Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - cios

Pages: [1] 2 3 ... 42
1
De toate / Re: Urmarire produse in depozit
« on: March 05, 2020, 03:53:09 PM »
Există un câmp în catalog - geocod - introdus pentru acest scop, adică localizarea produsului în depozit. Deocamdată s-a lăsat la latitudinea utilizatorilor cum să-l folosească, personalizat. De exemplu, pentru raft, coloana si rand să fie organizat pe cele trei grupe de string-uri (alfanumeric) despărțite de un semn particular.

Dacă se pune problema (în vogă) de inteligență artificială și robotică, ar trebui pornit de la niște cerințe concrete de organizare și dotare a depozitului și pregătite în aplicație forma și locurile unde să apară aceste informații.De ce nu și interfațarea cu roboții!

2
Personal - Salarii / Re: 7.10 e mai putin decat 7.8
« on: February 14, 2020, 05:33:44 PM »
A fost o problemă cu numerotarea versiunilor în Websal, legată de verificarea compatibilității: string versus numeric. Probabil că încă folosești o astfel de versiune. Cu ultimele ar trebui să nu mai apară problema.

3
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 31, 2020, 10:44:46 AM »
Încercăm să prindem și Intrări-Ieșiri, ca variantă, cu proxima ocazie. Până atunci încercați ultima versiune și vedeți ce-ar mai fi de adaptat.

4
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 30, 2020, 05:13:38 PM »
O soluție pentru astfel de situații ar fi un backup făcut imediat după introducerea datelor care se vor a fi păstrate și reluate în oricâte alte baze de date ca un șablon de pornire. N-ar fi imposibil de făcut nici curățarea de la o anumită acțiune, dar delimitarea între ce să rămână și ce să se șteargă este foarte neclară și subiectivă: pentru unii ar fi de reținut anumite date, pentru alții altele. Poate ar fi utilă o variantă de backup cu alegeri mai amănunțite față de ce există acum în Administrare > Diverse > Salvare date.

Acum este disponibilă la download versiunea 7.10.2 în care s-a modificat preluarea articolelor din Balanța stocuri Ciel, în sensul că se crează cataloage pentru toate produsele, nu doar pentru cele cu stoc. Preluarea și a mișcărilor anterioare (Intrări și Ieșiri) nu am apucat să o prindem în această versiune.


5
Service / Re: Contracte
« on: January 21, 2020, 09:18:41 AM »
Sunt de luat în seamă toate aceste opțiuni, dar soluția cea mai bună va fi implementarea posibilității de introducere template-uri personalizate. Aceasta este ținta, și cuprinde nu doar anexele ci și contractele, cu formate mult mai complicate.

Am adunat câteva modele și sunt binevenite propuneri. Tehnic, am vedea mai potrivite template-uri html, dar se pot lua în calcul și alte tipuri, gen odt/doc.

Legat de salvare PDF, încă nu s-a implementat atunci când s-a creat acea primă formă simplă de anexă.

6
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 09, 2020, 03:41:43 PM »
E disponibilă la download noua versiune. Se pot face teste cu importul, în structura inițială care este documentată în comentariul din fișierul de exemplu.

Odată ce pasul acesta este ok, trebuie evaluată modalitatea de continuare. Dacă cele 4 câmpuri necesare nu pot fi obținute automat, prin export, poate e mai bine să se facă completarea lor în Webgest decât în fișierul de import. Fiindcă ar putea fi nevoie de copletarea și a altor date.

Așteptăm feedback.

7
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 09, 2020, 08:47:57 AM »
Quote
… in sectiunea “Download” (https://webgest.intelx.ro:8443/wgsite/download.html) ultima versiune este WEBGEST 7.9.11 … unde ar trebui sa gasesc versiunea 7.10 mentionata de dvs. in ultimul raspuns ?

Noua versiune încă n-a fost pusă la download. Aceasta conține modificări mai ales la partea de Service, care au necesitat și update de baza de date. Au fost deja testate câteva versiuni beta (intermediare, nepublice) și e gata de finalizare. Încercăm să o lansăm astăzi, dar poate mai facem ceva ajustări la acest script de import în funcție și de feedback-ul așteptat și primit aici.

Din câte am înțeles acum, legat de cele 4 câmpuri de adăugat la import, ar fi necesar un nou update de structură a bazei de date pentru a acoperi necesarul. Dar asta va rămâne pentru o versiune viitoare, pe cea pregătită acum n-o mai atingem.

