Menu

Afișare mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - cios

#616
Începători / Re: Instalare ubuntu 9.04
Aprilie 29, 2010, 07:03:07 PM
E un pas mare, totuși! Înțeleg că pentru prima dată ai ajuns în această fază.

Intri pe Logare administrator / Superadmin (webgest-webgest) și creezi firma. Ieșire și logare ca și admin (admin-admin) și-ți configurezi, în modulul Administrare, datele firmei.
...
Te mai uiți și la ce scrie în manual - localhost:8080/webgest/manual.html .

Spor!
#617
Începători / Re: Instalare ubuntu 9.04
Aprilie 29, 2010, 06:45:06 PM
Și, încă n-ai apăsat pe OK?
#618
Începători / Re: Instalare ubuntu 9.04
Aprilie 29, 2010, 03:20:49 PM
Citat din din pagina de instalare:

CitatInitializare

   Se acceseaza pagina de administrare a aplicatiei din browser, la adresa localhost:8080/webgest/Setup.jsp. Logarea se face cu root de mysql (cu parola setata), sau alt user cu drepturi depline.

   Se ruleaza Initializare/Baza de date, dupa care se poate accesa prima pagina a aplicatiei.

#619
Începători / Re: Instalare ubuntu 9.04
Aprilie 28, 2010, 09:31:08 AM
La
Citat<parola ta de ROOT DE MySQL>
ai pus ceva sau doar ai dat enter? Mysql vine implicit fără parolă (spațiu) și aceasta trebuie setată. Asta era cuprins în ce spuneai aici:
CitatAm refacut userul, parola si hostul la MySQL
? În ce sens ai refăcut hostul de mysql, l-ai schimbat din localhost?

Toate aceste lucruri legate de MySQL trebuie să le avem lămurite înainte de a trece la aplicație.

CitatCare e pasul urmator?
Am pe calculator:
~/Webgest/tomcat-6.0.18/bin$ tomcat-6.0.18/bin# ./catalina.sh

dar și:

/apache-tomcat-6.0.26/bin/ catalina.sh

Care din ele e bun?

Trebuie să te hotărăști pe ce variantă vrei să mergi: Tomcat-ul din sistem (manageriat din servicii) sau separat (~/Webgest/tomcat-6.0.18/bin). Eu ți-aș recomanda totuși prima variantă. Pentru asta nu e nevoie să descarci și să instalezi webgest.zip.

Verificare Tomcat: repornești calculatorul și pui în browser adresa localhost:8080. Dacă îți apare pagina de administrare Tomcat înseamnă că acesta lucrează ca și serviciu.

Hai să lămurim deocamdată doar pașii aceștia, apoi mergem mai departe.
#620
Anunțuri / versiunea 3.2.7
Aprilie 27, 2010, 06:06:15 PM
Permiterea modificării simbolului pentru gestiune.

Păstrarea siglei la refacere date.

Corecție la preluare note contabile salarii.

Corecție la inițializare solduri balanță ( pe luna ianuarie ).

Corecție la centralizatoarele de casă/bancă ( pentru cazul în care nu există nicio zi închisă ).

Modificare închidere lună (optimizare pentru factrest, în cazul datelor f.multe).

Modificare atenționare de așteptare (la unele operații).

Corecție stornare la factura emisă și afișare nr.bon consum/transfer.
#621
De toate / Re: Observatii si sugestii
Aprilie 27, 2010, 06:03:13 PM
Asta-i ca-n poveste - și sătul, și cu pita ne'ncepută!

Poate întro versiune mai încolo, când vor mai fi modificări în baza de date, o să luăm în calcul posibilitatea marcării pentru afișare întrun astfel de câmp.
#622
Contabilitate / Re: Bon Transfer
Aprilie 27, 2010, 05:51:53 PM
Rezolvat în versiunea 3.2.7 .
#623
Contabilitate / Re: Facturare
Aprilie 27, 2010, 03:37:04 PM
Rezolvat în versiunea 3.2.7 .
#624
Începători / Re: Instalare ubuntu 9.04
Aprilie 27, 2010, 11:31:08 AM
Se pare că s-a făcut o confuzie, și de aici problemele...

Sunt două servere (servicii) care trebuie să ruleze pentru funcționarea aplicației:

1. Tomcat, serverul de aplicație web;
2. MySQL, serverul de baze de date.

Aceasta, indiferent cum numim calculatorul gazdă - server sau desktop. Și aceste servere au administratorul lor (root) independent de cel al sistemului de operare.

Cele două servere pot fi manageriate manual sau automat, de sistemul de operare, prin includerea lor în lista de servicii, bifate să pornească odată cu sistemul. Și în Ubuntu trebuie că există o interfață de administrare a serviciilor, așa cum în Fedora e în System/Administration/Services, în care să se vadă starea fiecăruia și să ai posibilitatea de enable/disable, start/stop...

