preluare produse si stocuri

Creat de moldovan.l, Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM

« precedentul - următorul »

moldovan.l

Buna ziua,

Din discutiile cu firma de contabilitate factura simplificata pt persoane fizice listate prin casa de marcat ne ajuta in urmatorul context: noi vindem on-line 100% iar decontarea cu clientii se face prin intermediul partenerilor marketplace (eMag, CEL.ro) sau prin intermediul firmelor de curierat (Fan Couier, Cargus, etc) cu totii avem contractual spitulat faptul ca pot incasa banii ramburs in numele nostru si apoi sa-i transfere prin OP catre noi.

Din ceea ce stiu un bon fiscal nu contine informatii la nivel de clinet (Nume firma & CUI / Nume persoana fizica) vs. factura simplificata.
Lunand ca exemplu situatia actuala daca avem intr-o zi 100 de comenzi listam 100 de facturi fiscale in Webgest. Avand in vedere faptul ca partea de contabilitate este externalizata, firma de contabilitate la randul ei opereaza in alt program de contabilitate cele 100 de facturi clienti rezultand 100 de conturi clienti analitice. Decontarea cu clientii se face prin intermediul situatiilor transmise de catre marketplace-uri (eMag, CEL.ro) si curieri situatii ce contin desfasuratoare in care apar nominal firmele sau persoanele fizice de la care s-au incasat banii in numele nostru, si transferate catre noi cumulat lunar sau bilunar prin OP.

In cazul in care am putea lista & descarca pdf prin casa de marcat factura simplificata firma de contabilitate nu ar mai fi nevoita sa opereze 100 de facturi clienti ci o singura operatie pe baza Z-ului de la final de zi rezultand astfel o reducere enorma de timp de munca in privinta operarii contabile.

Factura simplificata este nevoie si in format electronic deaoerece trebuie transmisa catre client prin e-mail sau incarcata in contul acestuia de utilizator in diferitele platforme on-line (eMag, CEL.RO site propriu etc ...)
Nu stiu daca am descris explicit situatia deoarece eu nu sunt contabil si cum am spus vad mai mult partea de gestiune, dar speta poate fi aprofundata cu un specialist contabil.

Va trimit si un exemplu de factura simplificata Dedeman, clientul persoana juridica este identificat cu nume si CIF, probabil este un soft dedicat si specific activitatii Dedeman avand in vedere ca apare in partea de jos si bonul fiscal, banii incasandu-se la casa.

Noi am avem nevoie doar de factura simplificata.
Va rog frumos daca puteti sa aveti in vedere subiectul ... stiu ca dezvoltarea si intretinerea unui soft este un lucru ce necesita cunostinte, effort, timp etc dar poate in viitor va ajuta si pe altii.

Multumesc anticipat.

Valentin
  •  

cios

Documentul atașat ca exemplu de factură simplificată este de fapt un bon fiscal obișnuit, personalizat de emițător prin adăugarea în antet a titlului de "FACTURA SIMPLIFICATA" și numelui clientului.

Citat
Din ceea ce stiu un bon fiscal nu contine informatii la nivel de clinet (Nume firma & CUI / Nume persoana fizica) vs. factura simplificata.

Ba poate să conțină. Acel bon intră automat în categoria de factură simplificată prin faptul că are înregistrat codul fiscal al clientului, informație ce va ajunge și în rapoartele pentru ANAF.

Citat
In cazul in care am putea lista & descarca pdf prin casa de marcat factura simplificata firma de contabilitate nu ar mai fi nevoita sa opereze 100 de facturi clienti ci o singura operatie pe baza Z-ului de la final de zi rezultand astfel o reducere enorma de timp de munca in privinta operarii contabile.

Văzută din avion pare o soluție simplă, dar nu prea are acoperire, nici logică. Nu se poate genera pdf din casa de marcat (modelele noi printează doar pe hârtia destinată clientului și păstrează în memoria fiscală o copie a bonului) și nici nu se justifică încărcarea raportului Z cu sume care de fapt nu sunt încasate cash.

Citat
Factura simplificata este nevoie si in format electronic deaoerece trebuie transmisa catre client prin e-mail sau incarcata in contul acestuia de utilizator in diferitele platforme on-line (eMag, CEL.RO site propriu etc ...)

Factura în general este un document care generează o obligație de plată pentru cel care achiziționează bunuri sau servicii. În acest sens nu există diferență între factura normală și cea simplificată, generează aceeași obligație de plată, care va fi stinsă cu alt document (de încasare a sumei de către furnizor).

Odată ce firma emite în mod curent facturi normale, nu prea există motive să emită și simplificate. Oricum, nu este obligatoriu.

Simplificarea vine doar atunci când s-ar folosi alte dispozitive hard pentru generarea unui format mai simplu de factură sau când se pot cumula cele două componente: obligația de plată și încasarea - cum este cazul bonului fiscal.

