Menu

Afișare mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - cios

#61
Anunțuri / Versiunea 8.4.0
Iunie 24, 2022, 06:53:01 PM
Noutăți mai importante, care au necesitat și update de structură baza de date:
 - e-Factura
 - Tipărire directă
 - Documente service
 - Actualizat webgest_local

Pe lângă posibilitatea de testare la generare și transmitere, acum e-Factura poate fi folosită și "în producție", atât la emitere (Clienți) cât și la primire (Furnizori). Comunicarea cu serverele ANAF are nevoie de token cu certificat digital conectat la calculatorul de pe care se fac operațiile respective. Pentru aceasta, aplicația webgest_local trebuie să fie instalată pe acel calculator și să fie pornită. Procedura este descrisă în fișierul readme.txt din rădăcina aplicației, unde sunt și executabilele pentru start/stop specifice sistemului de operare și protocolului de comunicare (http sau https).

Cu noua versiune de webgest_local este posibil de acum și accesul la imprimantele locale și tipărirea documentelor direct de la butoanele respective din Webgest.

În modulul service au fost adăugate funcționalități și câmpuri noi pentru o administrare mai bună a contractelor, echipamentelor și intervențiilor.
#62
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Iunie 08, 2022, 01:14:49 PM
Pentru vizualizare/editare partener ai încercat Administrare > Cataloage/Parteneri ? Probabil o fi existând deja unul cu același nume. În acest caz trebuie să-i diferențiezi prin ceva.

Pentru atașament încerci din Răspuns rapid sau de la butonul Răspunde? Lucrurile se fac diferit dar setările permit.
#63
De toate / Re: Registru bancă
Mai 31, 2022, 07:52:26 PM
Am făcut teste și funcționează totul ok. În ce condiții se întâmplă, pe orice firmă, pe orice perioadă, de pe orice calculator?
#64
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Aprilie 28, 2022, 03:50:34 PM
S-a rezolvat, va apare în versiunea următoare - 8.3.2 .

Apariția va fi condiționată de variabila globală "cldatesupl" (Afișare date suplimentare articole factură emisă).
#65
Anunțuri / Versiunea 8.3.0
Aprilie 07, 2022, 02:19:32 PM
Partea cea mai importantă a noutăților din această versiune este în modulul Service. S-au făcut pregătiri pentru activități specifice, atât pe partea de formulare și generare documente, cât și la structura bazei de date.

S-a actualizat și nucleul aplicației (mbx), pentru o mai bună administrare a interacțiunii între module.
#66
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Martie 03, 2022, 12:47:17 PM
Nu s-a făcut nimic legat de asta, ci doar s-au rezolvat unele probleme cu controlul stocurilor provocate de proforma (după cum tot spuneam despre posibilele complicații induse!). Se pregătește de o vreme versiunea 8.3, care presupune update de baza de date. Pentru a nu lucra în paralel în două locuri, lăsăm lucrurile care nu sunt urgente pentru după ce se lansează aceasta. 
#67
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Februarie 25, 2022, 05:52:52 PM
of of of...
Am plecat de la punctul 3 de aici:

Citat din: moldovan.l din Februarie 17, 2022, 12:05:22 PM

3.   La "Clienți -> Listare / editare -> Proforme" ce este recomandabil sa fac cu o proforma care nu se finalizeaza cu factura fiscala ?  Sa o steg sau sa o anulez ? Care din cele 2 operatiuni pune produsul inapoi in stoc / disponibil la vanzare ?
Pe pictograma de creion albastru  :D  apare "Vizualizare / editare / anulare document" ... dar daca ma duc pe el mai departe in proforma nu apare un buton de anulare ... sincer as prefra sa anulez nu sa sterg proforma ... astfel incat sa pastrez un istoric.


Deci eram la  "Clienți -> Listare / editare -> Proforme" . De ce cauți acum în lista de comenzi?


Citat
2. Produsele care sunt in proforme, si evidentierea acestora intr-un raport ... l-as adauga tot cu bifa in "Rapoarte  -> Stocuri  -> Stoc la o anumită dată". Si fiecare bifeaza in functie de ce are nevoie sa extraga din program. Cel putin asa mi-ar fi mie de ajutor ... nu sa generam un alt format de raport ...

Mai concret, să apară o nouă coloană cu stoc rezervat? Și coloanele de acum (Stoc și Sold) păstrează aceleași valori?
#68
ECR (Electronic Cash Register) / Re: CR
Februarie 21, 2022, 01:29:06 PM

CitatDeci pe scrurt ... ce fel de situatii descarcam din webgest la nivel de bon si daca pt fiecare produs apare ID-ul sau EAN-ul ... in afara numelui produsului.

Există mai multe locuri unde se pot vizualiza încasările cu ECR, de orice fel sau doar vânzări.

- În Rapoarte > Diverse > Ieșiri - alegând la Tip ieș. "Vânzări ECR". Dacă e cazul se pot adăuga opțiuni de afișare pentru tot felul de câmpuri.

- În Contabilitate > Centralizatoare > Operații ECR.