Din logurile de mai sus reiese că se încearcă pornirea unei noi instanțe de Tomcat, din terminal, în timp ce o instanță este deja în funcțiune, probabil cea din servicii, și care ocupă portul 8080. Faptul că Tomcat funcționează este dovedit de apariția oricărei pagini din Webgest.

Pentru al doilea server, MySQL:

CitatAm refacut userul, parola si hostul la MySQL

De unde ai refăcut astea, din linie de comandă? Sau ai folosit MySQL Administrator? Trebuie să ai certitudinea că și acest server funcționează - și aici se pare că-i problema, că nu te poți loga în localhost:8080/webgest/Setup.jsp. Verificarea funcționării mysql, fără Administrator sau altă interfață, din terminal, logat normal (ca user de sistem, nu ROOT DE SISTEM):

mysql -u root -p <ENTER>
<parola ta de ROOT DE MySQL>

Dacă apare promterul de mysql înseamnă că e ok, și cu aceleași date trebuie să intre logarea și în Setup.jsp. Ceilalți doi parametri din form sunt implicit:

Host MySQL = localhost
Port MySQL = 3306

Cred că ai fost foarte aproape din prima. Odată ce ai deploymentat aplicația și ai ajuns la logarea pentru inițializare din Setup.jsp, cu Tomcat nu mai aveai treabă! Ceva neregulă mai era la MySQL.

Hai cu noutăți.




#625
Începători / Re: Instalare
Aprilie 26, 2010, 04:05:41 PM
Postarea din citat a fost făcută în urmă cu aproape doi ani. Între timp au apărut acele instrucțiuni la http://www.webgest.ro/instalare.html , pe care probabil le-ai citit. Urmând acei pași (cam mari și rari!), și cu ajutorul comunității, vei reuși curând. E mai greu dacă lipsește experiența în instalarea de servere/baze de date, precum și experiența de lucru cu programe de contabilitate/gestiune, dar, nu dezarma, ești aproape! Succes!
#626
Documente standardizate / Factura
Aprilie 06, 2010, 04:16:45 PM
Pentru următoarea versiune Webgest (3.3) pregătim modificări în structura bazei de date. Printre altele vor apare câteva câmpuri noi legate și de factură-recepție, la nivel de articol (serie, cod producător, etc).

Încercăm să prindem toate acestea și întrun format standard, cât mai larg acceptat, de factura.xml pe care să-l cuprindem în registrul XDOC.

Vă rugăm să aduceți adăugiri și comentarii - câmpuri ce le întâlniți în practică sau doar ar fi utile de acum înainte.

Pe baza acestei structuri vom încerca să facem posibilă preluarea automată a datelor la recepție, dintrun document care respectă acest standard.
#627
Anunțuri / Re: versiunea 3.2.6
Aprilie 02, 2010, 10:44:53 AM
CitatWebSal ar putea fi integrata ca modul in webgest?

Da, în timp. Până atunci se poate folosi separat, singura legătură fiind preluarea notelor contabile de salarii.

Până se conturează toată structura de date facem cercetare, și ca tehnologie - XForms -, pe această variantă de sine stătătoare, chiar cu dublarea dela o lună la alta. Așteptăm participare, aici e mult mai simplu decât la Webgest!
#628
Am pus update-ul cu ceva întârziere - am insistat să rezolvăm și generarea oferte clienți.

Citat... chestia cu sesiune expirata ... acolo unde trebuia sa apara (fiindca la mine tot nu functioneaza) ultima versiune de download ...

S-a modificat și acel mesaj legat de sesiune expirată, dar hai să lămurim de ce nu funcționează la tine. Chiar niciodată nu a adus ultima versiune? Ai ceva blocări prin firewall, proxi... ?
#629
Anunțuri / versiunea 3.2.6
Martie 31, 2010, 06:10:02 PM

Modificare ofertă clienți.

Corecție script Corecții istbalantă, din Setup (apărea eroare în unele cazuri).

Corecții afișare ultima versiune (pentru sesiune expirată).


Am pus și o versiune nouă a aplicației WebSal ( http://www.xdoc.webgest.ro/ ), care a mai avansat și poate fi deja folosită "în producție" pentru cazuri mai simple.
#630
De toate / Re: Schimbare parola admin
Martie 30, 2010, 05:18:20 PM
CitatCu parola ... este mai greu ... de fapt mi-e frica sa fac back-up si sa sterg bazele de date Smiley
Cred ca o las asa .. cel putin pentru o perioada.

Încearcă pe o firmă de probă, când ai timp, în care refaci datele din backup-ul respectiv. Nu trebuie să-ți fie frică, de aceea ai backup!