Dar încă am putea, înainte de lansarea versiunii noi, să pregătim terenul și pentru ce va urma. Câteva lucruri ar fi de lămurit:

 - Cum se poate rezolva preluarea produselor separat pe furnizor? Puteți adăuga în csv un câmp cu numele sau un identificator al acestuia? Sau v-ați gândit la altă soluție?

 - Noțiunea de Categorie, în Ciel nu există de loc? În Webgest sunt 2 nivele ierarhice: grupe și subgrupe de produse. În PS categoriile pot fi pe oricâte nivele. Cum vă gândiți să puneți în câmpul nou pentru preluare, ce nivel de categorie? Și unde să intre în WG, la grupe sau la subgrupe?

 - “Familie produs” unde se regăsește, ierarhic, deasupra nivelelor de categorii sau sub?

8
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 08, 2020, 05:10:14 PM »
S-a adăugat în noua versiune a aplicației (7.10), în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale, importul din formatul csv de Balanta stocuri din Ciel. Se preiau corect câmpurile disponibile, pomenite mai sus, dar nu se pot departaja produsele pe furnizori, se pun toate la același.

Nu ne-am ocupat de preluarea din excel. Dacă din Ciel chiar nu se poate face exportul direct în csv, va trebui făcută transformarea din Office.

Dar poate există posibilitatea de a obține date mai complete. Mecanismul de preluare implementat acum va putea fi ușor modificat pe altă structură.

Am răsfoit între timp documentația Prestashop legată de comunicarea prin servicii web. Vom încerca să facem teste, când prindem un pic de timp. Am download-at versiune 1.7, dar s-ar putea ca partea asta să se potrivească și la 1.6.

9
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 07, 2020, 05:48:45 PM »
Concluzia noastră, după analiza fișierelor primite, este că cel cu produsele din PS nu e utilizabil la import. Așa că trebuie mers pe varianta Ciel.

Quote
b.   Din PS putem in schimb sa preluam informatiile mentionate mai sus: Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator poate si alte informatii … depine de magazin si nisa in care acesta isi desfasoara activitatea.
c.   Nu toate informatiile despre un produs sunt disponibile la un simplu export din PS.

Cum se pot obține aceste informații?

Câmpurile "Familie produs, si categorie, subcategorie 1, subcategorie 2 etc, Producator." există și în Ciel?

Quote
Mai departe probabil ar fi de mare ajutor dezvoltarea unui modul comun PS/Webgest care sa poate prelua din tabelele PS cat mai multe informatii iar aici putem sa oferim colaborarea noastra in proportie de 100% tot ce inseamna back-office, baze de date msql etc … cred ca ar fi foarte util pentru magazinele on-line ce cauta o solutie ERP completa.

N-am studiat încă, dar comunicarea cu PS ar putea fi posibilă și prin ceva API. Rămâne pe mai încolo, după importul articolelor.

Deci, din datele ce le avem până acum, varianta mai bună de import ar fi din "Balanța stocuri" din Ciel, care, față de "Stoc articole", are și codurile de bare. Se poate scoate și direct csv, în loc de import? Fiindcă ar fi mai simplu mecanismul de preluare.
Sau există și vreun alt tip de export din Ciel, care să conțină la un loc mai multe informații despre articolele de stoc? De exemplu: producător, categorii...

10
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: January 06, 2020, 02:05:55 PM »
La Mulți Ani !

Tipul de document cel mai potrivit la acest import de inițializare stocuri ar fi Avizul simplu (AV).

Acel format de date personalizat (CSV sau Excel) a fost folosit doar pentru un caz particular, și acum s-a descoperit că mai are și ceva buguri. De acolo se preluau doar următoarele câmpuri:
   -CodProdus      -cod produs
   -Descriere         -denumire produs
   -UM            -uitate de măsură
   -Cota         -procent tva
   -Cantitate         -cantitate stoc
   -PretAchizitie      -preț achiziție

Acest import oricum nu este complet, mai are și alte limitări și necesită prelucrări ulterioare asupra articolelor/cataloagelor.
 - Trebuie creat furnizorul, dacă nu există. (Probabil în PS nici nu este încărcat.)
 - Produsele importate vor intra în grupa de diverse (DV), subgrupa diverse (DV).
 - Prețul de vânzare pentru produse se va calcula în funcție de setarea din subgrupa DV (implicit cu procent adaos de 35%). Acest procent se poate schimba inainte de import. Prețul de vânzare este informativ pentru gestiuni tip depozit și la facturare va fi editabil.