- În Clienți > Listare/editare > ECR

Sunt formate diferite în funcție de specificul modulului și de drepturile de acces ale user-ului. La o adică s-ar putea pune un astfel de raport și în modulul ECR-POS. Și s-ar putea face și grupări, în locurile unde merită.
#69
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Februarie 17, 2022, 04:03:50 PM
1. Încercăm să rezolvăm problema în următoarea versiune.

2. Deocamdată, după cum s-a mai spus, implimentarea proforma s-a făcut într-un mod simplificat, fără a rezolva toate situațiile care implică rezervarea stocurilor. Urmează pe parcurs, atât pe partea de rapoarte cât și la generarea documentelor prin care se fac ieșiri din stoc.

Exemplul dat l-ai vedea ca un raport separat pentru proforma sau inclus într-unul mai general?

3. Sunt tratate 2 stări distincte pentru proforma: "anulată" și "abandonată". Asta pe lângă stările normale de "Facturată" și "În așteptare".

Abandonarea se face din coloana Stare și este posibilă doar la proforma aflată în așteptare. De aici se operează manual în momentul când se consideră că clientul a renunțat. Pe viitor se poate automatiza prin fixarea unui termen limită de așteptare. În această stare documentul rămâne vizibil oricând în forma inițială.

Anularea se poate face după ce se intră în formul de editare, din butoanele roșii din ultima coloană a listei de articole, prin ștergerea tuturor. Această manevră este comună tuturor documentelor pentru a păstra numărul de ordine consecutiv.
#70
ECR (Electronic Cash Register) / Re: CR
Februarie 17, 2022, 03:28:22 PM
Acele exemple sunt pentru dezvoltatorii de aplicații care folosesc dxprint, nu pentru utilizatori.

Tipărirea pe bonul fiscal a codurilor de bare n-am încercat și nici nu-i văd rostul. Știți vreun vânzător care procedează așa?

Raportul Z (nicidecum X) nu se mai trimite la ANAF după ce casele sunt conectate la serverul lor.

Legat de tipărirea codului produsului pe bon, în varianta actuală a Webgest nu se transmite decât denumirea. Dacă s-ar cere, s-ar putea implementa și aceasă opțiune, dar la ce-ar folosi?
Mai trebuie ținut cont la acest capitol și de limitarea numărului de caractere la 72.

#71
Anunțuri / Re: Versiunea 8.2.3
Februarie 02, 2022, 07:32:07 PM
Punctele 2 și 3 s-au rezolvat în versiunea 8.2.9, care este disponibilă deja pentru download.

Adăugarea codului EAN în documentele cerute rămâne pentru versiunea următoare. N-ar fi acceptabil pentru toți utilizatorii să aibă încărcate tot timpul aceste date, cam în plus, în respectivele documente emise.

Două lucruri ar trebui stabilite:
- locul de afișare a EAN pe linia articolului - câmp (coloană) separat sau concatenat la denumire (și pe ce poziție).
- locul de unde să se seteze opțiunea de afișare sau nu - ar fi varianta de adăugare în variabile globale sau o bifă la nivel de fiecare document.

Care-ar fi preferințele?
#72
De toate / Re: RON - LEI
Ianuarie 27, 2022, 12:07:51 PM
O soluție aflată la doar 2 pași:
- intrat în Administrare > Monede > Listare și adăugată o nouă monedă cu simbolul Lei.
- apoi în Administrare > Configurări > Variabile globale, la Moneda lucru (mlucru) schimbat Valoare pe noua monedă (Lei) apărută în lista derulantă.

În documentele salvate după această setare va apare noul simbol la monedă.

Deocamdată nu este folosit și câmpul "Semn" din setarea monedei. Ar putea fi afișate în documente de ex. semnele € și $ pentru Euro și Dolar. (Care ar fi atunci semnul pentru Lei?!) Ba chiar extinsă lista de monede conform cerințelor din noua e-Factura. Sunt binevenite și alte idei.

#73
Începători / Re: Tiparire
Ianuarie 18, 2022, 04:34:40 PM
Bun venit pe forum!
Problema este cu documentele pentru care se generează pdf pe server, iar acesta nu are acces la imprimantele disponibile de pe calculatorul local. Inițial în Webgest majoritatea documentelor se generau în browser și acestea se puteau tipări direct pe imprimantele locale. Dar controlul asupra formei și dimensiunilor documentului, precum și eventuala alipire a mai multor documente nu se poate face cu precizie din browser și de aceea s-a trecut la generarea pe server.

Există soluție, pe viitor, prin instalarea unui mic program pe calculatorul local, care să comunice și cu serverul aplicației și cu imprimantele locale, la fel cum e cazul caselor de marcat sau token-urile pentru certificate digitale.

Ținem cont.
#74
Personal - Salarii / Re: Websal 4.1.13
Ianuarie 17, 2022, 04:54:13 PM
S-a rezolvat pentru versiunea următoare. Există și acum soluția de a intra pe pontajul salariatului respectiv și să se facă un reset la 0 pentru toate zilele din lună, și apoi să se apeleze Recalcul pontaj.
#75
ECR (Electronic Cash Register) / Re: CR
Ianuarie 06, 2022, 03:05:13 PM
Din printscreen-uri nu se vede, dar nu cumva Webgest e pe https?