pana acum.

Multumesc mult pentru intelegere si sprijin, asteptam feedback-ul dvs.

Weekend placut.

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 20, 2021, 09:00:38 PM
Buna ziua,

Si o intrebare/rugaminte in categoria "ar fi dragut/util"
Din ceea ce stiu (o sa mai verific in timp) facturile in format pdf care nu contin o semnatura electronica trebuie sa le printam / arhivam pe suport din hartie.

Astfel noi in fiecare luna printam undeva intre 50 si 100 de facturi clienti + tot atatea bonuri de descarcare de gestiune.
Factura dupa generarea ei in Webgest o descarcam de la butonul "Descarcare PDF" iar bonul pentru descarcarea de gestiune de la Vizualizare -> bon descarcare de gestiune

Apoi ...  ;D  pentru pregatire la printare folosim un program pdf care face un merge pt cele doua si ulterior le printam.

Intrebare: se mai poate adauga o funcţie / buton care sa contina aceste doua operatii astfel incat sa descarcam un singur fisier pdf care sa contina 2 pagini: una factura si pagina a doua bonul de descarcare de gestiune ... ar mai salva ceva timp si ne-ar scapa de o operatiune suplimentara externa de merge pdf in vederea printarii / arhivarii facturilor clienti.

Cand te apropii de 100 de facturi clienti / luna deja devine chestiunea respectiva destul de consumatoare de timp si chiar enervanta ...  >:(

Multumesc anticipat.

Vali
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 20, 2021, 11:17:13 PM
... si ceea ce spuneam in legatura cu reducerile acordate de catre eMag clientilor prin voucher.

Aruncati o privire in platforma la comanda cu ID #188557492 ... si cum se poate extrage discountul respectiv si aplicat in factura Webgest.

Multumesc.

Vali.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Februarie 24, 2021, 11:54:40 AM
1. Problema schimbării seriilor la facturare comandă s-a rezolvat pentru versiunea următoare.

2. Preluarea taxelor de expeditie și a discountului (prin vouchere) necesită un update major (8.2.0).

3. În timp, putem rezolva și unirea celor două pdf-uri. Dar nu înțeleg de ce trebuie, print-un program extern, unite cele două dacă le tipăriți pe pagini diferite? Cred că ia mai mult timp lucrul cu acel program extern decât tipărirea din Webgest de la două butoane diferite.
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Februarie 27, 2021, 06:44:04 PM
Buna ziua,

Am facut up-date la 8.1.7 si am inceput sa preluam comenzile din eMag si mai departe sa le facturam din "Comenzi de cumpărare". Datele sunt preluate correct, mai intervenim manual doar pentru adaugarea taxei de livrare, dara asa cum am citit mai sus inteleg ca va veni automatizarea odata cu versiunea 8.2.0 ... asteptam.

Da cu seriile de facturi acum este ok ... s-a rezolvat in 8.1.7 merge.

Mai vin jos cu cateva mentiuni astfel:

1.   Din "Clienți -> Comenzi de cumpărare" mergem la o comanda si emitem factura. Se deschide fereastra pentru emiterea facturii iar prima casuta este "Seria facturii" iar aici putem sa alegem seria dorita ... spre exemplu alegem alta serie decat cea implicita. Apoi daca mergem la a doua casuta "Data facturii" si schimbam data automat se schimba in prima casuta  "Seria facturii" cu seria implicita ... va trimit un film pe WeTransfer sa vedeti scenariul ... nu stiu daca este critic ... este doar o observatie de functionalitate ...

2.   A ... ce am mai observat la generarea facturii in mod automat din comanda ... nu se preia in factura jos la "Nume delegat:" ... deci pe langa taxa de livrare am intervenit manual pe factura si am adaugat informatia pentru "Nume delegat:"

3.   In "Clienți -> Comenzi de cumpărare" la Stare apare o cifra si nu se intelege ce stare este iar daca te duci cu cursorul pe cifra respectiva apare un text cu Starea ... aici daca se poate pe langa cifra respectiva sa apara si textul langa ... ar fi de ajutor mai ales cad anumite comenzi sunt anulate de catre clienti si atunci ar atrage atentia starea ca nu mai trebuie comanda facturata ... sau poate chiar mai bine pentru comenzile preluate cu starea de "Anulata de client" din eMag butonul de "Comanda facturata" sa fie inactiv ... sa nu se factureze comanda din greseala ...

Multumesc pentru efortul depus si sustinere in preluarea comenzilor ... este foarte util ... personal este ceva la care am sperat cu mult timp in urma dar solutii in acest sens sunt foarte putine si pentru firme mai mici si medii nu te poti apropia fara bugete la nivel de mii de euro.

In afara subiectului ... am inceput cursusrile la stagiari CECCAR anul 1, fireste la toate materiile avem nevoie de un program informatic pentru fiecare materie exista un proiect practic. Fitreste voi volosi Webgest-ul ... probabil mai vin cu feedback-uri si pe alte teme.

Multumim foarte mult !!!

Cu respect,

Valin.

Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: elis din Martie 01, 2021, 02:56:37 PM
Problemele de la punctele 1 și 3  s-au rezolvat pentru următoarea versiune.

Delegatul nu este obligatoriu de completat pe o factură. Părerea mea e că în caz de factură pentru comandă online chiar nu e cazul de completat. Ar fi utilă doar pentru a avea dovada cine a preluat factura și a semnat pentru preluare (în caz că nu ajunge la destinație).
Titlu: Re: Versiunea 8.1.0
Scris de: moldovan.l din Martie 01, 2021, 09:44:03 PM
Buna ziua,

ok ... multumim mult pentru ajutor.

Cu respect,

Vali.