Eventual am putea adăuga un nou format de import, tip Prestashop, ocazie cu care se poate extinde preluarea și a altor câmpuri. Am mai avut o tentativă de documentare în urmă cu multă vreme, dar n-a fost vorba de date foarte multe și s-a renunțat. Între timp poate s-a mai schimbat structura și la versiunile mai noi de PS. Încercăm să acordăm ceva timp pentru asta zilele următoare, dacă e cazul. Dacă nu e foarte important excel, ar trebui încercat csv sau xml, sau chiar json. Ne-ar ajuta niște date de probă.

11
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: December 16, 2019, 06:18:36 PM »
Legat de preluare stocuri și inițializare aplicație, sunt 3 puncte importante de parcurs: încărcare stocuri, încărcare solduri (restanțe) parteneri și preluare balanță.


1. Încărcarea stocurilor existente e cea mai laborioasă parte, dacă se vrea o evidență exactă la nivel de articol. Din cât am urmărit structura datelor, nu se pretează importul articolelor din acel format în primul rând fiindcă nu au nicio organizare pe categorii. Ideal ar fi să se poată folosi ceva asemănător cu magazinul online, dar măcar pe un nivel sau două tot ar trebui ierarhizate.

Deocamdată în Webgest sunt 2 nivele, grupe și subgrupe, dar se pot folosi sortări și după producător sau furnizor. Cu organizarea și introducerea acestora trebuie început în Administrare > Alte date > Grupe respectiv Subgrupe.

Introducerea articolelor aflate pe stoc se face în Furnizori > Alte intrări > Inițializare stoc materiale. Dacă se mai știe factura cu care a intrat fiecare articol se pot face aceste "recepții" separat pe fiecare factură, dar nu este obligatoriu. Se pot introduce toate articolele provenite de la același furnizor la un loc. În caz că nu se mai știe exact furnizorul poate fi folosit unul generic. Oricum aceste date nu vor fi prinse ca valori contabile.


2. Facturile restante, de plătit sau de încasat, se introduc din Administrare > Inițializare > Solduri parteneri > Furnizori sau Clienți. Este important ca acestea să fie introduse corect pentru a avea situația exactă a relațiilor financiare cu partenerii și pentru următoarele înregistrări de stingere a acestor sume.


3. Soldurile inițiale balanță se introduc din Administrare > Inițializare > Balanță.
 
Datorită faptului că se permite ca toate aceste înregistrări să fie făcute într-o perioadă de timp și nu neapărat într-o ordine cronologică, nu s-a implementat preluarea automată a soldurilor în balanță. Aici sumele se preiau exact cele din soldurile finale din balanța avută la dispoziție pe luna anterioară celei pe care se face inițializarea în Webgest. În cazul ideal, sumele ar trebui să se potrivească! Sunt importante mai ales conturile 401 și 411, care pot fi comparate cu cele din Rapoarte > Furnizori > Facturi neplătite respectiv Rapoarte > Clienți > Facturi neîncasate.

Spor la treabă.

12
Începători / Re: preluare produse si stocuri
« on: December 16, 2019, 02:44:38 PM »
Da, cu noile case Datecs se pot emite bonuri fiscale cu rol de facturi simplificate direct din aplicație, în condițiile stabilite de lege. Trebuie doar achiziționată licența pentru driver - dxprint.

13
Service / Re: Display extern
« on: December 02, 2019, 05:14:05 PM »
Acel box se comportă ca un calculator normal, are browser? Dacă da, cum se diferențiază el de ceilalți clienți ai aplicației încât numai pentru el să fie disponibilă acea pagină fără autentificare? Ceva certificat/token înregistrat în aplicație!?

14
Service / Re: Echipamente
« on: November 20, 2019, 10:40:27 AM »
Răspunsul legat de Contracte este valabil și aici. Săpat șanțuri, zidit fundația ...


15
Service / Re: Contracte
« on: November 20, 2019, 10:35:35 AM »
Se vor putea adăuga multe opțiuni, dar până acolo e mult de lucru la pregătirea infrastructurii. Noi am prevăzut loc în baza de date pentru diverse documente și operații, plecând de la o anumită viziune și de la un anumit tip de activitate de service. Între timp multe s-au schimbat, trebuie modificate multe structuri de date și legăturile între ele.

 

Pages: [1] 2 3 ... 42