preluare produse si stocuri

Creat de moldovan.l, Februarie 20, 2019, 12:33:47 AM

« precedentul - următorul »

cios

S-a adăugat în noua versiune a aplicației (7.10), în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale, importul din formatul csv de Balanta stocuri din Ciel. Se preiau corect câmpurile disponibile, pomenite mai sus, dar nu se pot departaja produsele pe furnizori, se pun toate la același.

Nu ne-am ocupat de preluarea din excel. Dacă din Ciel chiar nu se poate face exportul direct în csv, va trebui făcută transformarea din Office.

Dar poate există posibilitatea de a obține date mai complete. Mecanismul de preluare implementat acum va putea fi ușor modificat pe altă structură.

Am răsfoit între timp documentația Prestashop legată de comunicarea prin servicii web. Vom încerca să facem teste, când prindem un pic de timp. Am download-at versiune 1.7, dar s-ar putea ca partea asta să se potrivească și la 1.6.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,
Cand se introduce un articol in Ciel in plus fata de campurile din balanta trimisa mai sunt urmatoarele campuri pe care le-am completat fiind importante pentru afcerea in care ne desfasuram noi activitatea:
-   Cod extern – se refera la codul producatorului
-   Categorie – am adaugat categoria din PS din care face parte produsul
Din pacate nu am gasit un export sau un format de document care sa contina cele doua campuri mentionate mai sus.
In cazul in care Wengest-ul poate prelua in structura sa cele doua campuri mentionate mai sus plus:
"Producator" si "Familie produs" eu pot completa cele 4 campuri dintr-un fisier intern de raportare si urmarire.

Cele 4 campuri la nivel de articol ar fi utile mai ales la generarea diveselor situatii si rapoarte pe care fiecare firma le utilizeaza in activitatea curenta.
Deci ca si concluzie: plecand de la structura balantei Ciel si in cazul in care putem sa adaugam si cele 4 campuri mentionate mai sus pentru noi ar fi ok ca si start in preluarea gestiunii din Ciel in Webgest.
Multumesc anticipat si astept raspunsul dvs.
Vali.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,
Ok ... in sectiunea "Download" (https://webgest.intelx.ro:8443/wgsite/download.html) ultima versiune este WEBGEST 7.9.11 ... unde ar trebui sa gasesc versiunea 7.10 mentionata de dvs. in ultimul raspuns ?
Dupa ce fac up-date la Webgest incerc preluarea balantei Ciel si revin cu feedback.
Multumesc anticipat.
Vali. 
  •  

cios

Citat
... in sectiunea "Download" (https://webgest.intelx.ro:8443/wgsite/download.html) ultima versiune este WEBGEST 7.9.11 ... unde ar trebui sa gasesc versiunea 7.10 mentionata de dvs. in ultimul raspuns ?

Noua versiune încă n-a fost pusă la download. Aceasta conține modificări mai ales la partea de Service, care au necesitat și update de baza de date. Au fost deja testate câteva versiuni beta (intermediare, nepublice) și e gata de finalizare. Încercăm să o lansăm astăzi, dar poate mai facem ceva ajustări la acest script de import în funcție și de feedback-ul așteptat și primit aici.

Din câte am înțeles acum, legat de cele 4 câmpuri de adăugat la import, ar fi necesar un nou update de structură a bazei de date pentru a acoperi necesarul. Dar asta va rămâne pentru o versiune viitoare, pe cea pregătită acum n-o mai atingem.

Dar încă am putea, înainte de lansarea versiunii noi, să pregătim terenul și pentru ce va urma. Câteva lucruri ar fi de lămurit:

- Cum se poate rezolva preluarea produselor separat pe furnizor? Puteți adăuga în csv un câmp cu numele sau un identificator al acestuia? Sau v-ați gândit la altă soluție?

- Noțiunea de Categorie, în Ciel nu există de loc? În Webgest sunt 2 nivele ierarhice: grupe și subgrupe de produse. În PS categoriile pot fi pe oricâte nivele. Cum vă gândiți să puneți în câmpul nou pentru preluare, ce nivel de categorie? Și unde să intre în WG, la grupe sau la subgrupe?

- "Familie produs" unde se regăsește, ierarhic, deasupra nivelelor de categorii sau sub?
  •  

cios

E disponibilă la download noua versiune. Se pot face teste cu importul, în structura inițială care este documentată în comentariul din fișierul de exemplu.

Odată ce pasul acesta este ok, trebuie evaluată modalitatea de continuare. Dacă cele 4 câmpuri necesare nu pot fi obținute automat, prin export, poate e mai bine să se facă completarea lor în Webgest decât în fișierul de import. Fiindcă ar putea fi nevoie de copletarea și a altor date.

Așteptăm feedback.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

va rog frumos daca ma puteti ajuta cu raspunsuri la urmatoarele intrebari astfel:

1. Administrare -> Initializare -> Date firma -> Status. Informatiile afisate sunt sincronizate de catre Webgest cu site-ul Ministerului de Finante ? Ma refere la informatiile Platitor de TVA, Procent TVA, TVA la incare, Impozit ... sau sunt valori implicite ?