După părerea mea, factura simplificată nu rezolvă problema, iar soluții de optimizare trebuie găsite în altă parte. Primul punct ar fi fluxul documentelor în interacțiunea cu firmele de curierat, cu magazinele partenere și cu banca/băncile. Dacă de la aceștia vin informații bine structurate, cu legături clar identificate între comenzi, facturi și încasări, sunt șanse să se creeze un mecanism de automatizare a preluării și repartizării sumelor pe clienți și facturi.
Al doilea punct ar fi legat de firma de contablitate. Chiar dacă e pentru o perioadă de tranziție, ce formate de date ar fi utile petru ei pentru preluare în locul introducerii manuale de la zero pe baza documentelor pe hârtie? Ce program folosesc?
  •  

moldovan.l

Buna ziua si La Multi Ani !!!

Am urmatoarea intrebare in legatura cu urmatorul scenariu - am facut intr-o  societate de test dar tot ceea ce am folosit ca punct de plecare este baza de date de la societatea reala.
Pana in prezent nu am facut intrari de cand am inceput sa lucrez cu Webgest-ul iar stocul l-am importat in Iulie 2020 prin fisierul de import de tip excel.

Scenariul pleaca de la un articol la care inca mai avem in stoc 2 bucati inainte de receptie (valfin=58.94 lei). Am primit de la furnizor inca 5 bucati, fireste acelasi articol (nume, cod de bare etc) dar la un pret de achizitie / bucata mai mic (valoarea de intrare toatala a celor 5 bucati = 114.95)
Am facut receptia si m-am uitat sa vad care este impactul in gestiune atat din
-   Rapoarte -> Stocuri -> Stoc la o anumita data
-   Rapoarte -> Stocuri -> Stoc momentan
In rapoartele generate practic acelasi articol apare de doua ori - pe linie apare importul/stocul initial & vanzare & stocul final (adica 8-6=2 la valoarea totala de 58.94 lei) iar pe o linie suplimentara acelasi articol (cod, nume, cod de bare etc) apare si receptia curenta / respectiv aprovizionarea cu cele 5 bucati (la valorea totala de 114.95 lei)

Intrebare: Avand in vedere ca este vorba despre acelasi articol nu ar trebui sa se vada in gestiune doar o singura pozitie a articolului iar mai departe stocul sa fie de 7 bucati la valoarea de aprovizionare de 114.95+58.94=173.89 lei ?

Multumesc anticipat.

Vali

nrc   cod   barcode                   denumire           um   pret         cantini    valini           cantintr   valintr   canties   valies   cantfin   valfin
176   546   1234567890123   Nume articol   BUC   22.99   0          0           5           114.95   0           0           5           114.95
177   546   1234567890123   Nume articol   BUC   29.47   8          235.76   0           0           6           176.82   2           58.94
                                       173.89
  •  

cios

La Mulți Ani !

Citat
Avand in vedere ca este vorba despre acelasi articol nu ar trebui sa se vada in gestiune doar o singura pozitie a articolului iar mai departe stocul sa fie de 7 bucati la valoarea de aprovizionare de 114.95+58.94=173.89 lei ?

Dacă prețul de vânzare/ieșire s-a fixat același, cantitatea aflată în stoc va fi afișată cumulat în pagina de căutare rapidă din Rapoarte / Stocuri / Căutare. Acesta e locul cel mai bun de urmărire a stocului momentan și a mișcărilor unui produs.

Dacă ar fi utilă la ceva și forma de balanță stocuri, de care s-a mai vorbit, se poate adăuga și acolo o opțiune de afișare și cumulat. Astfel s-ar putea vedea valoare întreagă a tuturor intrărilor, dar ce să se afișeze în coloana de preț unitar de intrare? Eventual un X, un semn că sunt mai multe prețuri?
  •  

moldovan.l

Buna seara,

Imi cer scuze pentru marea intarziere in legatura cu un raspuns ... m-am tot gandit pe aceasta tematica si mai departe in privinta descarcarilor de gestiune in contextul in care preturile de achizitie sunt diferite ...

In privinta sugestiei dvs de a adauga in balanta la "Rapoarte -> Stocuri -> Stoc la o anumită data" o extraoptiune de tip bifa sau de genul Da/Nu pentru afisarea articolelor cumulat eu consider ca ar fi de ajutor nu stiu cati utilizatori fac achizitii multiple pentru anumite articole dar ar fi util sa avem si o balanta cumulata / articol, iar la pretul de achizitie daca este diferit, da ar fi suficient un X acolo.

Si oarecum legat de acest subiect din ceea ce am observat descarcarea de gestiune se face prin metoda FIFO.

Intrebare : putem sa alegem in Webgest si alta metoda de descarcare de gestiune ? adica LIFO, sau metoda Costului mediu ponderat (CMP) ?

Cu respect,

Vali.
  •  

cios

Adăugarea acelei opțiuni în raportul "Stoc la o anumită data" va apare în următoarea versiune.

Descărcarea de gestiune în Webgest se face în general la nivel de lot de intrare (nrbi), identificând exact articolul intrat pe stoc. Sunt câteva situații unde s-a implementat metoda FIFO - la vânzări rapide cu ECR sau la preluarea comenzilor din magazine online - pentru cazurile când se vând cantități mai mari decât stocul dintr-un lot.

Pentru alte locuri sau alte tipuri de descărcări trebuie văzut unde e cazul - până acum n-a fost.
  •