Facturare - din stoc propriu

Creat de stefg27, August 18, 2013, 12:28:12 PM

« precedentul - următorul »

stefg27

Am observat o situatie destul de ciudata! In cazul receptiei unui produs in cantitati diferite, pe facturi diferite, dar acelasi pret, nu se cumuleaza stocul! De aici imposibilitatea de a factura tot stocul existent o data ci doar adaugand cantitatea maxima receptionata pe fiecare factura.

Un sistem destul de greoi!

In plus, la facturare, nu exista posibilitatea de a alege introducerea codului produsului facturat ( asa cum este la Receptie NIR), lucru nu tocmai placut, mai ales ca selectia produsului se face strict dupa inceputul denumirii produsului si nu dupa orice cuvant din denumire. Aceasta restrictie duce la un proces de facturare destul de greoi, mai ales daca in nomenclator ai proasta inspiratie de a alege denumiri de produse lungi. :D
  •  

cios

Citat din: stefg27 din August 18, 2013, 12:28:12 PM
Am observat o situatie destul de ciudata! In cazul receptiei unui produs in cantitati diferite, pe facturi diferite, dar acelasi pret, nu se cumuleaza stocul! De aici imposibilitatea de a factura tot stocul existent o data ci doar adaugand cantitatea maxima receptionata pe fiecare factura.

Situația e sub control, nu-i nimic ciudat, ci poate ține de obișnuință! Pentru a permite urmărirea cu precizie a traseului unui produs pe tot parcursul lui, chiar și când se întoarce înapoi de la un client, nu se face nicio cumulare în baza de date. În unele locuri din aplicație există cumulări de cantități pe prețuri sau alte criterii, dar aceasta doar la nivel de rapoarte.

Citat
In plus, la facturare, nu exista posibilitatea de a alege introducerea codului produsului facturat ( asa cum este la Receptie NIR), lucru nu tocmai placut, mai ales ca selectia produsului se face strict dupa inceputul denumirii produsului si nu dupa orice cuvant din denumire. Aceasta restrictie duce la un proces de facturare destul de greoi, mai ales daca in nomenclator ai proasta inspiratie de a alege denumiri de produse lungi. :D

Formularul de facturare va fi oricum refăcut, după ce s-au făcut experimente pe cel de recepție (nici acela nu-i încă perfect!). Actualul are neajunsuri pe toate 3 nivelele: tehnologie, logică, aspect. Unul dintre cele mai importante e că nu merge pe alte browsere în afară de Firefox, ceea ce la recepție s-a rezolvat.

Cu ocazia aceea o să vedem și posibilitatea de cumulare, poate funcție de setarea unei variabile, cu rezolvarea în spate a descărcării de gestiune detaliate, cum se mai face în alte părți. Însă, cea mai importantă este posibilitatea de a urmări produsul la ieșire la nivel de lot, serie, nrbi...
  •  

stefg27

Citat din: cios din August 19, 2013, 05:36:52 PM

Formularul de facturare va fi oricum refăcut, după ce s-au făcut experimente pe cel de recepție (nici acela nu-i încă perfect!). Actualul are neajunsuri pe toate 3 nivelele: tehnologie, logică, aspect. Unul dintre cele mai importante e că nu merge pe alte browsere în afară de Firefox, ceea ce la recepție s-a rezolvat.

Cu ocazia aceea o să vedem și posibilitatea de cumulare, poate funcție de setarea unei variabile, cu rezolvarea în spate a descărcării de gestiune detaliate, cum se mai face în alte părți. Însă, cea mai importantă este posibilitatea de a urmări produsul la ieșire la nivel de lot, serie, nrbi...

Posibilitatea de urmarire a produsului la iesire este foarte utila, ( in special pentru industria alimentara - productie, distributie, retail), dar cred ca ar trebui dezvoltat un alt modul "DEPOZIT" care sa prei rolul de receptie/livrare produse.
Astfel, ca si flux (dupa logica mea :D):
- ACHIZITIILE emit o comanda catre furnizor
- DEPOZITUL receptioneaza cantitativ produsele livrate de furnizor (aici sunt introduse date legate de cantitate, EAN, lot, expirare, rand depozit, raft, etc...)
- CONTABILITATEA, valideaza receptia
- VANZARILE inregistreaza o comanda de la un client
- DEPOZITUL livreaza cantitatile respective catre client
- CONTABILITATEA valideaza livrarea si emite factura catre client

La modul "simplist" cam asa vad eu fluxul documentelor de la intrare la iesire. Bineinteles ca totul trebuie detaliat si pus pe hartie toate variantele posibile, astfel incat rezultatul sa fie folositor si firmelor mici si foarte mici, dar si celor cu o activitate mai laborioasa.
  •  

cios

Da, acesta este fluxul natural și al operațiilor și al documentelor. Numai că în practică separarea departamentelor și a responsabilităților nu prea există la firme mici. E de lucru încă la această organizare în aplicație, e de pus în practică și înlănțuirea documentelor pe care le-am pregătit în spate, în baza de date, dar pe care n-am apucat să le punem și în formulare sau rapoarte, cum ar fi generarea și urmărirea comenzilor către furnizori, a celor de la clienți, a notelor interne dintre departamente, aprobări... 

E o idee cu depozitul separat, chiar și pentru a separa accesul la datele generale ale firmei pentru cei din magazii, care n-ar trebui să știe decât ce le intră și iese, și de diferența care-ar trebui să fie ok la inventar! Deocamdată utilizatorii aplicației fac cam de toate. Când o să fie o cerere concretă, cu șanse de recuperare a investiției, o s-o abordăm. Chiar ne dorim astfel de ocazii.

  •