2. Administrare -> Alte date -> Serii documente. Am adaugat pentru Facturi fiscale serii si numere. Spre exemplu Seria AA20 si plaja de numere 1 - 999999. Daca in luna Ianuarie am emis cateva facturi clienti sa spunem 10 facturi in Ciel iar din luna Februarie trec la Webgest, acesta ma va lasa sa facturez cu numarul de factura 11 ?

Multumesc anticipat pentru ajutor.

Cele bune !

Vali.
  •  

elis

1. Informațiile despre statusul firmei sunt doar date implicite pe care trebuie să le modificați manual. S-ar putea prelua automat unele din aceste informații după completarea codului fiscal al firmei din `Date generale`, dar momentan nu este implementată o astfel de funcționalitate. Poate în viitor îi vine rândul.

2. Numărul de factură din formular este doar informativ, se poate edita fără probleme.
  •  

moldovan.l

Buna ziua,

de la Administrare aplicatie -> Firme -> Stergere baza de date. Ce efecte are ? Se sterg toate inregistrarile facute in firma respectiva sau se sterge firma cu totul ?

Multumesc anticipat.

O zi buna.

Vali
  •  

elis

#23
Se șterge baza de date cu totul și din Administrare aplicație (Setup)  și din Administrare firme dintr-o anumită grupă (intrare în aplicație ca și superadmin, cu user/parola pentru un grup de firme).
  •  

moldovan.l

Citat din: elis din Ianuarie 29, 2020, 10:46:47 AM
Se șterge baza de date cu totul și din Administrare aplicație (Setup)  și din Administrare firme dintr-o anumită grupă (intrare în aplicație ca și superadmin, cu user/parola pentru un grup de firme).

Daca am o firma de test si doresc stergerea doar a tuturor inregistrarilor, nu si a firmei se poate ? sau trebuie sa sterg firma si creez o firma nou de test ?

Multumesc anticipat.

Vali.
  •  

elis

Trebuie ștearsă firma și recreată.
Ar fi util să se șteargă doar înregistrările din tabele?  Poate vreți să păstrați unele din informații?
  •  

moldovan.l

Citat din: elis din Ianuarie 29, 2020, 04:19:05 PM
Trebuie ștearsă firma și recreată.
Ar fi util să se șteargă doar înregistrările din tabele?  Poate vreți să păstrați unele din informații?

Buna ziua,

in contextul in care se testeaza aplicatia ar fi utila o optiune pentru curatarea tabelelor dar pastrarea informatiilor societatii de la Administrare -> Initializare ->Date firma.

Eu atat cu PS dar probabil si cu Webgest-ul testez anumite scenarii. Pt unele nu incurca anumite date introduse, pentru altele as vrea ca totul sa fie curat sa pot observa exact comportamentul neinfluentat de alte informatii, din acest motiv ar fi utila o astfel de optiune.

Multumesc mult.

O zi frumoasa.

Vali.
  •  

cios

O soluție pentru astfel de situații ar fi un backup făcut imediat după introducerea datelor care se vor a fi păstrate și reluate în oricâte alte baze de date ca un șablon de pornire. N-ar fi imposibil de făcut nici curățarea de la o anumită acțiune, dar delimitarea între ce să rămână și ce să se șteargă este foarte neclară și subiectivă: pentru unii ar fi de reținut anumite date, pentru alții altele. Poate ar fi utilă o variantă de backup cu alegeri mai amănunțite față de ce există acum în Administrare > Diverse > Salvare date.

Acum este disponibilă la download versiunea 7.10.2 în care s-a modificat preluarea articolelor din Balanța stocuri Ciel, în sensul că se crează cataloage pentru toate produsele, nu doar pentru cele cu stoc. Preluarea și a mișcărilor anterioare (Intrări și Ieșiri) nu am apucat să o prindem în această versiune.

  •  

moldovan.l

Citat din: cios din Ianuarie 30, 2020, 07:13:38 PM
O soluție pentru astfel de situații ar fi un backup făcut imediat după introducerea datelor care se vor a fi păstrate și reluate în oricâte alte baze de date ca un șablon de pornire. N-ar fi imposibil de făcut nici curățarea de la o anumită acțiune, dar delimitarea între ce să rămână și ce să se șteargă este foarte neclară și subiectivă: pentru unii ar fi de reținut anumite date, pentru alții altele. Poate ar fi utilă o variantă de backup cu alegeri mai amănunțite față de ce există acum în Administrare > Diverse > Salvare date.

Acum este disponibilă la download versiunea 7.10.2 în care s-a modificat preluarea articolelor din Balanța stocuri Ciel, în sensul că se crează cataloage pentru toate produsele, nu doar pentru cele cu stoc. Preluarea și a mișcărilor anterioare (Intrări și Ieșiri) nu am apucat să o prindem în această versiune.

Buna ziua,

1. Da intr-adevar back-up si restore este ok.

2. Voi testa v 7.10.2 pt preluarea articolelor inclusiv cele cu stoc 0 si revin cu feedback. Putem spera in Februarie la un up-date prin care sa preluam din balanta stocuri Ciel si "Total intrari" & "Total iseiri" ?

Multumesc anticipat.

O seara frumoasa.

Vali.
  •  

cios

Încercăm să prindem și Intrări-Ieșiri, ca variantă, cu proxima ocazie. Până atunci încercați ultima versiune și vedeți ce-ar mai fi de adaptat.
  •